Gå til innhold

real madrid på vei ned


makrellen111

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-whwZcV
Lassana Diarra har spilt for både Chelsea og Arsenal, så er vel en stjernespiller da.

 

Dessuten er han vel bare rundt 23 år, og han har et stort potensial. (Ble jo kjøpt av Wenger)

 

Han er sikkert god, men jeg syns ikke Wenger eier peiling!

 

DU med det samma nice avantar, anderson er best, får håpe han putter snart ;)

Endret av Slettet-whwZcV
Lenke til kommentar
Hva har skjedd med prosjektet de holdt på med for par år siden.

Signerer en stjernespiller hver sesong..

 

nå har de faen lagt bud på diarra som spiller på portsmouth.

også vil de signere astonvilla spiller young?

neste er vel at de vil ha per skjelbreid

 

laget har ingen som kan kalles stjernespiller.

 

Det du tenker på er da Florentino Perez styrte, under galatico perioden. Han hadde en plan om å skape et Real Madrid lag med Stjerner og egenproduserte. Og det ble kjøpt stjerner i hutt og hei. Så kom Calderon, og han hadde ikke den samme taktikken. Nå virker det som at heller blir satset mer på unge spillere, noe hvertfall jeg syntes er veldig positivt.

 

Og jeg vet ikke med deg, men jeg syntes nå Snejder, Robben, Casillas, van Nistelroy, Ramos... er stjernespillere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Uff, troll... Jaja, Galactico perioden var noe av det tragiske noen sinne, samt at det ikke funket...De har vunnet to år på rad, og greid seg fint! Og å kalle Young og Diarra, som spiller/spilte i verdens beste liga dårlig, det er ihvertfall latterlig!

 

Nå er vel ikke PL verdens besteliga? Spanske serien vinner lett der.

Lenke til kommentar

Du mener ligaen der forskjellen mellom topplagene og bunnlagene er så synlig som det går ann. Serien der spenningen ligger i hvem som vinner av Barcelona og Real Madrid. Vel den spenningen er vel ikke akkurat der lenger i mine øyne. Du mener at serien der ballen går i sneglefart og forsvarsspillerne er så dårlige at enhver angrepsspiller får vise hele finterepetoaret sitt er bedre enn PL hvor sv?rt få poeng skiller lagene. Hvor enhver kamp er en vanskelig kamp uansett om du er Man Utd eller Arsenal. Ligaen med fart og spenning der forsvaret er godt og angrepsspillere ikke kan stå og leke med ballen, men ikke står tilbake noe teknisk, neppe. La liga er interessant for de nøytrale fordi forsvarene er latterlige, og det nesten alltid blir målfest. For all del jeg har ikke noe imot spansk fotball, tvert i mot, men PL er den beste ligaen i verden.

Lenke til kommentar
Du mener ligaen der forskjellen mellom topplagene og bunnlagene er så synlig som det går ann. Serien der spenningen ligger i hvem som vinner av Barcelona og Real Madrid. Vel den spenningen er vel ikke akkurat der lenger i mine øyne. Du mener at serien der ballen går i sneglefart og forsvarsspillerne er så dårlige at enhver angrepsspiller får vise hele finterepetoaret sitt er bedre enn PL hvor sv?rt få poeng skiller lagene. Hvor enhver kamp er en vanskelig kamp uansett om du er Man Utd eller Arsenal. Ligaen med fart og spenning der forsvaret er godt og angrepsspillere ikke kan stå og leke med ballen, men ikke står tilbake noe teknisk, neppe. La liga er interessant for de nøytrale fordi forsvarene er latterlige, og det nesten alltid blir målfest. For all del jeg har ikke noe imot spansk fotball, tvert i mot, men PL er den beste ligaen i verden.

 

La meg ta utgangspunkt i forrige sesong. Forrige sesong var det mindre forskjell på lagene i La Liga enn i Premier League, og det har det vel vært de senere sesongene. Real Madrid var vel forsåvidt ganske overlegne forrige sesong, men vant tross alt foran Villarreal, og ikke Barcelona. I tillegg hadde United flere poeng enn det Real Madrid hadde på 38 kamper, til tross for at Real Madrid vel tangerte poengrekorden i La Liga. Bunnlagene i Spania er også hakket hvassere enn de er i England. Så altså, hvor du har det fra at PL er mer jevn enn La Liga skjønner jeg ikke ...

 

Det er likevel ingen tvil om at det er engelske lag som har dominert CL de senere årene, og at det er der pengene ligger for tida. Men det er ting som kan variere, og er ikke lenge siden det var helspansk og helitaliensk finale. I UEFA-cupen har spanske lag dominert i langt større grad enn engelske over ganske lang tid. Det kan selvfølgelig ha med prioriteringer å gjøre, men kan i alle fall tyde på at lagene rett under toppsjiktet i spansk fotball er så gale.

 

Engelsk fotball er mer rask og fysisk, det er klart, men har ikke så utrolig mange flere mål enn den spanske per kamp. Det er også flere spillere fra Spania som klarer seg i England enn motsatt, med Torres som hovedeksempel. Greit nok, han var god i Spania, men scorer mye mer i Liverpool enn han gjorde i Atletico.

 

Men sånn, når det er sagt, jeg tror også Premier League er en bedre liga for øyeblikket. Det er bare argumentene som ikke helt holder mål :)

Lenke til kommentar
Selv om det er jevnt i en liga er det ikke verdensbeste, da kan vi si at adeccoligaen er verdens hardeste da? Siden var 4-5 lag som kjempet om opprykk ifjor, duster. TENK LITT
Er vel ikke det som blir sagt. Men det er jo en fordel for en liga å være ganske jevn, og jeg vil påstå at det ikke er så veldig stor forskjell på den engelske og spanske fotballen når det kommer til det.
Lenke til kommentar

Jeg mener PL jevnt over er en bedre og mer spennende liga. Se på nedrykkskampen i PL, den inneholder vel ca. 9 lag. 4p skiller laget på bunn og laget på 11. plass. Nedrykkslagene i La Liga er mye klarere. Espanyol ligger 5p bak Numancia og Huelva og de skal kunne klare seg, men det er langt fra en jevn nedrykkskamp. Kampen om tittelen i La Liga er vel så godt som avgjort, mens jeg vil si at det fortsatt er fire lag som konkurrer om den i PL selvom det antagelig bare er tre virkelige konkurrenter til gullet. Alle kamper i PL er stort sett tøffe kamper for storlagene. Ta Stoke som eksempel: Både United og Liverpool har slitt med dette laget som ligger på nest siste plass. Har Barcelona måtte slite noe særlig mot bunnlagene i La Liga? Neppe. Det er dessuten/desverre ofte at UEFA cup lagene fra England nedprioriterer den til fordel for ligaen. Antagelig fordi det er vanskelig å ta seg videre i UEFA cup og samtidig sikre plass til neste år igjen. I CL derimot har engelske lag dominert de senere årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...