Gå til innhold

Nye tråd om vekter lønn

GRIM87

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere vektere. Jeg er for tiden permitert å jeg har lyst å søke ny jobb. Jeg har vært produksjons medarbeider i 2 år.

Jeg har derfor lyst å kanskje bli vekter å lurer på:

Hva er timelønna dersom man KUN jobber DAGTID ? uten skift.

Å hvilket vekter firma holder du til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Timelønna varierer etter hvor lenge du har jobbet i bransjen. Om du har ordentlig vekterutdanning som f.eks fagbrev osv. Alt står i overenskomsten for vektere som du kan søke opp på nettet. Timelønn på dag uten diverse tillegg er ganske dårlig. I dette yrket er det tilleggene man kan livnære seg av.

Skrevet

Som ^Th0mas^ sier kommer det veldig mye an på hvilken annsinitet man har, fagbrev osv.

Tariffen som ufaglært og "ny-begynner" er vel 138,-(+/- noen ører)alt står som nevnt tideligere i vekteroverenskomsten.

selvfølgelig kommer det an en del på hva du jobber innen, f.eks sentervekter har noen tillegg, alarmstasjon har noen tillegg og Beredskap / Utrykknings vekter O.s.v

Men den best betalte jobben i vekter yrket er vel mobilvekter (flest tillegg og sant)

Det dårligste vil jeg si er det som blir kalt for beredskapsvekter

(vekteroverenskomsten)Vekteroverenskomsten

Skrevet
Hmm... det er egentlig latterlig lite :S :p

Nei, det er normal lønn til et yrke som ikke krever annen kompetanse enn et lite kurs for å bli ansatt. Det irriterer meg egentlig grenseløst med tanke på at det burde stilles større krav til kompetanse for å kunne bli vekter. Kjipt for de som sitter med 4-5 års vekterutdanning og fagbrev, men som bare får en ekstra femmer i timen.

Men uansett, det er mye penger å håve inn på tillegg, UB og overtid i dette yrket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...