Gå til innhold

Ny 26" skjerm til xbox360 og pc


Thraze

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Er på utkikk etter en god skjerm, som jeg skal bruke til både pc spilling, og xbox360 spilling (er det mulig å bruke den som tv i tillegg er det et pluss).

 

Har en Syncmaster 245b 24", men er absolutt ikke fornøyd med den. Vertikal innsynsvinkel er hinsides dårlig på den, og den har veldig mye baklys.

 

Kriteriene mine til en ny skjerm er: 24"-26", HDMI, god til spill, max pris rundt 7k. Lite baklys og god innsynsvinkel.

 

Jeg finner ikke frem til en skikkelig skjerm i all tullet som er ute. Er altfor mange dritt skjermer med elendige farger og mye baklys osv. Har sett litt på en HP skjerm til ca 5000 som en annen i forumet her har nevnt( husker ikke navnet), men den var 24". Er litt mer lysten på 26".

 

Finner jeg ikke en skikkelig skjerm snart, kjøper jeg heller bare en tv til xbox'en og bruker den gamle dritt skjermen litt til ;)

 

Takker så mye for all hjelp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei sann! Når det gjelder en 26", så er det da vel bare å gå inn på hardware.no sine anbefalinger. Under "Drømmeskjermen" har de da en Viewsonic VP2650wb (http://www.hardware.no/artikler/skjerm/4980) som kom meget godt ut i deres test. Har ikke testet denne skjermen selv, men har da veldig lyst å få kloa i den ;-) Blir nesten synd å bruke en GTX280 med en gammel 17" CRT skjerm, slik min situasjon er...:p

Om du faktisk kjøper den, så si ifra hvordan den funker! ;-)

 

Edit:

Og om du da vil ha HDMI på denne, så kan du bruke en hundrings fra 7k budsjettet (du vil ha 2500 igjen om du kjøper hos Amentio ;)) til å kjøpe en DVI til HDMI konverter.

Endret av Sajkow
Lenke til kommentar
Hei sann! Når det gjelder en 26", så er det da vel bare å gå inn på hardware.no sine anbefalinger. Under "Drømmeskjermen" har de da en Viewsonic VP2650wb (http://www.hardware.no/artikler/skjerm/4980) som kom meget godt ut i deres test. Har ikke testet denne skjermen selv, men har da veldig lyst å få kloa i den ;-) Blir nesten synd å bruke en GTX280 med en gammel 17" CRT skjerm, slik min situasjon er...:p

Om du faktisk kjøper den, så si ifra hvordan den funker! ;-)

 

Edit:

Og om du da vil ha HDMI på denne, så kan du bruke en hundrings fra 7k budsjettet (du vil ha 2500 igjen om du kjøper hos Amentio ;)) til å kjøpe en DVI til HDMI konverter.

 

Hei! Jeg ser også etter en skjerm med HDMI og lurer på om du kan forklare dette nærmere:

"kjøpe en DVI til HDMI konverter".

Jeg ville ønske å kople skjermen til et spillkonsoll og en dvdspiller.

Lenke til kommentar
Hei sann! Når det gjelder en 26", så er det da vel bare å gå inn på hardware.no sine anbefalinger. Under "Drømmeskjermen" har de da en Viewsonic VP2650wb (http://www.hardware.no/artikler/skjerm/4980) som kom meget godt ut i deres test. Har ikke testet denne skjermen selv, men har da veldig lyst å få kloa i den ;-) Blir nesten synd å bruke en GTX280 med en gammel 17" CRT skjerm, slik min situasjon er...:p

Om du faktisk kjøper den, så si ifra hvordan den funker! ;-)

 

Edit:

Og om du da vil ha HDMI på denne, så kan du bruke en hundrings fra 7k budsjettet (du vil ha 2500 igjen om du kjøper hos Amentio ;)) til å kjøpe en DVI til HDMI konverter.

 

Hei! Jeg ser også etter en skjerm med HDMI og lurer på om du kan forklare dette nærmere:

"kjøpe en DVI til HDMI konverter".

Jeg ville ønske å kople skjermen til et spillkonsoll og en dvdspiller.

Hei igjen! Slik jeg forstår det, så er da DVI likt i kvalitet med HDMI, slik at det ikke blir noe kvalitetstap her. En slik koverter kan da kjøpes hos ekspert, elkjøp samt mange internettbutikker. Den ser da vel noenlunde slik ut :

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342932

Men for sikkerhets skyld så må du bare spørre i butikkene hvilken type de vil anbefale ;-)

Ellers vet jeg ikke om det er mulig å koble inn xboxen til en dvi utgang og så dvdspilleren til den andre, så det må du spørre butikken før du kjøper skjermen.

Edit:

Ellers heter det ikke konverter, men adapter, hehe :p

Endret av Sajkow
Lenke til kommentar

DVI=HDMI, det er samme signaler, bare forskjellige kontakter, så det er bare en enkel adapter og ingen konverter.

 

Asus vw266h/vk266h (med/uten webcam) er genialt, en hdmi til xboxen, en komponent til dvd-spilleren og en dvi til pcen ;) Billig er den og, og alle tilbakemeldinger jeg har sett har vært positive, og sier at den er bedre enn samsung bw226 som var klassens vinner for et år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...