Gå til innhold

Lagring på Xbox 360


Pus_1808

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hvor mye plass tar det sånn ca. å "save" på Xbox 360?

 

Hvor mye plass sånn ca. å lagre et helt spill på Xbox 360?

 

Og hvis man har lagret et spill på harddisken, trenger man aldri bruke cd-platen igjen?

Dvs: Hvis jeg har en venn med mange spill, kan jeg bare låne og lagre, så jeg kan få masse spill....

 

Er det noen andre forskjeller på arcade-versjonen og elite-versjonen enn harddisken og fargen? Er det bedre grafikk, mindre sjanse for RROD eller noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Savegames tar liten plass, fra et par KB til MB.

 

Spill som lagres til harddisk tar alt fra 3-4 til 6-7 GB, vanligvis rundt 6 GB.

 

Du må ha platen i Xboxen selv om du har installert og spiller et spill fra harddisk. Har du ikke platen i, kan du heller ikke spille det fra harddisk.

 

Det er ingen forskjell på innmaten mellom Arcade eller Elite, i utgangspunktet. Men avhengig av når de er produsert, kan det være diverse forskjeller (forskjellig DVD-drev, forskjellig strømbruk og varmeutvikling, aller nyeste modell (Jasper) har også eget internminne til bruk for savegames o.l.).

Lenke til kommentar

En save tar ikke store plassen. Fra 1 til 40 MB.

 

Å lagre et helt spill tar kanskje fra 1,5 til 3 GB.

 

Du kan lagre spill fra kamerater, men du trenger discen for å starte opp spillet; ergo kan du ikke kopiere spillet inn på maskin og gi discen tilbake til kameraten din.

 

Har faktisk ikke satt meg inn i hva Arcadeutgaven tilbyr, for den er så totalt uaktuell.. Skal selge 360'n min nå og kjøpe Elite-utgaven.

Lenke til kommentar

Alle de forskjellige modellene skal ha samme innmat, dvs at alle har HDMI utgang osv. Men de nyeste boksene med kodenavn "Jasper" har en oppdatert innside. Alle modeller merket med 150W strømbruk bakpå pakken er med "Jasper".

 

Savefil:
Alt fra 10kB til rundt 40MB.

Lagre spill:
Mellom 3-8GB, kommer an på spillet.

 

Må jeg ha DVDen?
Ja, det må du for å verifisere at du eier det.

Hva er fordelene?
Merkbart lavere støynivå, i de fleste tilfeller raskere loadingtider.

 

Jeg vil faktisk anbefale å kjøpe en Elite, som du selv sier du har planer om. Da får du med en HDMI kabel, sort farge og 120GB Harddisk. Bare sjekk bakpå pappesken først om det står at den har 150W strømbruk. Om det ikke er så viktig for deg så kjøp den første du ser.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...