Gå til innhold

Lagring av valg •Tilgjengelig • Opptatt


Anbefalte innlegg

Jeg driver å lager en nettside der brukeren skal kunne krysse av på en liste.

 

Hver linje har to muligheter • Tilgjengelig eller • Opptatt.

Alle brukere skal kunne endre disse slik at det "lagrer" på siden slik at neste som går inn på siden får en oppdatert liste.

 

Har satt opp en liste med radiobuttons i dag, men den resettes hver gang en besøker siden.

Trenger et kort html skript som kan lagre valgene. Jobber i iWeb men kan sette inn "Snippets" som det heter så fint.

 

 

Eksempel:

 

Håvard: • Tilgjengelig - Opptatt

Kari: - Tilgjengelig • Opptatt

Knut: - Tilgjengelig • Opptatt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg driver å lager en nettside der brukeren skal kunne krysse av på en liste.

 

Hver linje har to muligheter • Tilgjengelig eller • Opptatt.

Alle brukere skal kunne endre disse slik at det "lagrer" på siden slik at neste som går inn på siden får en oppdatert liste.

 

Har satt opp en liste med radiobuttons i dag, men den resettes hver gang en besøker siden.

Trenger et kort html skript som kan lagre valgene. Jobber i iWeb men kan sette inn "Snippets" som det heter så fint.

 

 

Eksempel:

 

Håvard: • Tilgjengelig - Opptatt

Kari: - Tilgjengelig • Opptatt

Knut: - Tilgjengelig • Opptatt

Hvis du skal lagre valg på nettsiden er du nødt bruke "server-side scripting", feks. php. Videre må du enten skrive til en fil eller en database for å lagre og lese data.

Lenke til kommentar

Jeg får lese litt om "server-side scripting", da. Er ikke spesialist på programering så jeg håpet at det finnes ferdigskrevede koder for dette? Er jo i utgangspunktet ganske enkel funksjon.

 

En kode der jeg kan bytte ut valgene i listen(antallet) og landingsadressen hvor siden skal lagre?

 

<body>

Valg 1 = På

Valg 2 = Av

Valg 3 = Av

Lagre endringer her: http://websiden.no/liste.html(php?)

</body>

 

Blåøyd?

(skjønner at koden ikke vile være så enkel..)

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått meg plass på en server som støtter php, men trenger litt hjelp til å få skrevet et enkelt skript?

Flott om dette kan lagre mot en xml fil.

 

Hvis jeg får hjelp til lit php koden hadde det vært helt supert!

 

Jeg skal bruke funksjonen på en ønskeliste for bryllupet vårt, slik at gjester fra fjernt og nær kan se hvilke gaver som er tatt og hvilke som er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...