Gå til innhold

Oppdeling av Tegneserier og anime-delen


Anbefalte innlegg

Syns forsåvidt dagens system er logisk. Men det er et problem med det. Er rimelig mange manga og anime-entusiaster og anime og manga og kommer ut oftere enn tilsvarende vestlige tegneserier og tegnefilmer. Jeg tilhører gruppen som diskuterer førstnevnte mest.

 

Det dette fører til er at alle trådene om vestlige (eller norske) tegneserier og tegnefilmer havner langt bak i oversikten over nye tråder og trådene er rimelige inaktive.

 

Jeg lurer på om det hadde vært lurere å delt opp den delen i 2 sub-forum: 1 for vestlige tegneserier og tegnefilmer, og 1 for manga og anime.

 

Det er mulig at inaktiviteten på trådene til de vestlige tegneseriene og tegnefilmene kommer av at det rett og slett er mindre interesse rundt å diskutere det. Jeg tror forøvrig heller det kommer av at trådene kan bli vanskelige å finne siden de blir begravd bak i rekkefølgen bak de mer populære trådene om manga og anime.

 

Feks. er det veldig få som diskuterer Pondus, M og Nemi på tross av disse strengt tatt er mye mer populære generelt sett i befolkningen enn anime og manga (vil jeg tro selv), og jeg tror det rett og slett er litt fordi Tegneserier og anime på en måte har blitt domenet til det mer japanofile segmentet (som jeg selv tilhører).

 

Dersom disse hadde blitt delt opp slikt tror jeg det ville ført til at folk ville diskutert Pondus, M og Nemi mye mer. Kanskje andre tegneserier som jeg knapt har sett en eneste tråd om også ville blitt mer diskutert.

 

Noen som har noen tilbakemeldinger til denne idéen?

 

PS! Noen ville kanskje syns det er lurere å dele opp etter tegneserier, tegnefilmer. Jeg tror dette ville vært en dårlig idé hvertfall for manga og anime på grunn av den tette koblingen mellom de 2. Dvs. det kommer ut flere ukentlige animer som er basert på ukentlige manga'er som er foran i plottet. Trådene om disse anime'ene og manga'ene blir gjerne frekventert av de samme folkene siden folk som er interessert i en historie gjerne vil se tegnefilmen av historien (anime'en), samtidig som de leser manga'en for å få med seg den nye historien.

 

Beklager forresten om det allerede fantes en tråd om dette, men fant ingen ved søk.

 

EDIT: Beklager om jeg har lagt denne tråden feil sted. Antok bare at Kultur-delen av diskusjon.no var tilknyttet Kulturo.no når jeg opprettet tråden. Moderatorer kan gjerne flytte tråden til et mer korrekt sted dersom dere kommer på et.

Endret av perman07
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Det er lite som tyder på at vi kommer til å dele opp kategorien, aktiviteten er rett og slett ikke høy nok. Vi jobber med å "slanke" forumet for kategorier og da er nok ikke løsningen å dele opp mindre kategorier som tegneserier. Men vi skal ta og diskutere hele kulturforumet med aktuelle moderatorer in due time, så får vi se hva det blir til. Takk for tilbkamelding :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...