Gå til innhold

Spørsmål angående Canal Digital's HD PVR mottaker.


Anbefalte innlegg

Skaffet meg Canal Digital med Family for et par uker siden, og har i den forbindelse også valgt deres HD pvr mottaker. Til tross for dens små feil her og der, så fungerer den fint for meg. Det er dog noe jeg rett og slett ikke klarer å finne ut av, og det kan kanskje virke som et banalt enkelt spørsmål;

 

Når jeg trykker på tv-guide-knappen på fjernkontrollen, for å se en oversikt over programmene til hver enkelt kanal, hvorfor bytter mottakeren kanal (og da tenker jeg på det lille bildet øverst til venstre i tv-guiden) til Discovery Science? Dette skjer hver eneste gang jeg går inn i tv-guiden. Selv om jeg trykker på en annen kanal der inne, for å se på den mens jeg blar i guiden, så kommer jeg tilbake til Discovery Science neste gang velger tv-guiden. Hvorfor er det ikke sånn at guiden automatisk viser samme kanal som man opprinnelig var på før man trykket på tv-guide?

 

Når det er sagt; flere enn meg som har problemer med å spille av opptak fra HD-kanaler? Hos meg fungerer det ikke, bildet og lyden fryser, med mindre jeg spoler litt frem og tilbake i opptaket. Plutselig da funker det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skaffet meg Canal Digital med Family for et par uker siden, og har i den forbindelse også valgt deres HD pvr mottaker. Til tross for dens små feil her og der, så fungerer den fint for meg. Det er dog noe jeg rett og slett ikke klarer å finne ut av, og det kan kanskje virke som et banalt enkelt spørsmål;

 

Når jeg trykker på tv-guide-knappen på fjernkontrollen, for å se en oversikt over programmene til hver enkelt kanal, hvorfor bytter mottakeren kanal (og da tenker jeg på det lille bildet øverst til venstre i tv-guiden) til Discovery Science? Dette skjer hver eneste gang jeg går inn i tv-guiden. Selv om jeg trykker på en annen kanal der inne, for å se på den mens jeg blar i guiden, så kommer jeg tilbake til Discovery Science neste gang velger tv-guiden. Hvorfor er det ikke sånn at guiden automatisk viser samme kanal som man opprinnelig var på før man trykket på tv-guide?

 

Når det er sagt; flere enn meg som har problemer med å spille av opptak fra HD-kanaler? Hos meg fungerer det ikke, bildet og lyden fryser, med mindre jeg spoler litt frem og tilbake i opptaket. Plutselig da funker det.

 

 

Årsaken til at den går over til Discovery Science er at tv-guiden info ligger på den kanal.

På kabel tv så ligger den på svensk Tv4.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ah, det forklarer hvorfor vår alltid går til tv4, men løsningen er jo ekstremt lite elegant. I tillegg til at EPGen er knalltreig.

 

Jeg har et par andre problemer med boksen. For det første, den bråker noe forferdelig. Har hørt at andre må legge øret inntil boksen for å kunne høre den. Vår boks kan du høre fra naborommet selv om tven står på med bra volum. Må høre med canaldigital om det kan hjelpe å bytte boksen.

Ting nummer to. Når tven blir skrudd av og på igjen er lyden borte, og boksen må restartes for å få lyden tilbake. Noen som har idèer rundt dette? Leste at det kunne være et hdmi-relatert problem, men kjipt er det ihvertfall

Ting nummer tre. På noen kanaler, blant annet discovery og animal planet, så får vi svart ramme rundt hele bildet på sendinger som ikke er i 4:3 format. 4:3-sendinger vises normalt med svart ramme på sidene. Mens når bildet bytter til bredformat så krymer bildet og vi får rammer oppe og nede i tillegg til på sidene. Sånn skal det vel ikke være? Noen som har idèer?

Lenke til kommentar

Min boks bråker ikke så mye. Man hører den når man slår den på, og tv'en ikke er på ennå da, men det er ikke høyere enn en vanlig laptop som ikke brukes mye, og så snart tv'en er på hører man den ikke lenger uansett.

 

Når det gjelder 4:3 kontra 16:9 så funker det for meg å trykke på "on demand" knappen på fjernkontrollen, så kan jeg bytte mellom de forskjellige formatene. Vet ikke om det har noe å si for deg, men for meg fikk jeg bort de svarte rammene på venstre og høyre side ved å trykke på den knappen. Bildet blir noe bredt på noen kanaler, men som regel ser det bra ut. :)

Lenke til kommentar

Ja det hjelper jo forsåvidt, men hvorfor går det ikke automatisk? Når jeg trykker på on-demand-knappen så velger jeg format for alle kanaler, slik at 4:3-sendinger blir forvrengt, mens discovery-kanalene ser ut til å bli mer riktig. Burde gått automatisk, og settingen burde vært individuell for hver kanal.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg har også problemer med denne (dritt) mottakeren. Jeg har kabeltv utgaven.

 

1. Jeg får ikke inn HD-kanalene. Noen ganger kommer teksten frem og lyd. Tror dette problemet er pga at signalet er for svakt, det er på midten på middels.

 

2. Når jeg tar opp så virker det som at opptaket spoler fremover, er umulig å spille det av normalt. Lyden hakker og bildet er rart.

 

3. I tillegg hadde jeg problem med at når jeg skulle ta opp kom beskjeden "harddisken er full" uten at jeg hadde tatt opp en ting. Dette fikset jeg ved å gå inn på "service menyen".

 

4. EPG'en er VELDIG ustabil og dårlig..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann!

 

Jeg har nylig mottat en HD PVR fra Canal Digital( kabel-TV-versjonen) Jeg leier i et kollektiv. Der huseie har kabel_TV med Canal Digital). Jeg har forøvrig en HD TV (LG426000)

Problemet mitt er at alle kanalene er svarte(utenom BBC World News og en lokal kanal). Enkelte kanaler har bare undertekst.

 

Har dratt ut strømadapteren i 20 sek (tilbakestilt alle innstillinger) og satt den inn igjen for så å installere alt på nytt opptil flere ganger.

 

Har ringt kundeservice flere ganger. Hvor de har spurt om jeg får inn kanal 399. Det gjør jeg.

Da får jeg beskjed om å sette over på kanal 50, og la den stå der i 1-2 timer. Da de sender en oppdatering. Jeg har ventet i opptil 3 timer på det meste uten at det har hjulpet.

 

En romkamerat i kollektivet (som har eget abonement) prøvde mitt smartkort i sin dekoder, og alt fungerte som det skulle. Han prøvde sitt samartkort i min dekoder, og fikk samme problem som jeg har.

 

Jeg har fortalt dette til kundeservice. Og de konkluderte med at jeg trenger en ny strømadapter?!

Det vil ta ca. en uke før jeg mottar denne adapteren. Fungerer den ikke, må jeg levere alt til CD. Da vil det ta en uke, i tillegg til at det vil ta en uke for de å sende en ny en til meg :S

 

Noen som har opplevd dette? Eller som kan bekrefte denne "diagnosen" på mottakeren min? De sa at de hadde vært nødt til å sende ut en del strømadaptere i det siste pga. av en eller annen feil.

 

Jeg må si jeg angrer litt nå som jeg opplever dette, og i tillegg ser hva dere andre opplever :S

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Jeg har nylig mottat en HD PVR fra Canal Digital( kabel-TV-versjonen) Jeg leier i et kollektiv. Der huseie har kabel_TV med Canal Digital). Jeg har forøvrig en HD TV (LG426000)

Problemet mitt er at alle kanalene er svarte(utenom BBC World News og en lokal kanal). Enkelte kanaler har bare undertekst.

 

Har dratt ut strømadapteren i 20 sek (tilbakestilt alle innstillinger) og satt den inn igjen for så å installere alt på nytt opptil flere ganger.

 

Har ringt kundeservice flere ganger. Hvor de har spurt om jeg får inn kanal 399. Det gjør jeg.

Da får jeg beskjed om å sette over på kanal 50, og la den stå der i 1-2 timer. Da de sender en oppdatering. Jeg har ventet i opptil 3 timer på det meste uten at det har hjulpet.

 

En romkamerat i kollektivet (som har eget abonement) prøvde mitt smartkort i sin dekoder, og alt fungerte som det skulle. Han prøvde sitt samartkort i min dekoder, og fikk samme problem som jeg har.

 

Jeg har fortalt dette til kundeservice. Og de konkluderte med at jeg trenger en ny strømadapter?!

Det vil ta ca. en uke før jeg mottar denne adapteren. Fungerer den ikke, må jeg levere alt til CD. Da vil det ta en uke, i tillegg til at det vil ta en uke for de å sende en ny en til meg :S

 

Noen som har opplevd dette? Eller som kan bekrefte denne "diagnosen" på mottakeren min? De sa at de hadde vært nødt til å sende ut en del strømadaptere i det siste pga. av en eller annen feil.

 

Jeg må si jeg angrer litt nå som jeg opplever dette, og i tillegg ser hva dere andre opplever :S

Jeg har mottatt strømadapteren de sendte meg. Men det utgjorde dessverre ikke noe forskjell. Jeg ringte kundeservice, og de gav meg en ny oppdatering på smartkortet mitt. Men det fungerte fremdeles ikke.

Så dagen etter (i går) ringte jeg kundeservice og forklarte alt på nytt. Og DA ble vi enige om at de skulle sende meg en ny dekoder (JIPPI!!!)

Så forhåpentligvis har jeg alt jeg trenger til neste helg. :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...