Gå til innhold

- Stalin var religiøs


Anbefalte innlegg

Vær også klar over at å uavkortet tro at alle som stiller seg kritisk til Israel er jødehatere er en nært beslektet vrangforestilling til den du nettopp delte ut til balle.

Nå er det ikke noe han har sagt om Israel som gjør at jeg skriver det jeg skriver. Det har å gjøre med hvordan han omtaler jødene. Les tråden før du kommenterer, du.

 

Du tar parti på grunn av en parts "politiske modell" og ikke konfliktens sak og partenes gjerninger?

Partenes gjerninger er at Israel blir angrepet og tvunget til å forsvare seg. Men dette er feil tråd å diskutere dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vær også klar over at å uavkortet tro at alle som stiller seg kritisk til Israel er jødehatere er en nært beslektet vrangforestilling til den du nettopp delte ut til balle.

Nå er det ikke noe han har sagt om Israel som gjør at jeg skriver det jeg skriver. Det har å gjøre med hvordan han omtaler jødene. Les tråden før du kommenterer, du.

Yes, har faktisk lest de fleste av hans innlegg men å konstant bruke jødehat, personangrep, konspirasjon, og diagnoser som argumentasjonsteknikk er både billig, monotomt, talentløst og lite innholdsrikt. Om han hater jøder får han svare for selv, men jeg trodde i grunn at du var i besittelse av grunnleggende kunnskaper til å bidra i diskusjonen på et mere faglig nivå.

 

Du tar parti på grunn av en parts "politiske modell" og ikke konfliktens sak og partenes gjerninger?

Partenes gjerninger er at Israel blir angrepet og tvunget til å forsvare seg. Men dette er feil tråd å diskutere dette.

Angrep er beste forsvar?, Utslettelse, folkemord og terror er best?

Ja, dette er feil tråd.

 

Men greit, dere får kiss and make up i homoerotiske omgivelser, eller korsfeste hverandre med jødestjerner.

Men inntil den tid foreslår jeg at vi fortsetter på emnet.

Lenke til kommentar
Partenes gjerninger er at Israel blir angrepet og tvunget til å forsvare seg. Men dette er feil tråd å diskutere dette.

Og for å spenne ut "meningsrommet" så kan man også være enig i at de kan forsvare seg, og uenig i hvordan de gjør det - enten at de gjør for mye, for lite, eller burde gjort det på en annen måte. Hvis du drar til Israel så tror jeg du også der finner folk som har mange ulike meninger om det - alt fra "vi burde bombet Gaza tilfeldig på samme måte som de bomber oss" til "dette er G-d's straff mot Israel fordi [ett eller annet]".

 

Når det gjelder emnet for denne tråden, så har det vært lite om Stalin og Hitler i det siste, og mer om kildekritikk og kultisk konspirasjonstro.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar
Angrep er beste forsvar?, Utslettelse, folkemord og terror er best?

Israel driver ikke med noen av delene. Og Israel advarte i flere måneder om at de kom til å gå inn i Gaza hvis ikke rakett-terroren mot israelske sivile stoppet. Israelske sivile har hatt et rakettregn over seg i snart et år.

 

De eneste som angriper sivile med vilje er Hamas.

 

Utslettelse og folkemord er det ingen av dem som driver med, da det krever at man faktisk utrydder et folk, noe ingen av partene er i nærheten. Hamas har kanskje dette som mål, men Israel er for sterke for dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...