Gå til innhold

Skolearena; bevis for fravær?


gulnisse

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har nå fått advarsel fra gymlærern min om stort fravær.

personlig synes ikke jeg det er stort, det er på 4 timer for denne terminen, siden vi ha dobbelt timer i gyn vil det bare si at jeg har vært borte to ganger fra gymmen. Jeg har vært tilstede på alle prøver tester, og andre former for vurdering i gymmen, men er dette allikevel for stort fravær til å ikke få karakter? er det noen offisiell grense?

Så kommer punkt to i posten min: På brevet står det også att jeg har vært borte en hel dag når vi hadde friluftsliv undervisning (orienterings dag). Jeg vet selv at jeg har vært med på den, i tillegg sjekket jeg hvilken dato den hadde vært, og både på innkallings arket og på skole kalenderen på Skolearena sto det at den var fredag, den 12 september. På skolearena har jeg ikke noe fravær for den dagen, og jeg vet som sagt at jeg var til stede, og kan helt sikkert få bekrefetet dette av andre i klassen. Men siden jeg tviler på at gymlæreren min vil godta det om jeg bare sier at jeg var der lurer jeg på om jeg kan bruke fraværs loggen min på skole arena som bevis for at jeg var til stede den 12?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ta det opp ansikt til ansikt. 4 timer er ikke nok til å ikke få karakter. Selv om det kan ligge tett opptil grensa.

 

2. Om punkt en ikke gir noe resultat, vil jeg tro læreren har lagt deg for hat(?) Gå da direkte til rektor og fortell ting som det er!

 

3. Fraværsgrensen variere fra skole til skole (ingen offisiell) men de fleste praktiserer en grense fra 10 - 20%.

Lenke til kommentar

Tror gymlæreren din er streng/lagt deg for hat. Jeg var borte 3 ganger, dvs 6 timer og fikk ikke advarsel en gang! Grensen er rundt 20 %, hvertfall ikke mindre. Mulig den er 25 %, men ikke mer enn det. Skoler kan da ikke praktisere slike grenser så forskjellig, da ville det vært veldig urettferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...