Gå til innhold

4850 512mb vs 1024mb.


Anbefalte innlegg

Kort og enkelt spørsmål: Er det noen betydelig forskjell i ytelsen på ATI 4850 med 512mb eller 1024mb hvis jeg kjører 2 av dem i crossfire? Ser at ny-pcen begynner å bli ganske dyr og er vel lite vits i å kaste 500kr ut vinduet. Er det noen spill som krever så mye gfx minne? Forøvrig E8500, asus p5q pro og 4gb minne.

 

Edit: Handlevogn

Endret av lihaug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På handlevognen har du kopiert adressen helt opperst midt på skjermen. (der du skriver inn forskjellige sider ;P, f.eks www.diskusjon.no)

 

Du skal kopiere linken ned på siden (nesten midt på) når du er inne på den valgte handlevognen.

 

[v] Lesbar for alle (husk å klikke "Oppdater" nedenfor)

Kryss av for å gjøre handlevognen tilgjengelig for deg selv, og andre her:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=89235.

Handlevognen blir da samtidig tilgjengelig på søkesiden.

 

Det står under det som er "inni" handlevognen. (gidder ikke print screen :tease:)

Lenke til kommentar

*facepalm*

Fikk det ikke helt til å stemme, takk for hjelpen.

 

Er en siste ting jeg lurer på: Er det noen vits i å investere i DDR2-1000 minne? Er det noen ytelsesforskjell mellom 1000 og 800 med en E8500 CPU? Blir 800 en flaskehals hvis jeg overklokker?

Endret av lihaug
Lenke til kommentar

med minne:fsb divider satt til 1:1 vil minnet være innenfor sesifikasjoner (altså garantert til å virke) hvis du har klokket proessoren opp til:

 

3,8 Ghz med DDR2-800 minne (9,5 x 400 = 3800)

4,75 GHz med DDR2-1000 minne (9,5 x 500 = 4750)

 

merk deg dog at DDR2-800 minne ofte kan kjøres på mye høyere frekvenser enn det de er spessifisert til, men at du da må slakke ned på tilgangstidene til minnet. Det å oppnå en FSB på 400 er fult mulig, de felste intelhovedkort støtter dette uten store problemer. Men når du begynner å nærme deg 500 blir det vanskeligere.

 

et klart ja/nei svar blir som du kansje skjønner litt vanskelig. Men hadde det vært mine penger hadde jeg ikke kjøpt DDR2-1000 minne, da det du får ekstra ikke er vært prisen etter min mening. Sikekrt andre som er uenige.

Lenke til kommentar

PC6400 (DDR2-800) kan bli en flaskehals ja, med mindre de kan overklokkes.

Men det kommer an på hvor høyt du kan og vil klokke CPU.

Du kommer til 3,8GHz før minnebrikkene må overklokkes.

Er du heldig med CPU kommer du over 4GHz på akseptabel spenning.

Som regel kan minnebrikkene overklokkes en del, men du har jo ingen garantier utover det de er spesifisert for.

 

Anbefaler enten PC8000 f.eks. Mushkin PC8000

Alternativt kan du bruke PC6400 CL4, f.eks. Ballistix PC6400 CL4

 

Begge er spesifisert for PC8000 CL5.

 

Kjøper du rimelige PC6400-brikker slipper du unna med ca. halve prisen for 2x2GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...