Gå til innhold

Her er Google-nyhetene


Anbefalte innlegg

Det finnes bøttevis av programmer og tjenester der utviklerene til stadigheter legger på dill og dall. Ofte så er ikke det positivt. GUI blir overfyllt av features, programmet blir mer komplekst, og man får flere uønskede elementer.

For mye er ikke altid bra.

 

Det er en naturlig ting med oss mennesker at vi ikke ønsker å stoppe. For utviklere kan det bety at man må finne seg ny jobb. Ingen liker å bli arbeidsledig. En kunde/eier av programmet kan bli for oppslukt og legge for mye følelser i et program, og derfor ikke har lyst til å stoppe opp, eller har andre interesser i å fortsette utvikling.

Dette fører til at alskens "lure" features blir laget, og at noen bruker mye tid og krefter på å selge dem inn som nyttige.

MS Office anyone? Nå er ikke det det værste jeg har sett, men likefullt et godt eksempel. I 95% av tilfellene så er word 6.0 godt nok.

 

Jeg sier ikke at man skal stoppe å forske på hvordan søk kan bli bedre - men det er noe helt annet enn kun å sitte og utvikle kun for utviklingen sin del, noe artikkelen gir inntrykk av.

Vel, jeg anser ikke dette som unødvendig dill og dall, eller utvikling for utviklingens del, men faktisk noe nytt og nyttig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...