Gå til innhold

[Løst]4850 - noen forskjell på kjøling/ytelse?


petrushka

Anbefalte innlegg

Tenkte kanskje han som lurte på det hadde fått svar..

 

Fikk beskjed om at det ikkje var denne kjøleren på kortet til 1384, det er nok derimot på det som koster 1707.

Er det verdt å betale 3-500 kroner mer for dette IceQ-4 kortet enn et av de andre standard-kortene? Hvilket er i så tilfelle det "beste" valget?

 

Gjorde bittelitt research på dette, og kom frem til at JA, kortet til 1384kr har IceQ-4 kjøling.

 

Hvis du er i tvil kan du sjekke linken under :thumbup: siden kortet til 1384 har samme serial-number som det på HIS sine sider kan jeg si at IceQ-4 medfølger.

 

http://www.hisdigital.com/un/product1-57.shtml

 

Når det kommer til den dyrere versionen av kortet (HIS HD 4580 IceQ-4 TurboX til 1707kr), er dette en forbedret modell med både bedre GPU(+ 0.60 MHz), og bedre minne/ram (+ca 200MHz) enn den billigere versionen.

 

Tar forbehold om dette skulle være feil, men tror ikke HIS sin egen side ville kommet med noen "bloopers" :) håper nå at alle har fått svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg dette kortet fra amentio til 1384,- for ca en måned siden. jeg er vedig fornøyd med dette både i ytelse og tameperatur. det ligger på ca 45c idle og 60c load. det eneste jeg ble overasket over var at jeg fikk et litt annerledes kort en jeg trodde jeg ville få. Det kortet jeg fikk var dette.http://www.hisdigital.com/un/product2-385.shtml men jeg er uannsett fornøyd med dette.

 

EDIT: så ikke siste posten før nå :p

Endret av caho
Lenke til kommentar
Den billigste utgaven (H485FN512P) som trådstarter referer til har desverre ikke ICE-Q 4 kjøling.

Billigste utgave med ICE-Q 4 koster 1700kr, men da ville jeg heller satset på 4870 kortet istedet som har tilsvarende kjøling.

Er det stor forskjell på kjøleløsningen med/uten IceQ 4 kjøleløsning? Og igjen på det billigste kortet fra en annen produsent og fra HIS uten IceQ 4?

Lenke til kommentar

Ja, og nei.

 

IceQ4-kjøleren er en dualslot-kjøler, som sener varmlufta ut bak på PC-en. Altså vil ikke lufta bli resirkulert i kabinettet, og kortet vil bli kjøligere, sammen med de andre komponentene i PC-en.

 

HIS sitt kort med standardkjøler er nok ganske likt de andre "billigkortene", altså, de andre 4850-ene med samme kjøleløsning. Dette er en singleslot-kjøler, så all varmlufta vil bli sendt rundt i kabinettet og føre til en generelt sett varmere PC. Eneste forskjellene mellom disse 4850-ene med samme kjøler, kan være småting som forskjellige komponenter på selve kortet osv. Men de pleier å være ganske like alle sammen. Så med mindre du har noe spesielt behov for en flott bundle med spill o.l eller en alternativ kjøler, så går du for det billigste ;)

 

Uff.. Ble litt lengre enn jeg hadde trodd dette her. :p

Lenke til kommentar
Trådstarter? hva med Gainward som har tilsvarende kjøleløsning som ICEQ-4 men billigere.

Så dette er med andre ord en bedre løsning mtp. ytelse/pris?

 

Ja, og nei.

 

IceQ4-kjøleren er en dualslot-kjøler, som sener varmlufta ut bak på PC-en. Altså vil ikke lufta bli resirkulert i kabinettet, og kortet vil bli kjøligere, sammen med de andre komponentene i PC-en.

 

HIS sitt kort med standardkjøler er nok ganske likt de andre "billigkortene", altså, de andre 4850-ene med samme kjøleløsning. Dette er en singleslot-kjøler, så all varmlufta vil bli sendt rundt i kabinettet og føre til en generelt sett varmere PC. Eneste forskjellene mellom disse 4850-ene med samme kjøler, kan være småting som forskjellige komponenter på selve kortet osv. Men de pleier å være ganske like alle sammen. Så med mindre du har noe spesielt behov for en flott bundle med spill o.l eller en alternativ kjøler, så går du for det billigste ;)

 

Uff.. Ble litt lengre enn jeg hadde trodd dette her. :p

Opptar denne kjøleløsningen mer plass da siden den sender lufta ut av maskinen? Har man god gjennomstrømming i maskinen bør det vel ikke være stort behov for denne kjøleløsningen?

Lenke til kommentar

Hei igjen,

igår var dagen for testing av:

 

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=367947

 

Siden noen mente at alt ville gå til hel.... om jeg brukte min gamle PSU på 400W fikk jeg iskalde føtter og kjøpte en MIST 650w.

Innstallerte denne igår (fantastisk sak denne Misten) og fyrte opp med orginal innmat som innkluderer mitt gamle 7900GTO kort. Alt funket utmerket.

 

Da var det avinnstalering av Geoforce driveren, ut med GTO og inn med det meget kule 4850 kortet.

 

Hit the button and piiip pip pip pip ....... svart skjerm.

 

Ut med Radon, inn med GTO

 

Hit the button og alt som før og velstand..

 

På ny ut med GTO og inn med Radon--> Piiip piiip pip pip svart skjerm..

 

Spørsmål:

Er skjermkortet defekt?

Er det mulig det kan være software basert, bios ikke kjenner kortet o.l?

annet?

 

På forhånd takk og god jul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...