Gå til innhold

Ny 32" til under 5000..


Anbefalte innlegg

Har lest en del på dette forumet, sett en del på prisguiden til Hardware og besøkt elkjøp og expert.

 

på elkjøp anbefalte de 32LG5000, men også den billigere 32LG3000.

 

Jeg skal primert bruke den til spill og film via PC og kansje PS3 senere.

 

På butikkene sa de at LG3000 hadde 1:1 pixelmapping, men her står det at den ikke har det :S noen som vet det?

føler at pixelmapping er ganske viktig siden den skal brukes mye til PC'en...

 

har også hørt mye om Tatung V32MAAK-ET1 kan denne måles med LG tvene, og har den 1:1 pixelmapping?

 

Begge LG Tv'ene hadde like fint bilde (overaskende fint), eneste forskjellen er responstiden som er 6ms på 32LG5000 og 8ms på 32LG300. J

 

Kan noen hjelpe meg litt med valget? gjærne erfaringer!

Endret av wilwar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har også hørt mye om Tatung V32MAAK-ET1 kan denne måles med LG tvene, og har den 1:1 pixelmapping?

Jeg har forårets modell V32MCAK, den har perfekt pixelmapping på VGA-inngangen.

 

Om jeg kobler den til PC med HDMI, ser jeg at det er overscan, bilde klippes i kantene slik at det meste av oppgavelinja nederst på skjermen og toppen av ramma på maksimerte vinduer klippes. Liten tekst blir litt upen, men det funker greit nok til å se film fra PC-en. Noen har klart å hacke litt så de får 1:1 pixelmapping over HDMI også, men om dette er å anbefale i forhold til garanti etc. vet jeg ikke.

 

Om den kan sammenliknes med LG3000? Noen her på forumet vil si klart nei. Jeg vil si at forskjellen i kontrast, sortnivå og bildekvalitet sannsynligvis er mindre enn prisforskjellen. Men du bør gjerne se selv og gjøre deg opp din egen mening.

Lenke til kommentar

Takk for svar =)

 

Jeg tror jeg bare drar innom elkjøp og ber dem bevise at LG3000 har 1:1 pixelmapping, har den det tar jeg den.

Har den ikke det blir det nok LG5000, eller LG6000 (skal lese mer om denne).

 

Selv om jeg har hørt mye fint om tatungen, er det ingen forhandlere i nærheten av meg som selger den, og jeg vil helst se Tven før jeg kjøper den.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg bare drar innom elkjøp og ber dem bevise at LG3000 har 1:1 pixelmapping, har den det tar jeg den.

Det høres ut som en grei strategi.

 

Jeg ser at LG3000 har

Just Scan (0% overscan) Yes ( HDMI/Component :1080i / 1080p / 720p

Men jeg kan ikke se at den har noen spesiell PC-inngang. Altså bør du koble til PC-en med HDMI (eller DVI->HDMI) og velge en oppløsning på PC som best mulig tilsvarer skjermens reelle oppløsning, og så kan du teste med http://pixelmappat.nu om resultatet er bra.

Lenke til kommentar

Joda, 32LG3000 har 1:1 pixelmapping, alle nyere LG skjermer har visst det =)

 

Gleder meg sykt til og hente den på posten =D

 

Tak for link til Siden, skal sjekke det så snart Tv'en er satt opp :D en annen ting, finnes det noen sider som hjelper med og justere kontraster og brightness på Tven?

Lenke til kommentar

Har gledet meg i hele dag til og få pakken, men det ser ut som om Tollpost Globe ikke fraktet den lengre en til terminalen dems i Oslo. Nå er det helg, noe som betyr at de ikke kan levere den før mandag...

 

Tingen er at jeg ikke bor veldig langt fra oslo. vet noen om det er mulig og hente pakken på terminalen til Tollpost globe i OSLO, i helgen, eller er det ingen der på en lørdag? noen som vet?

Lenke til kommentar
fikk Tven i kveld. den er helt nydelig. testen pixelmappingen på den siden, er helt perfekt på vanrette streker, men når de blir skråe blir det forskjellige nyanser.. men teksten ser perfekt ut =) kansje det er en instilling jeg må fikse på...

 

Hvor langt fra TVen sitter du?

 

Vurderer selv denne TVen, men er i tvil om 32" blir for lite, siden jeg sitter 2.5-3 meter fra TVen.

Lenke til kommentar
fikk Tven i kveld. den er helt nydelig. testen pixelmappingen på den siden, er helt perfekt på vanrette streker, men når de blir skråe blir det forskjellige nyanser.. men teksten ser perfekt ut =) kansje det er en instilling jeg må fikse på...

 

Hvor langt fra TVen sitter du?

 

Vurderer selv denne TVen, men er i tvil om 32" blir for lite, siden jeg sitter 2.5-3 meter fra TVen.

 

Gå inn i en butikk å prøv selv det er svært vanskelig å anbefale god sitteavstand da dette er veldig forskjellig person til person...

Lenke til kommentar
fikk Tven i kveld. den er helt nydelig. testen pixelmappingen på den siden, er helt perfekt på vanrette streker, men når de blir skråe blir det forskjellige nyanser.. men teksten ser perfekt ut =) kansje det er en instilling jeg må fikse på...

 

Hvor langt fra TVen sitter du?

 

Vurderer selv denne TVen, men er i tvil om 32" blir for lite, siden jeg sitter 2.5-3 meter fra TVen.

 

Gå inn i en butikk å prøv selv det er svært vanskelig å anbefale god sitteavstand da dette er veldig forskjellig person til person...

 

 

Been there, done that in many stores, men er fortsatt i tvil. 32" virker til å være enten akkurat passe, eller akkurat litt for lite - mens 37" kan virke herlig stort men samtidig kanskje litt for stort.

 

Er noe helt annet å se på en skjerm i 10 min i butikken i en avstand og lysforhold du er usikker på om helt er riktig ifht hjemme.

Enn å se på en skjerm i et par timer hjemme.

 

Derfor greit å høre hva andre vurderer det til, selv om folk selvfølgelig alltid vil ha forskjellig vurdering av dette.

Lenke til kommentar
Vurderer selv denne TVen, men er i tvil om 32" blir for lite, siden jeg sitter 2.5-3 meter fra TVen.

Jeg sitter i den avstanden fra en 32". Stort sett er det passe, men det er litt spørsmål om smak, og hva man ser på. Til dagsrevyen, forbrukerinspektørene, hotel cæsar etc. som er produsert for TV-ruta ser jeg ikke noe poeng i større. De eneste gangene jeg ønsker meg større bilde er når jeg ser filmer som er produsert for stort kinolerret og videre format enn 16:9 - da hender det at detaljer i bildet ikke blir helt optimale, og sikkert ikke slik regissøren har ment at de skal oppleves. Men, i sånne situasjoner går det an å trekke en stol nærmere TV-en.

 

Er du film/hjemmekino-entusiast: Vurder større. Skal du ha TV for å se TV og ikke vil at den skal dominere stua eller rommet for mye, er prisbevisst og også er miljøbevisst (stor TV bruker mer strøm): 32" er passe, eller rikelig stort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...