Gå til innhold

dynavoice m-65 el. f-6 pakke


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal nå kjøpe meg Blue-Ray spiller siden jeg ser en del film, og har i den forbinelse tenkt til å invistere i hjemmekino i litt senere tid. Jeg har planer om en Yamaha RX-V663 receiver og en Sony bravia KDL 40W4500 tv men er usikker på hvilke høytalere jeg skal velge, foreløpig så står det mellom en Dynavoice m-65 komplett pakke og en Dynavoice Magic F-6 pakke.

Rommet mitt er på 14.2m2 og har skråtak om dere lurer angående styrken høytalerene burde ha.(Jeg Kommer sansyneligvis til å benytte de samme når jeg Flytter ut, Selv om det er noen år til)

 

Som sagt så er jo dette foreløpig. Om du har erfaring med et av settene eller begge så si gjerne hvilket du fortrekker. Kom også gjrene med andre tips om høytalere, receiver eller TV

 

Takk på forhånd!

Endret av fowl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Dynavoice er utvilsomt høytalere som gir utrolig mye lyd for pengene. Vurderte en høytalerpakke bassert på f-6ex da jeg skulle kjøpe meg anlegg. Fikk et intrykk av at ingen høytalere i samme prisklasse kan konkurere med f-6 og at de leverer god filmlyd. Utsendemessig er de også veldig lekre og høytalere i den størelsen er store nok til å fylle 14m2 med lyd. Dersom valget faller på f-6, ville jeg valgt ex utgaven som har bedre finish, delefilter og andre små forbedringer.

 

 

Når det gjelder m-65 kontra f-6, så kan jeg ikke hjelpe deg da jeg har ikke hørt noen av de.

 

Dynavoice er som sagt gode høytalere til prisen, men før du bestemmer deg burde du se litt på andre merker også. Dali Concept 6 havner vel i samme prisklasse som m-65.

 

Edit: Tven du har sett deg ut er et godt valg, men har du vurdert plasma fremfor lcd?

Endret av Nauz
Lenke til kommentar
Takk for tips. Skal sjekke ut de dali høytalerene.

 

Jeg vet ikke helt hvordan det er med plasma og film men med plasma og spill så har jeg hørt at om det er en dårlig kombinasjon, om det står lenge på f.eks. en meny så fryser bildet.

 

Dagens plasmaer har kommet veldig langt når det gjelder inbrenning, men på en annen side så har også lcd tvene kommet langt når det gjelder sortnivå og bildekvalitet. Hvis du spiller mye, så ville jeg trolig valgt en lcd.

 

Dersom du bor i nærheten av en av Hifi klubbens butikker, kan du be om en demostrasjon/ prøve lytting av daliene.

Har verken hørt dali eller dynavoice i aksjon, men ser at Dali er et veldig populært høytalermerke. Å handle i butikk kan desuten være en fordel dersom noe skulle ryke osv. Kjøpte selv et høytalersett hos Soundgarden for en stund tilbake og var uheldig og få en halveis defekt subwoofer. Dro inn med den og fikk ny med det samme, da var jeg glad jeg slapp å måtte styre med tunge postpakker og lang ventetid.

Endret av Nauz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

I loftstua vår trenger jeg ikke større høyttalere enn F6. Subwooferen gjør at F6 ikke trenger å spille den dypeste bassen og dermed kan konsentrere seg om de frekvensene den spiller bra. Derfor jeg kan spille veldig høyt uten at det går ut over lydkvaliteten. Jeg vet ikke hvor høyt de kan spille da jeg rett og slett aldri har hatt behov for å prøve. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg kan se ut i fra bildene at mellomtoneelementet har en annerledes dustcap enn basselementet. Ex-versjonen skal være forbedret, men om man faktisk kan høre forskjellen kan jeg desverre ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...