Gå til innhold

hjelp med partisjonering..


1915

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er NTFS sin skyld, så hverken windows eller linux. Det eneste force gjør er å slette en log fil.

 

Det her er faktisk et tema som trenger litt belysning. Filsystem på minnepenner. (og eksterne disker).

NTFS vil vi alle styre unna, FAT støtter kun opp til rett under 4gb, og windows støtter ingen av linux filsystemene. Så hva er bør være standarden? Vanskelig. :(

Endret av Smif
Lenke til kommentar
FAT 32?

 

En annen ting jeg syns er plagsomt, er at Linux legger igjen en mappe som heter 'Trash001' eller noe sånt hvis du sletter filer på en minnebrikke.

Linux (på kjerne/systemnivå) gjør ikke det nei. Men det er mulig at filbehandleren din legger igjen noe slikt, selv om jeg synes det hørtes litt rart ut "søpla di" er ofte i hjemmemappa. Men uansett, du kan jo bytte filbehandler om det er sikkelig plagsomt. Alternativt kan du bruke shift + delete, da blir ikke ting tatt vare på i det hele tatt. Bruk med varsomhet :)

Lenke til kommentar

jeg avmonterte ekstern harddisken rett i windows, så reboota jeg og plugga i harddisken igjen, den kom opp med engang uten at jeg måtte gjøre noe :D det synes jeg var enkelt og bra for da slipper jeg å gjøre noe for at den skal funke. kan bruke den på alle maskiner :D

 

men takker for hjelpen.

 

jeg får ny harddisk imorgen som jeg skal bytte i pcn. er jo en laptop. så må sikkert ha litt hjelp da og. skal ha dualboot med xp og mint som jeg har nå.

 

 

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...