Gå til innhold

Upsides og downsides ved .338 Lapua


rufus1511

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

heisan.

 

har en 338 lapua magnum, fin rifle til elg bla.

dette er ei rifle som sparker godt, heftig rekyl. har du planer om å begynne med denne rifle som førstegangs rifle ???,

jeg ville anbefalt et litt mere vennlig kaliber. man kan fort bli skuddredd hvis man går for de vasseste kaliber.

jeg er fornøyd med med denne rifle. nå har jeg prøvd ganske mye forskjellig kalibre, og jeg trives best med 308 , 3006 , 6,5 og 223.

 

dette er min mening da!! sikkert noen andre som har innspill på dette også

Lenke til kommentar

338 er ikke ekstrem i rekylen, hagla mi smeller mer i skuldra syns nå jeg.

 

308 er en veldig god allarounder i norge, godkjent på alt storvilt og funker fint til all mellomvilt. tildels småvilt også,men da må du kjøpe de såkalte radyrpatronene som har en 90 grain kule.

 

338 er nok bedre og mer lønnsomt å lade, 308 får man billig som nato ammo som fint går til trening.

 

mange andre gode kalibere. 6,5x55 er også populær her i norden spesielt. internasjonalt er 30-06 det mest populære jaktkaliberet.

 

kommer ann på hva du skal jakte. 308 er den beste allarounder'en som finnes her i norge syns jeg.

Lenke til kommentar
338 er ikke ekstrem i rekylen, hagla mi smeller mer i skuldra syns nå jeg.

 

308 er en veldig god allarounder i norge, godkjent på alt storvilt og funker fint til all mellomvilt. tildels småvilt også,men da må du kjøpe de såkalte radyrpatronene som har en 90 grain kule.

 

338 er nok bedre og mer lønnsomt å lade, 308 får man billig som nato ammo som fint går til trening.

 

mange andre gode kalibere. 6,5x55 er også populær her i norden spesielt. internasjonalt er 30-06 det mest populære jaktkaliberet.

 

kommer ann på hva du skal jakte. 308 er den beste allarounder'en som finnes her i norge syns jeg.

 

 

HVis du bruker en std 338 er jeg enig med deg. men bruker du en 338 lapua magnum er jeg ikke enig med deg,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...