Gå til innhold

Ta screenshots av konsoll-spill til PC!?


Bone

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

Når man ser på diverse steder for spill, etc., så har de jo en masse screenshots og videoer fra spill på konsoll..

 

Er dette mulig å gjøre for meg?

 

Tenker at det kanskje kan være en liten USB / Firewire -sak, som gjør at jeg får bilde på PC-skjermen, kanskje litt slik som "TV-inn", bare at det blir digitale signaler? Så må det vel være en HDMI / Component / kompositt inngang til den boksen, eller noe..

 

Vel.. dette er bare slik jeg kanskje forestiller meg at det kan være... Finnes det noe slikt?

 

 

Takker så meget for svar! :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei.. ikke YouTube -nødvendigvis.. Eller, når jeg spilte mest på PC så tok jeg en del videosnutter og bilder med Fraps.. og syntes det var litt kult å se tilbake til.. og ta screenshots og sånn mens jeg spilte..

 

Og, siden jeg nå spiller mest på PS3 og Xbox360, så savner jeg muligheten til å ta bilder og videosnutter..

 

Men, de har jo HDMI og komponent -tilkobling.. Så, da trenger jeg vel det? Eller?

 

Men, jeg trenger -som du nevner- ikke noe super kvalitet for å ta opp videoer, men jeg vil at mine screenshots skal være i "original" kvalitet.. Og, det går vel ikke med S-VIDEO? Eller?

 

Så videokvaliteten trenger jo ikke å være i "HDMI-kvalitet", men jeg vil ha HDMI-kvalitet mens jeg spiller, siden jeg tenkte at dette kunne bli en fastmontert løsning.. om du/dere skjønner!? :)

 

 

Takker igjen

Lenke til kommentar
:)

 

 

Men, hvordan tar Gamer.no -folka slike snutter og bilder da?

Jeg skal ikke undervurdere Gamer.no, men jeg tror ikke de tar bildene selv. Surfer man rundt på forskjellige spill-sider så er det mange av de samme skjermdumpene som går igjen. Som regel finner du også de samme bildene på spillets offisielle sider, som jeg regner med er kilden til disse bildene.

 

Mener jeg leste en forumtråd på Gametrailers.com hvor det ble forklart hvordan de produserte sine spill-videoer, men det er dessverre flere måneder siden så jeg kan ikke hjelpe deg med hvor den tråden er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...