Gå til innhold

Kjøre Eldre 775LGA CPU på nyere LGA775 Hovedkort?


Anbefalte innlegg

driver å leker litt med idë'n om å se hvor langt jeg kunne klokket en Intel CPU.., samme hva slags modell bare der målet er å klare mest mulig Mhz. så var da innom å så litt på verdensrekord databasen for intel. og der var det de litt eldre enkelkjerne CPU'ene som har tronen hele veien nedover lista ser jeg, og da er det prosessoren Intel Pentium 4 631 3.0Ghz med Kjernen Cedar Mill som gjelder ser ut som.

 

Problemet mitt er at jeg aner ikke om denne CPU'en vil fungere på de nyeste hovedkortene?

 

sitter med ett ASUS P5Q Deluxe m/ P45 brikkesettet, som jeg forøverig må si er ett kjempekort!, aldri hatt Intel system tidligere, så tenkte jeg måtte teste d nå som d lønner seg å kjøpe Intel og jeg trengte ny maskin,men da jeg var litt usikker på åsen ett intelsystem var å overklokke så kjøpte jeg ett godt HK og bare en sånn billig cpu(Celeron E1200 1,6) i første omgang som jeg kan *leke* med og trene opp overklokkings ferdighetene mine litt, må dog si at dette virker jo nokså likt (foreløpig da) som det var å klokke ett AMD system. ;)

 

Back to topic..noen som vet om d er det mulig å kjøre en P4 631 3Ghz på ett P5Q Deluxe?

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...