Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Spørsmål ang. temperaturinnstilningene på kjøleskap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøleskapet mitt har som kjøleskap flest en bryter fra 1 til 5. Hva gir lavest temperatur? Indikerer tallene temeperatur eller styrke? :hm:

 

1 er kjøligest, 5 er "varmest" - om det går an å bruke den betydningen.

Om det står på 3 i kjøleskapet er det 3 grader, og så blir det -18 grader i fryseren.

Kjøpte også en temp. måler bare for å sjekke ;)

Endret av bolern
Lenke til kommentar
Kjøleskapet mitt har som kjøleskap flest en bryter fra 1 til 5. Hva gir lavest temperatur? Indikerer tallene temeperatur eller styrke? :hm:

 

1 er kjøligest, 5 er "varmest" - om det går an å bruke den betydningen.

Om det står på 3 i kjøleskapet er det 3 grader, og så blir det -18 grader i fryseren.

Kjøpte også en temp. måler bare for å sjekke ;)

Feil, 1 er varmest, 5 er kjøligst. Sammenhengen mellom kjøleskaptemp og frysertemp for kombiskap gjelder kun skap med en kompressor. De med 2 kompressorer har separat termostat for kjøl og frys.

Lenke til kommentar

Jeg vil jo tro dette kan variere fra skap til skap, som bolern sier har han kjøpt temp måler for å sjekke og være på den sikre siden. Da synes jeg det er rart at du zanta mener dette er feil! Det letteste er nok bare å ta ute/inne måleren(om du har) og teste med denne, ellers skal det nok stå noe om dette i bruksanvisningen som kom med kjøleskapet (men den er nok sikkert kastet om du er lik meg :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...