Gå til innhold

Finnes det spill til Vista 64 bit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var en tur i spillbutikken idag. Ikke et eneste spill med Vista støtte kunne opplyse om 64bits funksjonalitet.

Spurte butikkarbeiderene. Men de ante ingenting som vanlig.

Kunne vært en ide om spillprodusentene skrev bakpå spillene om det var til 32 eller 64 bits Vista. Og ikke bare at det støtter Vista. For det blir misvisende når man kjøper spill. Blir jo regn lotto om det fungerer eller ikke.

Jeg feks kjøpte nylig Crysis Warhead, i den gode tro om at hvertfall dette relativt nye spillet støttet Vista 64. Men neeeeeida.

Synspunkter? Og vet du om noen spill som har Vista 64 støtte? Altså virkelig støtte for dette og ikke bare at det fungerer selv om det er laget for 32bit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

hvorfor skal noen spill ha støtte spessielt for 64 bit? nesten alle spill som er laget for 32 funker på 64 med minst like god ytelse... (?)

alle spill har 64 bits støtte.. om de ikke er el gammle da..

såklart, det er vel et par spill som ikke funker på 64..

Endret av ezkoo125
Gjest Slettet+130498
Skrevet

alt som virker på vista 32bit virker på vista 64bit da 64bit versjonen emulerer 32bit

Skrevet
hvorfor skal noen spill ha støtte spessielt for 64 bit? nesten alle spill som er laget for 32 funker på 64 med minst like god ytelse... (?)

Tja, nå har jeg prøvd ut Crysis Warhead som førstemann ut og lest gjennom rimelig mange forum. Fellesnevneren er at det er mye krøll rundt spill og Vista 64.

Ta feks Battlefield 2, eller denne 2140... Masse tull med at man blir hiv ut av punkbuster etc. Artifacts på grafikk + mye annet moro.

Nei jeg ville foretrukket om det stod svart på hvitt at det var Vista 64 støtte føre jeg kjøper noe mer. Men om du går god for at jeg kan kjøre alle Vista spill på markedet så skal jeg ta til meg det.

Gir deg en tilbakemelding senere når jeg har testet ut X antall spill :)

alt som virker på vista 32bit virker på vista 64bit da 64bit versjonen emulerer 32bit

Feil! Crysis Warhead fungerer ikke! Kjør et google søk på Crysis W og Vista 64 + kræsj.

Gjest Slettet+130498
Skrevet (endret)

har per dags dato aldri hatt problem med crysis warhead på min maskin. kjører vista 64bit. eneste spillet jeg har hatt problemer med var splinter cell: chaos theory på xp 64bit. det var pga starforce som de brukte der. crysis warhead har jo faktisk en egen x64 versjon :D men som sagt, har aldri hatt noen særlig problem med spilling og x64. har brukt det siden beta versjonen av xp. det som var større problem var drivere, spesielt til xp. artifacts i spillet skylder mer drivere eller varme enn OS'et!

og et siste ps: man hører bare alle de som skriker om feil, sjeldent for de det virker for!

Endret av Slettet+130498
Gjest Slettet+130498
Skrevet
Jeg har Windows Vista 64 og det funker med ALLE spillene mine.

Ja også Crysis warhead ;)

Husk å oppdatere grafikkdrivere etc regelmessig ;)

endelig en som har sett lyset :thumbup:

Skrevet

Jeg har omtrent alt av spill som har kommet til pc de siste 10 årene , og alt funker på Vista 64 ultimate som jeg har.Jeg installrte Vista64 da det kom og enda ikke reinstallert eller formatert ;) Har riktignok adda et par nye harddisker.

Det fine med 64bit OS ,er at det kan utnytte mer ram enn 32 bit som maks kan kjøre 3.33gb raM - mange av spillene jeg har tar 2gb alene , dette er noe å tenke på .

Skrevet
Jeg har Windows Vista 64 og det funker med ALLE spillene mine.

Ja også Crysis warhead ;)

Husk å oppdatere grafikkdrivere etc regelmessig ;)

Jeg kjører spillet som admin

Prøvd dx9 og dx10

Har siste driver fra nvidia selvfølgelig

Bruker rivatuner med full gass på vifte og tempen på kortet er ikke høyt.

Oppdatert alt i Vista (Ja til sp1 også)

Flashet bios til nyeste versjon

Jeg skulle mene gtx280 skal kunne dra dette spillet?

Og jeg er ikke alene om dette problemet! Dessutten driver Crytek og jobber med en 64bits patch. Og det er helt sikkert en grunn til det.

Ang Battelfield gar jeg fått det til å fungere med singelplayer. Men punkbuster kaster meg ut i multiplayer. Noen som kan hjelpe meg med en link til en oppdatering?

Ja jeg klager sikkert mer enn nødvendig, innrømmer det. Men det er så frustrerende at så mye går galt samtidig.

Kjøpte feks en billig usb gamepad. Funker gull i XP, men Vista? Neeei. Der er den oppført som en USB Joystick. Og er umulig å konfigurere til spill. Noen driver finnes heller ikke. Med nytt operativsystem burde dette jammen være plug & play.

Jeg har omtrent alt av spill som har kommet til pc de siste 10 årene , og alt funker på Vista 64 ultimate som jeg har.Jeg installrte Vista64 da det kom og enda ikke reinstallert eller formatert ;) Har riktignok adda et par nye harddisker.

Det fine med 64bit OS ,er at det kan utnytte mer ram enn 32 bit som maks kan kjøre 3.33gb raM - mange av spillene jeg har tar 2gb alene , dette er noe å tenke på .

Har 4 gb ram og de utnyttes. Så det er bra. Nå har jeg bare home premium 64, mulig ultimate er bedre da?

Gjest Slettet+130498
Skrevet

er ikke forskjell på kjernene mellom home premium og ultimate. når det kommer til crysis så har jeg ingen ide om hva som kan være galt. som sagt har jeg ikke hatt noen problemer med spillet. har du patchet det helt?

Skrevet (endret)

Fra et teknisk perspektiv er det kun de virkelig gamle 16-bit spillene som ikke fungerer i 64-bits Vista, siden 16-bit kode ikke lengre støttes. Mer eller mindre all 32-bits kode vil kjøre som normalt i 64-bits Vista, men et fåtall unntak. At enkelte spill og programmer har problemer å kjøre i 64-bits Vista kan ha like mye med drivertrøbbel som med at det er selve Vista som er synderen.

Endret av Skagen
Skrevet (endret)

Hva gjelder battlefield 2, så synes jeg å huske at det måtte kjøres i administratormodus for at punkbuster skulle funke. Men er lenge siden jeg har hatt det installert nå, så får ikke sjekka.

Endret av WD
Skrevet

Benytter meg også av Vista 64-bits OS og har kun opplevd problemer med Silent Hunter 3 pga problemer med StarForce. Ironsik nok måtte jeg bruke en crack for å få kjørt mitt orginale spill:-)

Det finnes også spill som fungerer bedre på 64-bits enn på 32. AoC er et eksempel hvor jeg aldri opplevde et enste systemkræsj i motsetning til mine venner i 32-bitsverdenen(memoryleaks o.l.).

Skrevet
er ikke forskjell på kjernene mellom home premium og ultimate. når det kommer til crysis så har jeg ingen ide om hva som kan være galt. som sagt har jeg ikke hatt noen problemer med spillet. har du patchet det helt?

Er ikke den patchen til Crysis Wars og ikke Warhead? Jeg har altså ikke patchet noe til Warhead enda.

Nå har jeg heller ikke installert Wars. Mulig jeg må gjøre det da for at Warhead skal gå knirkefritt.

Ellers mistenker jeg nvidia's siste drivere. Jeg bruker altså 180.48 driverne til Vista 64 bit. Noen tips om en annen driver jeg burde prøve?

Skrevet (endret)

Fungerte det gitt :) Den driveren var tydeligvis rett for meg. Avinstallerte den gamle, restarta i sikkermodus, fjernet rester med driver sweeper og installerte så ny. Deretter ny omstart.

Spilt en liten stund nå, med masse action og høy belastning. Helt problemfritt :) Ah endelig :D

Kryper samtidig til korset rundt Vista64 og Crysis Warhead :blush:

Endret av Aliventerio

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...