Gå til innhold

Kopiere mengder av filer fra en partisjon til en annen


Oly

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal redusere antall harddisker på min PC nå, og vil derfor kopiere flere titalls gigabyte informasjon med data fra en partisjon til en annen. Men i en så tidkrevende prosess, har jeg ikke lyst til å få en ynkelig feilmelding til å poppe opp ved 99% av kopieringen som sier "kan ikke kopiere ditt eller datt" ved å bruke Vistas innebygde kopierings-funksjon.

 

Det jeg er ute etter, er et program som kan gjøre denne jobben for meg, dvs at kopieringen ikke stopper opp fordi Vista ikke liker en filtype eller et filnavn (eller noe annet banalt).

 

Det hadde da vært greit om all informasjon fra den ene partisjonen for eksempel kunne bli lagt inn i en bestemt mappe i den andre partisjonen, og dermed ikke overskrive all data på den nye partisjonen.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noen "umuligus" filer ikke lar seg kopiere med det første, blir det med teracopy og eventuelt ditt program loggført hvilke filer som ikke er samarbeidsvillige? Stopper programmene opp hvis den støter opp på uhumskheter, eller fortsetter de automatisk (surt hvis jeg setter på filoverføringen da jeg legger meg, og våkner neste morgen med at kun 1% er kopiert pga en umuligus fil. Greit viss programmet bare fortsetter i så tilfelle).

Lenke til kommentar
Hvis noen "umuligus" filer ikke lar seg kopiere med det første, blir det med teracopy og eventuelt ditt program loggført hvilke filer som ikke er samarbeidsvillige? Stopper programmene opp hvis den støter opp på uhumskheter, eller fortsetter de automatisk (surt hvis jeg setter på filoverføringen da jeg legger meg, og våkner neste morgen med at kun 1% er kopiert pga en umuligus fil. Greit viss programmet bare fortsetter i så tilfelle).

 

Alle vriompeiser som ikke vil bli kopiert blir merket med X både i teracopy og stackcopy. Systemene er basert på at det ikke skal stoppe opp :) Prøv det, du blir ikke misfornøyd.

 

Syncback er også bra, men mer rettet mot scheduled backups osv. Stopper heller ikke opp ved feil, gir deg en log på slutten.

Lenke til kommentar

Anbefaler teracopy varmt. Begynte å bruke denne sommern 07' og har ikke brukt annet siden.

En annen kjekk sak med denne er at hvis gjør kopier kommandoen flere ganger så bare setter den filene i kø i stedet for å kopiere flere filer parallelt, og da får du høyere fart. Du får også muligheten til å hoppe over enkeltfiler eller pause kopieringen hvis det trengs, og det er gull verdt.

Lenke til kommentar

Håper at folk liker StackCopy på lik linje som teracopy etterhvert. Ideen med å sette ting i kø burde vært OS default siden paralellkopiering på samme harddisk egner seg dårlig på hjemmemaskiner, men det åpner muligheter for hobbyprogrammere som meg ;)

 

Den integrert kopieringen i Windows er utrolig enkel og vi får håpe på oppdateringer fra M$ etterhvert.

Lenke til kommentar

Jaja, nå har jeg kopiert fra to partisjoner med teracopy uten problemer. Problemene har først startet i det jeg skulle begynne med den tredje partisjonen. Det har virket fint helt til jeg nå har nådd 34%. Tingen er bare det at programmet ikke "gidder" å gjøre noe mer nå, og står på stede hvil. Teracopy har ikke fryst seg eller noe, men står bom fast på 34%.

 

Jeg forstår ingen ting, ingen filer er skippet heller :dontgetit:

Lenke til kommentar
Bruker du x64 releasen av Windows Vista? Det kan ha noe med saken å gjøre.

 

Forøvrig burde du også prøve SyncBack programmet også og sjekke om det samme skjer der.

 

Jeg fant ut av problemet; jeg lastet ned Teracopy 2 beta 4, så det måtte derfor ende opp med krøll. Det virket fint etter jeg lastet ned forrige stabile release, så nå har jeg endelig fått kopiert over alle filene.

 

Takk for alle gode tips folkens :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...