Gå til innhold

GH:WT dumt kjøp?


Notinuse

Anbefalte innlegg

Ok, jeg ville veldig gjerne gi bort Guitar Hero World Tour eller Rock Band 2 i julegave i år. Problemet er at jeg ikke kan finne noen som selger RB2 ennå. Etter mye research på nettet fant jeg ut at RB2 er sikkert 'hakket' bedre. Men det spillet kan jo sikkert kjøpes separat før eller siden. Når det kommer til kvaliteten på instrumentene er det bare positivt og si om begge versjonene. Guitar Hero World Tour og det den inkluderer har bedre kvalitet over seg enn RB1 hadde, så den er jo da ikke så aktuell. Selv om noen rapporterer om feil med trommene til GH:WT, så får jeg bare sattse på at dem er ok. Har sett at det kan fikses selv med enkle triks, hvis ikke er det vel bare å klage som alt mulig annet. :)

 

Men hva ville du egentlig gjort, levert tilbake og ventet på RB2, eller beholdt Guitar Hero World Tour og bare kjøpt RB2 plata siden en gang. Regner med prisene er veldig lik her også.

 

Til dere som anbefaler bruk av pengene til andre spill, og mener dette er bortkastet... ja, broren min får andre spill til sin 360 også ;)

 

Takker for alle seriøse svar og komentarer. God Jul ! :)

 

(jeg får sikkert ikke returnert uansett, bortsett fra en 'tilgodelapp')

Endret av Jeracan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv kjøpte jeg GH: WT ene og alene på grunn av trommene. At gitaren også var mye bedre en i tidligere versjoner tok jeg som en overraskende bonus. Etterhvert vil jeg nok også gå til innkjøp av RB1 & 2, men da kun selve spillet.

 

I slike musikkspill er jo låtene som mer eller mindre gjøre spillene bra, og jeg vet at GH: WT får litt kritikk her, men jeg synes ikke det er så ille som man vil ha det til. Det finnes noen virkelig gode klassikere av låter der.

 

Forøvrig har jeg ikke opplevd problemer med trommene. De problemene som har vært er mest sannsynlig personen med trommestikkene sine feil. :)

Lenke til kommentar

Det er klart, du høyrer kun frå dei som har problemer med instrumentene, dei som har fungerande instrumenter treng ikkje klage. Likevel må du innstille deg på at det kan være problemer med instrumentene, men det er ikkje noko problem sånn sett. Du kan som sagt bytte og/eller justere utstyret sjølv.

 

Eg synest ikkje RB2 er så bra som alle skal ha det til. På det reint tekniske nivået synest eg GH:WT er betre, men for ein som aldri har prøvd sånne spel før betyr det ingenting. Dei fleste bryr seg heller ikkje, men eg har spelt ganske mykje og legg merke til detaljar.

 

Låtutvalet til RB er sjølvsagt større grunna DLC, men det koster penger, så om det skal vere ein avgjerande faktor må du først vite om det i det heile tatt er aktuelt. Når det er sagt så får GH:WT DLC kvar veke og, dog litt mindre enn RB1/2.

 

Når det gjeld låtene på spela, utanom DLC så har eg ikkje prøvd GH:WT endå, men er ikkje så veldig imponert over RB2, det er rett og slett for mange keisame låter der. Eg har funnet ei låt som har same takt gjennom heile låta med små variasjoner av to-notes-akkordar. Men det er sjølvsagt ein smakssak og eg har som sagt ikkje prøvd GH:WT endå, men eg veit at det finnes mange gromlåter der, for min del spesielt Tool.

 

Det som er avgjerande for om eg vil spele ei låt er 1 av 2:

 

1: At den er utfordrande å spele.

2: At det er ei låt eg likar.

 

Du har td. Radiohead - Creep på RB1, ikkje spesielt utfordrande, men sidan eg er ein stor fan av Radiohead blir det kjekt å spele, men ikkje så mykje. Så har du td. Dragonforce-låtene på GH3. I utgangspunktet ikkje noko eg lyttar på, men sidan det er så utfordrande så blir det veldig artig å spele. Eg har faktisk byrja å like Through the Fire and the Flames etter utallige forsøk på å spele den.

 

RB1/2 har ein del låter i same område, Megadeth, Yngwie Malmstein osv., som er meir enn nok utfordrande, men eg synest det er for vanskeleg. GH3 er kjend for sitt store tidsvindauga som gjer at det er lettare å treffe Hammer On/Pull Off, men det er mykje lettare å lese notane, spesielt med Hyperspeed. På RB2, sjølv med Breakneck speed er det til tider så tett at du ikkje har sjans til å lese kva note som kjem først og sist, då blir det ikkje kjekt lengre. Det er viktig å kunne mestre det ein spelar, ikkje berre samle opp Star Power/Overdrive og pløye gjennom som ein villmann med å hamre laus på knappane og alt-strumme.

 

Når RB2-instrumentene kjem til landet veit eg ikkje, men du klarer deg fint med GH:WT sine, har ikkje sett noko samanlikning av RB2 mot GH:WT faktisk, men det finnes nok på nettet. Uansett kan du jo kjøpe RB2 og bruke GH:WT-instrumentene der utan problem. Eg synest gitaren til GH:WT er langt betre enn RB1-gitaren.

 

Så, tilbake til GH:WT-låtene som det er prata negativt om. Det er 85 låter ca., alle finn du på Youtube om du har tid og gidd studere dei, men eg er sikker på at bror din får mykje moro med spelet. Eg ser ikkje at det skal være noko grunn for å vente på RB2-instrumentene, då kan du like gjerne kjøpe GH:WT no og heller kjøpe RB2-spelet i etterkant dersom GH:WT ikkje fell i smak.

 

Edit: Fysj så langt innlegg dette vart.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

WoW jeg bøyer meg i støvet... ;) Tusen takk for flott tilbakemelding der. Du fikk meg til å tenke litt extra nøye mellom ting også, som jeg setter stor pris på. Bror min blir garantert

fornøyd med GH:WT,og kan alltids ønske seg RB2 til neste jul feks :p Får bare håpe på at

instrumentene holder mål så blir nok dette en rocka jul.

 

Tusen takk igjen og God Jul !! :D

Lenke til kommentar
Ok, jeg ville veldig gjerne gi bort Guitar Hero World Tour eller Rock Bank 2 i julegave i år. Problemet er at jeg ikke kan finne noen som selger RB2 ennå. Etter mye research på nettet fant jeg ut at RB2 er sikkert 'hakket' bedre. Men det spillet kan jo sikkert kjøpes separat før eller siden. Når det kommer til kvaliteten på instrumentene er det bare positivt og si om begge versjonene. Guitar Hero World Tour og det den inkluderer har bedre kvalitet over seg enn RB1 hadde, så den er jo da ikke så aktuell. Selv om noen rapporterer om feil med trommene til GH:WT, så får jeg bare sattse på at dem er ok. Har sett at det kan fikses selv med enkle triks, hvis ikke er det vel bare å klage som alt mulig annet. :)

 

Men hva ville du egentlig gjort, levert tilbake og ventet på RB2, eller beholdt Guitar Hero World Tour og bare kjøpt RB2 plata siden en gang. Regner med prisene er veldig lik her også.

 

Til dere som anbefaler bruk av pengene til andre spill, og mener dette er bortkastet... ja, broren min får andre spill til sin 360 også ;)

 

Takker for alle seriøse svar og komentarer. God Jul ! :)

 

(jeg får sikkert ikke returnert uansett, bortsett fra en 'tilgodelapp')

 

Rock bank?

Lenke til kommentar

Har nå funnet ut at ved å følge denne linken ved problemer kan man få tilsendt en kalibrerings kabel. Har hørt dette har gjort susen, så vi får se. Uansett greit å vite :)

 

Potetgull96: Beklager inderlig trykkleif, ikke lett å skjønne hva Rock Bank er O.o

 

 

 

http://redoctanegames.com/support.asp

 

 

We have learned that certain number of drum controllers manufactured for Guitar Hero World Tour may have sensitivity issues. To correct the sensitivity issues, a drum controller tuning kit, which includes a downloadable software application and a USB MIDI interface, can be requested at www.activision.com/support.

Endret av Jeracan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...