Gå til innhold

Nytt mobil/ Svindeling


Erik_shs

Anbefalte innlegg

Skulle kjøpe nytt mobil av en. Har betalt halve pengene før. Jeg snakket med han gjennom telefon flere ganger før jeg overførte pengene, det hørtes som om han var til å stole på, jeg hadde både mobilnr og adressen hvis det skulle skje noe. Han send mobilen med norgespakke førige lørdag altså den 13.12.08 og jeg har ennå ikke fått pakken.

 

Nå prøver jeg å kontakte han på mobil men nr fungerer ikke. Det skjer bare ingenting. Når jeg trykker nr og så ring knappen, skjer det ingenting, det går bare tilbake til menyen. hva kan ha skjed med nummret, har jeg blitt svindlet tror dere, eller kan det ta lang tid før pakken kommer nå som det er jul.

 

Håper dere kan svare meg.

 

God JUL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

smartpost (tidl. norgespakke) som du sikkert tenker på tar mellom 2-5 dager. Normalt er det 2-3. Aner ikke hvor sender bor, men vi kan ta dette eksempelet:

 

Sender bor rett utenfor trondheim og du utenfor oslo.

Sender leverer inn pakken 17:40 1 desember.

Pakken blir da først hentet av posten for videre distribusjon 2.desember. Herfra går den til lokaldistribusjon og senere gjerne til hoveddistribusjon for stedet. Iløpet av natten ankommer pakken oslo og vil bli sendt ut med lokalt postbud/til postkontoret den 3 desember.

 

Om han/du bor langt utenfor kjerneområdene tar det nok 5 dager da det tar ett par dager å nå litt lengre ut i norge enn der det går direkteruter.

 

Dette vet jeg siden jeg er kundebehandler for posten.

Lenke til kommentar
smartpost (tidl. norgespakke) som du sikkert tenker på tar mellom 2-5 dager. Normalt er det 2-3. Aner ikke hvor sender bor, men vi kan ta dette eksempelet:

 

Sender bor rett utenfor trondheim og du utenfor oslo.

Sender leverer inn pakken 17:40 1 desember.

Pakken blir da først hentet av posten for videre distribusjon 2.desember. Herfra går den til lokaldistribusjon og senere gjerne til hoveddistribusjon for stedet. Iløpet av natten ankommer pakken oslo og vil bli sendt ut med lokalt postbud/til postkontoret den 3 desember.

 

Om han/du bor langt utenfor kjerneområdene tar det nok 5 dager da det tar ett par dager å nå litt lengre ut i norge enn der det går direkteruter.

 

Dette vet jeg siden jeg er kundebehandler for posten.

 

 

ja men hva med nå som det er jul da? tar norgespakken 1-8 dager elr?

Lenke til kommentar
Du brøt en viktig forhåndsregel; ikke betal på forhånd for noe du ikke selv har sett. Kjøper du av privatpersoner som bor for langt unna så ber du om å få det tilsendt i postoppkrav. 99% sikker på at du har blitt svindlet.

 

 

Kan jeg annmelde han elr? Har snakket med han via telefon, men nå virker ikke mobilnr hans. Har også kontonummret, politiet kan jo spore kontonummret. Kan dem ikke?

Lenke til kommentar
Man er ikke noe mer sikret hvis man kjøper med oppkrav.

 

Er sant nok det, men om man først må/vil kjøpe brukt bør man bruke det.

 

Du har krav på å få sjekket om innholdet i i riktig stand på postkontoret før du betaler for varen. Så jo, du er sikret.

 

dette er desverre heller IKKE sant!!!

 

Du får ikke pakken(mursteinen e.l) før den er betalt.

 

Korriger meg om jeg tar feil, det hadde vært fint og få åpnet den, men det tror jeg ikke posten går med på.

Lenke til kommentar

Hei, beklager seint svar. Nei det tar sjeldent lengre tid i jula da bemanningen er høyere.

 

Til spm om du har lov til og åpne pakken så er svare NEI.

Før du har betalt tilhører pakken og dens innhold avsender. Dermed ville det ha vært innbrudd på en annens person eiendom å åpne den. Det finnes dog unntak, er pakken skadet skal det fylles ut en skademelding. Her har vi lov til og åpne pakken for og sjekken dens innhold. Dette kreves for skademeldingen. Dog så får du ikke pakken før den er betalt, erstatning vil dog betales ut om vi finner ut att pakkens innhold er skadet og deretter er sjekket av ett verkstedet. Vi dekker skader på opp til 10.000 for en vanlig smartpost. Når det kommer til servicepakker som bedrifter sendes følger disse andre regler.

 

Så nei, du kan ikke åpne pakken. Men fks om du hadde bestilt noe fra komplett som du anrett på kan du nekte og motta pakken. Du vil dog få ett forklaringproblem ovenfor komplett.

Lenke til kommentar
Kan noen svare meg? Hva tror dere har skjedd med nummet hans?

 

Hei! Hvis vedkommende har smart tlf kan han ved hjelp av et programm legge til nr ditt i en svarteliste slik at du får opptatt signal eller lignende med en gang du ringer hans nr. Bare en teori :)

Er en mulighet, men svindler han noen oppgir han sikkert ikke sitt "vanlige" telefon nummer .. Kan også hende han opprettet et midlertidig nummer til dette, som han nå har stengt, osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...