Gå til innhold

Map editor - hvilke spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg synes selve "moddingen" av spill er mindre artig. Mens "mapping" derimot er artigere.

Jeg har tidligere erfaring med mapping til CS 1.6, men synes slike spill er kjedelige å lage maps til. Har også erfaring med Neverwinter Night sin editor, som er meget bra.

Installerer Neverwinter Nights nå, bare for å lage egne maps. Men er det noen andre spill som har medfølgende map editor?

FarCry 2 og Crysis er ikke noe vits å nevne, da disse blir for krevende spill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig gammelt, men hadde mye moro med å lage maps på Empire Earth.. Vet ikke om det følger med editor på de nyeste, men den første er det hvertall på... Eneste jeg kommer på i farten

Skrevet

Map editoren til WarCraft III er ganske kraftig. Utrolig hvor mye rart du kan lage med den. Og jeg tror du kunne laste ned et gratis tillegsprogram som gjorde at du kunne lage helt egne units, kan godt være at den er inni selve map editoren.

Skrevet
Hei, jeg synes selve "moddingen" av spill er mindre artig. Mens "mapping" derimot er artigere.

Jeg har tidligere erfaring med mapping til CS 1.6, men synes slike spill er kjedelige å lage maps til. Har også erfaring med Neverwinter Night sin editor, som er meget bra.

Installerer Neverwinter Nights nå, bare for å lage egne maps. Men er det noen andre spill som har medfølgende map editor?

Du kan eventuelt lage brett til Half-Life 2, dvs singelplayer brett.

Forøvrig kommer mange av RTS spillene i dag med egen map tool, f.eks C&C Generals, Age of Empires spillene, Empire Earth etc etc. Sjekk dem litt. Warcraft 3 med Frozen throne er et morsomt valg ettersom motoren er bygget rundt konseptet at de egentlig skulle adaptere Warcraft Adventures inn i Warcraft 3 og ha det nesten som et RPG spill men droppet det til fordel for isometrisk synsvinkel og RTS sjanger, dog ikke helt uten RPG elementer.

Skrevet (endret)
Map editoren til WarCraft III er ganske kraftig. Utrolig hvor mye rart du kan lage med den. Og jeg tror du kunne laste ned et gratis tillegsprogram som gjorde at du kunne lage helt egne units, kan godt være at den er inni selve map editoren.

Du må bruke av modeller og effekter som allerede er med i spillet, men du kan gjøre absolutt hva du vil med den editoren. Warcraft 3 map editor anbefales på det varmeste. :)

Endret av Frohman
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-EIV2CS
Skrevet

For all del: Age Of Empires II. Super editor.

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet
Far Cry 2 editoren er også nokså grei da...

FarCry 2 editoreren er ganske bra til å lage kule baner / terreng, lett å bruke er den også.

Skrevet

Planen var å få gjort noe på bærbar pcen. Så quote fra første posten gjelder fortsatt....

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Beklager det, leste for fort imellom.

Jeg syns du kan prøve Civilisation 4 sin, ganske grei å bruke den, og du trenger heller ikke bruke lang tid for å lage et godt og morsomt brett, spesielt morsomt er det å spille på den etterpå sammen med en venn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...