Gå til innhold

Hjelp. Får ikke koblet opp disker i Windows 2000


Anbefalte innlegg

Jeg bruker Windows 2000 Pro og skal lage til en enkel brukeradministrasjon der brukere (5 stykker) skal ha sine hjemmeområder koblet opp som egen virtuell disk. (z:)

Jeg har tenkt å lage et lite logonscript som kopler opp disken og definerer dataområdet, men før jeg har kommet så langt så får jeg problemer med å koble meg opp "map networkdrive" til et share.

Hva kan det komme av?

Både rettigheter på disken (til området) (f.eks) "f:vol2datauserstest" og sharet "test$" er i orden. Brukerne har selvfølgelig ikke rettigheter lenger ned i filsystemet enn sine respektive kataloger.

Selv når jeg er loget på med administrator, så får jeg ikke koblet meg opp mot noe share.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Så lenge du kun bruker w2k pro, kan du legge inn følgende under User Properties i MMC: Velg "Profile" og skriv inn følgende under "Home Folder" - Local Path: f:vol2datausersUsername Da trenger du ikke å share mappen.

 

Gjør du dette litt mer proft, lager du en template profil (disablet naturligvis) der du skriver "f:vol2datausers%username%" istedenfor og deretter bare kopierer denne brukeren med et nytt navn. Da vil alle brukere du oppretter på denne måten være mappet opp med sitt unike område.

 

Som default er det kun brukeren (og System)som har fullle rettigheter til sitt område, administrator er ikke med. Med dette kan du jo ta eierskap over hvis du vil og deretter gi deg selv fulle rettigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...