Gå til innhold

XP 2100+ AIUCB ikke stabil på cpu-mod Vcore på 1.8V?????


maggri

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en AUICB og tenkte dette holder for meg. Jeg regnet da med at denne skulle ligge iallefall på 2100Mhz.

 

Jeg kjører i dag fint (stabilt) på 2000Mhz Å 166FSB, Men det er BANG!! STOP på 2030Mhz.

 

Tenkte da at hvis jeg lasket ene L11 broen med litt glødetråd lakk kunne jeg klare 2085Mhz. Det skjedde var at cpu ble fulstendig ustabil. den fungerte ikke engang på sine normale spesifikasjoner. prøvde også 1666Mhz men heller ikke det var stabilt. Det kom også klikkelyder fra harddiskene i det jeg startet opp!! Etter å ha fjernet lakken igjen fungerer cpu fint igjen og jeg kan fortsatt ligge på mine 2Ghz.

 

Hva er Galt??

 

HK: Msi KT3 Ultra2 BR

HD: 2X Maxtor DM9 80GB

CPU: XP2100+ AIUCB produsert uke 40 2002. Tror det er en nedskalert

25 0178

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Galt å galt fru Blom. Du har en XP2100+ AIUCB. Det er ikke stort å forvente av den. Det er den dårligste steppingen på XP2100+. I tillegg så er prosessoren din "gammel", den er produsert i uke 40 2002.

 

Min XP2100+ går fint på 2,4Ghz på 1,8volt. Det er en XP2100+ AIUHB uke 2 2003.

Lenke til kommentar

Hvilke innstillinger kjører du på?

 

Sitter her med en stakkars XP1700+ med tbredB core som skal få kjøre seg. Tipper hovedkortet og minnebrikkene mine stopper meg temmelig raskt:

 

MSi KT3 Ultra2 raid. 2*512mb PC2700 TwinMos.

Kjører nå på 12*166=2Ghz. Klarer ikke å overklokke fsb`en noe særlig mer. Tror/håper ikke det er prosessoren som stopper meg...

 

Dr3

Lenke til kommentar

Klue her er at jeg ikke får til å kjøre cpu på 1.8 Volt.

 

Noe jeg ser på som svært unaturlig!!!! Dette er 5. amd prossesoren jeg har vert borti de siste 2 år og ingen har vert slik som denne. 2000Mhz uten noe serlig økning i vcor og så full stopp USTABIL ved Volt mod av cpu. Ikke normalt i det hele tatt!!!

 

Takker ellers for alle mulige svar eller løsninger! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sliter fortsatt med at jeg ikke klarer å få cpu til å gå når jeg passerer 1.75V.

Det er akurat som om jeg får noen spenningsdaler, pc fryser for å så fortsette å gå hvis den i det heleta tt klarer det.

 

Har prøvd to forskjellige strømforsyninger begge på 300 W (en bedre en den andre...)

 

Er det noen som har peilling kt3 ultra 2. Ser at spenningsregulatoren er litt mindre en tidligere modeller fra msi????? :cry:

Lenke til kommentar
Sliter fortsatt med at jeg ikke klarer å få cpu til å gå når jeg passerer 1.75V.

Det er akurat som om jeg får noen spenningsdaler, pc fryser for å så fortsette å gå hvis den i det heleta tt klarer det.  

 

Har prøvd to forskjellige strømforsyninger begge på 300 W (en bedre en den andre...)  

 

Er det noen som har peilling kt3 ultra 2.  Ser at spenningsregulatoren er litt mindre en tidligere modeller fra msi?????    :cry:

 

kan jo hende at det er hovedkortet som ikke klarer og gi prosessoren nok strøm. Så når du prøver deg på 1,8 volt så går spenningen opp og ned slik at det ikke blir stabilt. Sett den på 1,8v, gå i bios eller windows og sjekk spenningen. I windows bruker du et program som leser av slikt.

Lenke til kommentar
Sliter fortsatt med at jeg ikke klarer å få cpu til å gå når jeg passerer 1.75V.

Det er akurat som om jeg får noen spenningsdaler, pc fryser for å så fortsette å gå hvis den i det heleta tt klarer det.

 

Har prøvd to forskjellige strømforsyninger begge på 300 W (en bedre en den andre...)

 

Er det noen som har peilling kt3 ultra 2. Ser at spenningsregulatoren er litt mindre en tidligere modeller fra msi????? :cry:

 

Har akkurat samme problem. Har en xp1800 som går fint på 2330 MHz på 1,6V, men gir jeg den mer strøm så vild en rett og slett ikke være stabil, selv ikke på samme hastighet. Har Enermax 350W og Epox 8rda. Trodde en stund jeg hadde fått den stabil på høyere spenning, men den henger seg etter noen timer. Har kanskje noe med kjøling av spenningsregulatorene på hk å gjøre. Det blir mitt neste prosjekt ihvertfall...

Lenke til kommentar

Skiftet strømforsyning igjen. fant ut at den jeg trodde var litt i dårligste laget faktisk leverte 2A mer på 12v og 4A mer på 3,3 volt enn den andre strømforsyningen :)

 

Jeg kom meg da stabilt opp på 1.75volt på cpu uten klikkelyder i diskene og frysninger i windows. :) Må vel kjøpe en større. :(

 

Det var iallefall ikke hovedkortet som stoppet meg :)

Lenke til kommentar
Skiftet strømforsyning igjen. fant ut at den jeg trodde var litt i dårligste laget faktisk  leverte 2A mer på 12v og 4A mer på 3,3 volt enn den andre strømforsyningen :)  

 

Jeg kom meg da stabilt opp på 1.75volt på cpu uten klikkelyder i diskene og frysninger i windows. :)  Må vel kjøpe en større. :(  

 

Det var iallefall ikke hovedkortet som stoppet meg :)

 

Fint å høre. Skaff deg en bra strømforsyning. Pass på at den levere nok med A på de stedene du tenger. Lykke til videre med overklokkinga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...