Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Lagger" når jeg beveger vinduer/scroller


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har støtt på ett aldri så lite problem. Hvis jeg beveger eller scroller nedover i f.eks ett vindu så hakker det noe forferdelig. CPU'en kan gå helt opp til 50-60% mens jeg f.eks flytter ett vindu. Det som irriterer meg mest er at jeg virkelig ikke har noen som helst anelse om hva det kan komme av, har søkt endel på google men ikke kommet fram til noe. Hadde vært utrolig flott om noen her hadde giddet og hjulpet.

 

Har spurt om hjelp her tidligere og har alltid fått bra med tilbakemeldinger. :)

 

Mvh. Petternn.

 

(specs)

GFX: Foxconn GeForce 8800GT

Hovedkort: ASUStek P5GD1-VM

HDD: 2x 233Gig SATA discs.

RAM: 4x 512 DDR brikker.

Lydkort: Realtek HS Audio Rear Input (?)

 

Bare å spørre om det er noe mer info som må legges på bordet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du spille spill uten lagg?

Kan være tegn på :

 

Manglende hovedkort drivere.

Manglende skjermkort drivere.

 

Hardware problem.

Hardware akselerasjon slått av.

Lavt klokket cpu.

 

Sjekk at du har siste drivere, så sjekker du at hardware akselerasjon på og at cpu er riktig klokket.

 

Videre så kan du sjekke om alt er stabilt på pcen din (intelburntest skal greies minst 5 eller 10) og at minnet er helt greit (memtest 86 2.01), fungerer alt dette som det skal så kan du jo si ifra om stegene du har gjort.

Lenke til kommentar

Særeste jeg har vært borti. Kan spille Mass Effect helt fint, spillte det siden jeg lagde denne tråden til nå, fikk black screen så måtte reboote. Uansett, problemet er der fortsatt, har den nyeste nvidia driveren men skal prøve å re-installere. Tilbake om ett par minutter.

 

Takker for svar. :)

 

Edit: Hah, re-installerte driverne og problemet er løst. Takker så meget for svar!

Endret av Petternn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...