Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

gammel automat kasse bråker i 60-80 km/t....


Fire^^

Anbefalte innlegg

hei, har ein 88mod audi 100 2.2 me 3-girs automat kasse. Den bjunner å bråke når du komme opp i 60-80 km/t er nokså kjedligt å høre på i lengden. Kassen har vert til overhaling 2 ganger men uten hjelp, noen som vett ka som kan verr gale? har vert sånn i snart ett år å kassen fungerer som den skal uten om lyden....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
hei, har ein 88mod audi 100 2.2 me 3-girs automat kasse. Den bjunner å bråke når du komme opp i 60-80 km/t er nokså kjedligt å høre på i lengden. Kassen har vert til overhaling 2 ganger men uten hjelp, noen som vett ka som kan verr gale? har vert sånn i snart ett år å kassen fungerer som den skal uten om lyden....

 

 

er den kardang på bilen, kan det være den.

Lenke til kommentar

Sekker på at det er kassen? Kan jo være en av drivknutene eller noe annet i driverket!? Lyder har også det med å forplante seg nokka helt inni H når det gjelder bil!

Hvis du fer te et lokalt verksted og spør om de kan ta en titt så gjør de dt gratis! Be de om å finne feilen og gi deg prisoverslag, gjør jeg med kundene våre!

Lenke til kommentar

er veldig sikker på at det er kassen, er ikke kardang er framhjulsdrift, det er ikke drivknutene, har vert på møller som sendte kassen til norskbildelesenter som hat tatt overhaling på den 2 ganger, lure på å kjøpe en brukt manuel kasse:P noen som vett om dette blir dyrt å vanskligt?

Lenke til kommentar
Jeg vil tro det er enklere og billigere å kjøpe ny bil enn å bytte fra automat til manuell. Særlig når vi snakker om en tjue år gammel bil. Men si litt mer om lyden du hører. Er det rakling eller en høyfrekvent lyd som øker med turtallet?

Lyden er ikke rakling, å ikkje høyfrekvent, men lavfrekvent... Lyden øker med med turtallet, men er lik uansett hvilket gir den står i enten den står i drive eller 2....

Lenke til kommentar
Sikker på at det er kassa da?

Noe lyd når den står i N og bilen i ro? Eller bare triller i N?

de høres jaffal ut som de er kassen, men er åpne til andre ideer, hva kan de verr me motoren da?

Er ikke lyd når den står i ro, har ikke prøvd å trille den for har hørt de kje er bra for automatkasser å trille i fri... lyden kommer når du komme opp i ca 60, har kje klart å kjørt fort nokk til å sjekke om lyden forsvant med litt større fart..

Lenke til kommentar
Sett den i fri og rus motoren og hør om lyden kommer da... Hvis det så må det jo være noe i motoren..

I biler med manuell kasse hender det at det kommer ulyd fra trustlageret (aner ikke åssen det skrives:p) i clutchen, det kan være bråkete lenge før det må byttes.

kommer ikke lyd fra motoren vist eg ruser den, derfor eg e sikker på at de må verr kassa;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...