Gå til innhold

På utkikk etter touchtelefon, trenger forslag.


zennox

Anbefalte innlegg

Hei. Nå er det tid for ny mobil, og etter at jeg kjøpte iPod Touch så har jeg fått litt dilla på touch. Har utover dette en del sære krav, men her er iallefall en ferdig utfylt mal fra sticky:

 

Funksjoner:

-Kalender: Simpel

-GPRS: Ja

-EDGE: Ja

-Email klient: Hadde vært praktisk, men ikke nødvendig.

 

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: Skyvetelefon med fullt utskyvbart QWERTY-tastatur (dette fra siden)

-Vekt: Gir faen i vekt : p

-"Støt/sprut/støv-sikker": Nei

 

Skjerm:

-Størrelse på skjerm. Jo større jo bedre. Hadde vært fint å hatt mulighet til å se film på den.

-Touchscreen: Ja.

 

Pris:

Jeg har mellom 1k og 4k kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding): Nei.

 

 

Diverse:

-Merke: Vil helst unngå SE.

-Kamera: Helst rundt 5 mp, men er ikke det avgjørende punktet.

-Blåtann (Bluetooth):Ja.

-Internminne: Spiller ingen rålle så lenge den har støtte for minnekort.

-Minnekort?: Ja.

-MP3: En enkel en.

-wLAN: Ja. DETTE ER VIKTIG.

-Batterilevetid: "Viktig/ikke viktig. (Fjern det som ikke passer)

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Multimedia, SMS, ringing, underholdning.

 

Noe annet som er veldig viktig er at den har støtte for nett-radio via WiFi.

 

LG KS360 var en fin og rimelig kandidat hos meg helt til jeg fant ut at den ikke hadde WiFi, så noe i samme klasse med WiFi hadde vært ypperlig.

 

Da er det bare å fyre løs med forslag! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vanskelig å kombinere trykkskjerm, qwerty-tastatur og Wifi til under 4000. Sony Ericsson Xperia X1 og HTC Touch Pro er vel det nærmest man kommer, om de kravene skal gjelde. Da snakker vi om en pris noe over 5000.

Hehe, tell me about it... Er ganske innstilt på ha alt dette, så jeg begynner å bli mer og mer innstilt på å bruke 5k+.

 

Igjen så har jeg sett litt på nokia N97 - den er kanskje verdt å vente på?

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare kjøpe LG KU990, den har vel alt det du ber om og koster sensasjonelt lite.

Du får den på nettet for ca. 2000 og i butikk for ca 2500-3000.

Kan være du ikke blir helt fornøyd med touch-følsomheten da,

men til den prisen er den vel verdt pengene fram til N97 kommer om et halvt års tid.

 

KU990 har ikke wlan...

Lenke til kommentar
Det kan jo være en fordel å lese mer enn trådens tittel før man svarer. Trådstarter skriver jo at han trenger fulltastatur og wifi, og at det er viktig for ham. Da er det lite vits i å foreslå rene touchtelefoner, og til og med en modell som OGSÅ mangler wifi.

 

Men nå er ikke jeg den enste som foreslår andre telefoner her da. Ku990 er jo nevnt som en mellom telefon. Noe jeg også mente at Tube kan være! Nå har Amobil skrevet at Tube har Wifi, så jeg gikk ut i fra at det stemte. Men så feil kan både den ene og den andre ta ;-) Så på Nokia sine sider at det bare er Wifi 3G versjon på tube! Uansett...det bli min neste tlf inntil N97 kommer i butikk hyllene!

Endret av Cyprez
Lenke til kommentar

Selv har jeg allerede bestilt LG Renoir, som er arvtageren til Viewty. Den har alt du ber om, utenom et fysisk qwertytastatur. Dersom du holder mobilen på "vanlig måte" i hånda, vises numpad-tastaturet på skjermen, men om du snur telefonen 90 grader og holder den med begge hendene, byttes numpad-oppsettet ut med fullstørrelse qwerty. Genialt :) Gleder meg som en unge til jeg får min!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...