Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nytt anlegg fungere ikke, bare bass lyd! (Stort gjennombrudd!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg leter baki den suppen der, har jeg en ca framgangsmåte som dette:

Først finne jord. Finn et punkt i bilen du vet er jord, som du kan ha den ene målepinnen på og gå gjennom de du leter i. Når du vet hvilken som er jord, er vi på vei. :)

Finn konstant 12v. Uten noe nøkkel i, hold den ene pinnen på den som dere har funnet ut er jord og sjekk gjennom de andre.

Når dere har funnet den, så kan du eksperimentere med svitsen på. Noen biler har det slik at spilleren får strøm bare nøkkelen står i, noen må du vri svitsen helt om.

Lykke til. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takker igjen for svar! nå har kameraten min dratt på ferie, så får se når han kommer tilbake :/ I tillegg til det så har jeg fått dynamostøy(mener jeg). Er bare suselyd når jeg har på cd-spilleren, og jo høyre turtall jo høyere lyd.

Jodringskaelen fra forsterkeren(bagasjerommet) er festet til der midtsetebeltet er festet(bakpå setet). Ganske irriterende lyd...

Er Toyota Corolla 1990 XLI btw.

Skrevet

Hvordan ligger strømkablene dine i forhold til signalkabler i bilen? De bør ligge så langt fra hverandre som mulig, og skal ikke krysses.

Du kan også sjekke jordingen din, at den er skikkelig. Om du har jordet rett i karosseri kan det være greit å pusse ned til metall hvis det er en lakkert flate, for å maksimere ledningsevnen.

Skrevet

signalkabelene? er det de litt feite kabelen fra cd-spilleren til forsterkeren? I såfall er de tvista sammen med strømkabelen :S Har jo ikke mulighet å få en av dem på den andre siden... Da er det nok det som er problemet.

Skrevet
signalkabelene? er det de litt feite kabelen fra cd-spilleren til forsterkeren? I såfall er de tvista sammen med strømkabelen :S Har jo ikke mulighet å få en av dem på den andre siden... Da er det nok det som er problemet.

Signalkablene må ligge fra strømkabelen. Fiks det så blir det nok ikke noe mer susing :)

Skrevet

aha, så det er det som er problemet! blir utrloig vanskelig å få de adskilt, siden begge kommer fra samme hull...rundt 50cm... resten kan jeg klare å adskille tenker jeg.

Men da må jeg forlenge strømkabelen, kan jeg binde den 'gamle' strømkabelen med en nye en? (har 3-4 meter igjen, siden kabelen var for lang(er altså samme kabel)).

Vi har bare brukt tvist på strøm- og singalkabelene, så finere ut :S

Skrevet

Hvordan i alle dager har dere koblet egentlig, når strøm og signal kommer fra samme hull? Snakker vi om motorrommet, eller til der du finner forsterker? Få de adskilt :p

Skrevet

Den var ny, aldri hørt om å tviste signalkabelen rundt strømkabelen :p

Signal på venstre side og strøm på høyre side, eller omvendt...

Kan også for eksempel legge enten strøm eller signal i midten.

Du kan skjøte strømkabelen ja, enten med å lodde, bruke fordelingsblokk eller lignende.

Skrevet (endret)

oi, skjønner ikke hvordan jeg klarte å skrive tviste, mente stripse. Kan ha noe med at jeg spiste twist, ikke vet jeg :S

Skal se om jeg klarer å unngå å skjøte strømkabelen, for jeg har vel 1-1,5m med signal kabel å gå på. Skal prøve det ut i morgen.

Men er det noen måte å feste ledninger og kabler fast i selve bilen? ikke å borring, men noe annet. Finner ingen steder å stripse ledninger/kabler fast.

Tok ut CD-spilleren i stad, puttet den inn igjen, og den funket ikke. Sikkert gått i surr for noen kabler der baki, er utrloig trangt bak CD-spilleren! Må jo bruke hele kroppen min får å få pressa den inn, ingen overdrivelse heller!

skal se om jeg kan få dratt signal kabelen i midten og så til motsatt side.

Endret av Singh tha king
  • 4 uker senere...
Skrevet
Din spiller har bare 1 linjeutgang. På spilleren kan du velge om signalet skal være til sub eller rear.

Fra Pioneer,no:

RCA Preout (+) 1 (R or S/W)

Så regner med han som har montert dette har brukt y-ledd for å få 2 utganger.

Så om du setter utgangen til å spille som "rear" skulle alt være i orden.

På min gamle DEH-P6800MP så måtte man skru av spilleren og holde inne "func" knappen for å komme til den skjulte menyen.

Hvordan får jeg satt utgangen på spilleren til rear ? Har samme problemet. Har samme cdspiller og to eksterne forsterkere.

Skrevet
Din spiller har bare 1 linjeutgang. På spilleren kan du velge om signalet skal være til sub eller rear.

Fra Pioneer,no:

På min gamle DEH-P6800MP så måtte man skru av spilleren og holde inne "func" knappen for å komme til den skjulte menyen.

Hvordan får jeg satt utgangen på spilleren til rear ? Har samme problemet. Har samme cdspiller og to eksterne forsterkere.

Prøv å hold inne "func" knappen når spilleren er avskrudd..

Skrevet

Fra Pioneer,no:

Prøv å hold inne "func" knappen når spilleren er avskrudd..

Har ingen func knapp på spilleren, men skall prøve med joysticken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...