Gå til innhold

Programmere til windows mobile? Hva behøves?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Aldri for sent å lære seg nye ting syntes jeg og nå har jeg lyst til å lære meg å lage programmer til windows mobile.

Sist jeg drev programmering var basic på commodore 64, har drevet med litt html siden men ikke mye.

Har etter mye snusing på nett funnet ut at visual basic kan brukes.

 

Noen som vet om noen gode bøker/nettsider?

 

Visualbasic for dummies tror jeg kan passe for meg :whistle:

 

Har ikke noen spesielle ting jeg har lyst til å lage men kommer nok på noe etterhvert, må uansett begynne i det små så de "store" planene for vente.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar jeg ikke helt feil, bruker Windows Mobile .NET Compact Framework.

 

Det som trengs, er Visual Basic 2008 med en Windows Mobile Emulator, dette følger med Professional Edition av Visual Studio, men jeg tror ikke det er tilgjengelig i de gratis Express versjonene.

 

Selv har jeg Standard Edition av Visual Studio 2008, og der er det ingen muligheter for Windows Mobile etter det jeg kan se.

Lenke til kommentar

Har med Visual Studio 2005 Standard Edition laget mange programmer for windows mobile. Når jeg debugger programmene har jeg vanligvis mobilen i "the cradle" som igjen er koblet til pc'en. Ved Start Debugging velger jeg så Pocket Pc som device, dermed testes programmet på mobilen og ikke i emulatoren som jeg synes er et herk å bruke, har problemer med den som for eksempel hvis programmet skal bruke filer eller ut på Internett, men til dem helt enkle programmer er nok emulatoren ok, som for eksempel ved "Hello word". Ja, windows mobile bruker .NET Compact Framework, har selv .NET Compact Framework 2.0 installert på utviklings-mobilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...