Gå til innhold

Slipstream av windows xp


Capless

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du ikke starte med å installere drivere i windows først slik at du ser disken din?

 

Deretter har du gode muligheter å installere windows på den, uten at du kopler ut noe av de andre diskene.

Du gjor endringer i biosen slik at det er den Sata disken som blir først detektert.

Alt dette kan du prøve deg fram, litt og litt.

 

Men så klart er det sikreste for deg å kople diskene dine fra. Men da du kopler fra bare strømmen fra dem, og ikke de andre kablene.

 

Det er bios instillinger som regulere Master for deg, siden det er ikke noe master slave på sata diskene.

Lenke til kommentar

sata disken vises i windows men ikke i bios. Jeg har prøvd meg fram i bios uten noe lykke. ser ut som at slipstreame sata drivern blir det letteste, eller bruke usbpinne?

 

Tar ut kun strøm kablene ja ;)

 

Hmm, står at jumpern skal være helt til venstre på sata disen for at den skal bli master

Endret av Whisky1
Lenke til kommentar

Er du sikker på det? med master på sata?

 

Du kan ikke bruke USB pinne.

 

Men jeg lurer på om at du skal prøve på noe annet jeg:

 

Har du laget noe partitioner på den?

 

Det er ikke sikkert at du ser disken i biosen på main meny, men du vil sikkert se det i Bootmeny, under valg 4.

Ikke sikker, men...

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Først:

I boot meny har du 4 valg.

Nr 4 kan du velge for scsi boot Device. Etter du har valgt det du skal kunne med å bruke + og - tast, flytte nr 4 helt overst på lista di.

 

Det er den fuksjon som gjor at du kan senere velge om du skal boot i din gamle Windows eller den sata.

 

Men siden jeg er litt usikker på det, så kan du reboote i biosen nå med denne sata disken tilkoplet, og se i boot meny, om du ser disken under punkt 2, sammen med de andre diskene dine.

Ikke forandre på noe, bare kontrollere det.

 

Du taster enter når du er i post 2, for å se hva det ligger der.

Lenke til kommentar

Drivere som du har integrert i din cd plate, er vel de samme du har brukt i Windows, er ikke det?

Ikke at det er så farlig, men da vet du at du har de riktige.

 

Jeg tenker da på at så snart du har oppklart det med biosen, skal du starte installasjonen av Windows på den sata disken, fra inn i Windows, du skal få commando linje for det, slik at det går fort å finne ut om det går eller ikke, når du restarter, samt at du skal ikke behove å tenke på cd rom.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Er faktisk litt usikker på hvordan jeg fikk sata disken til å vises i windows. Jeg gjorde noe i bios, men hva vet jeg ikke helt, hehe

Var vel en raid kontroller som ble funnet når jeg kom tilbake i windows også ble jeg kobblet opp mot windows update så ble drivern lastet ned.

 

En full installasjon av windows fra harddisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...