Gå til innhold

Mulig å "booste" mobilt bredbånd?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sliter utrolig med hastigheten på Telenor sitt mobilt bredbånd.

 

Hjemme har jeg kun EGDE dekning, men jeg bor rett i sentrum, og relativt høyt oppe. EDGE er jo utrolig treig med å laste nettsider osv. Ha ingen 3G denking heller, men ifølge telenor sitt dekkningskort skal jeg ha det. Bor i Bergen forresten, og ha Helg&Kvell Abo.

 

Er det en mulighet å "booste" hardwaren, eller softwaren for å få bedre dekning og hastighet? Føler meg litt lurt av Telenor som sa jeg skal ha fullt 3G dekkning når jeg spurte om det.

 

 

Trådløs/kabel/TV får jeg ikke før April, takker være en teit huseier. Og Jeg er nødt og ha internet hjemme. Nettbank osv.

 

Håper der finnes et løsning.

Endret av ViktorBravo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen 3G :(

 

Er det ingen software ute hvor man kan forsterke signalen eller noe sånt?

 

Hehe, tror du skal lete lenge etter et program som "henter" signalene inn til deg, men du kunne jo kanskje vurdert å sette opp ei antenne på taket som leder til den mobile mottakeren som sitter koblet til dataen. Ei jernstang eller noe :p jeg selv har gjort dette med tvsignaler for mange år siden, vet ikke om det fungerer på samme måte, men det blir i såfall den billigste utveien for deg. Evnt ringe til telenor og kjefte de ned

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har Netcom sin 3G løsning i Bergen og det fungerer optimalt, billigere er det også... mye billigere.

Har hastigheter på ca 2-3mbit, bor ca 400m unna masten. Har ikke opplevd hastigheter på under 1.5mbit der jeg bor. (ved puddefjordsbroen).

 

Høres merkelig ut at du ikke får 3G, har du testet med annet utstyr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...