Gå til innhold

Hvilken velger jeg-> 24" - 1920x1200 - 5000KR +/-


PrayingMantis

Anbefalte innlegg

God kveld i stuen

 

Har sittet og lest litt tester, men så leser man jo litt forum også da vettu, og da har man det gående. Skal - skal ikke, popper opp i tide og utide.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe skjerm før til våren, men vil ta utgangspunkt i hva som kan skaffes her og nå, per dags dato. Hvilken 24" skjerm med 1920x1200 oppløsning, til 5000kr pluss/minus bør jeg da kjøpe.

 

Jeg ser ofte film foran pc'en, og spiller en del. Jeg er ikke veldig pirkete av natur, så det er nok ikke alle mangler JEG en gang legger merke til ved daglig bruk, som en photoshop entusiast ville ergret seg over. Så jeg får vel si at jeg vil jo såklart ha the best bang for the buck, men alt har sine mangler som man kan leve med.

 

Klare fine farger og brukbar til å skifte mellom farger i akseptabelt nivå.

 

Til referanse så bruker jeg idag en snart fire år gammel 19" BenQ FP937s+ som jeg faktisk syntes funker bra til spill, men begynner å bli litt liten, og at fargene begynner å bli litt i kjedeligste laget. Svart er ikke akkurat svart for å si det sånn osv.

 

Hadde også vært kjekt om jeg kan dra til en butikk å se på en anbefalt skjerm før et eventuelt kjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreslår du tar en kikk på denne linken før du kjøper den viewsonicen. Tror ikke hw folka som reviewa den skjermen der var helt klare i toppen da de gjorde det hehe

 

http://www.prad.de/en/monitore/review/2008...0wb-part19.html

 

 

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_lp2475w.htm <- kanskje ta en kikk på den istedet, koster ca 5000 tror jeg

Endret av Uncas
Lenke til kommentar

Var kanskje litt kjapp på avtrekkern der, men tenkte han burde ta en nermere kikk på det siden han skrev "men begynner å bli litt liten, og at fargene begynner å bli litt i kjedeligste laget. Svart er ikke akkurat svart for å si det sånn osv." :) Svart er vel ikke veldig svært på den Viewsonicen heller desverre

Lenke til kommentar
Svart er vel ikke veldig svart på den Viewsonicen heller desverre

Det vet jeg, men man må alltid la noe gå for å få noe mer, når man ikke er villig til å betale ørten tusen for en designerskjerm.

Den ene skjermen har det, men ikke det, neste skjerm så er det motsatt osv osv. Man får ikke en perfekt skjerm til 5 lapper, det er vel hva jeg prøver å fortelle.

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...