Gå til innhold

Xbox Live konto


thomaslov

Anbefalte innlegg

Når jeg startet Xbox 360 første gang laget jeg meg en vanlig bruker, og spilte litt GTA.

Men når jeg koblet Xboxen til nettet, og ville lage en Live-konto, måtte jeg lage en helt ny en.

 

Greitnok det, men når jeg må bruke den kontoen Live, må jeg bytte tilbake til den gamle profilen igjen for å forsette så langt jeg har kommet på f.eks GTA.

 

Så jeg ønsker å ha mitt "savegame" fra den første profilen, tilknyttet Live profilen.

 

Noen som skjønner?

Endret av betuel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg startet Xbox 360 første gang laget jeg meg en vanlig bruker, og spilte litt GTA.

Men når jeg koblet Xboxen til nettet, og ville lage en Live-konto, måtte jeg lage en helt ny en.

 

Greitnok det, men når jeg må bruke den kontoen Live, må jeg bytte tilbake til den gamle profilen igjen for å forsette så langt jeg har kommet på f.eks GTA.

 

Så jeg ønsker å ha mitt "savegame" fra den første profilen, tilknyttet Live profilen.

 

Noen som skjønner?

Savegames lagres vel ikke i gamertag? De ligger vel på harddisken. Og når du starter spill, kan du velge hvor spillet skal se etter savegames. Bare å velge enheten som saven ligger på det ;)

Lenke til kommentar

Du lagde en helt ny profil da du koblet deg til Live. Hvorfor i alle dager gjorde du det?

Du kunne ganske enkelt beholdt profilen din og beveget deg online med den uten mer tull.

 

Nå har du to valg:

1.
Skrape onlineprofilen og bare bruke offlineprofilen.

2.
Skrape offlineprofilen og bare bruke onlineprofilen.

3.
Skrape onlineprofilen og gå online med offlineprofilen.

Anbefaler deg å velge nr3, da beholder du GTA saven din og du kan gå online.

 

- Logg deg inn på Xboxen din med offlineprofilen din, og velg "Join Xbox Live".

- Skriv inn E-Mail, passord og alt det blabla'et der.

- Velg deg et Gamertag/Navn til profilen din.

- Voilà.

 

 

Savegames lagres vel ikke i gamertag? De ligger vel på harddisken.

Og når du starter spill, kan du velge hvor spillet skal se etter savegames.

Savegames lagres ikke i Gamertagen, men på harddisk, stemmer det. Men de er bundet opp mot Gamertagen slik at ingen andre profiler kan bruke din save.

 

Eksempel: En save lagret av Profil 1 kan ikke brukes av Profil 2.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...