Gå til innhold

Symantec Antivirus, mulig å slippe å gjøre noe?


Anbefalte innlegg

Jeg la inn symantec antivirus, altså ikke norton styret, men symantec antivirus. Jeg hadde håpet at dette ville oppdatere seg ofte og helt uten min innblanding siden det er beregnet til bruk på servere osv.

 

Dessverre var det ikke så enkelt. Jeg må fortsatt kjøre live update, og den er i utgangspunktet satt til å kjøre en gang i uken, noe som er altfor lite. I tillegg må jeg her trykke meg gjennom og godta diverse ting osv.

 

Er der noen måte å gjøre så symantec antivirus gjør disse tingene alene? Har jeg lagt inn feil versjon eller noe annet som kan være feil? Fikk jo flere valg under installasjonen, så mulig jeg har valgt feil her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heter vel Norton Antivirus 2009?

 

horibelt hvis den kun oppdaterer seg en gang i uken. Bør vel sette den på hver 8 time.

kan jo avinstallere og så installere den på nytt, for å se om du tok noen gale valg noen steder.

 

eller, som sikkert en del vil anbefale, bytt til et annet antivirus.

Lenke til kommentar

Først: beklaga dobbelposting, gjekk ikkje å redigere den forrige

 

ska me sjå kva eg finner ut:

Opne symantec antivirus ved å dobbelklikke på systemikonet ned på menylinja (kom ikkje på noko betre namn). Skal være nede til høgre (kan ver du må trykke på den pila for å få ikonet fram)

 

Velg "File" i menyen øverst og "Schedule Updates"

Hak av for "Enable scheduled automatic updates"

Trykk "Schedule" knappen og velg "Daily" så finn du eit tidspunkt du vil den skal oppdatere seg på.

Trykk ok to ganger, så skal alt vera klart :thumbup:

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar
nei O.J; svortevik har nok rett..

 

vent litt mens eg opner den andre data'en så skal eg sjå om eg klarer å finne det ut

 

Kjempe bra.

 

Er jo så mange valg under instalasjonen. Antivirus Client, Antivirus Server, managed, unmanaed osv.

 

Jeg vil gjerne ha inn symantec antivirus på alle maskinene her i hjemmet, og jeg vil at alle skal ta vare på seg selv. Legge inn oppdateringer, søke osv uten å bry meg i det hele tatt.

 

Jeg har tre laptoper, en stuepc og en filserver som alt skal være på, så om noen har noen gode tips i hva som bør være på hva hadde det vært helt supert:) Til nå har jeg prøvd meg med client og valget unmanaged, men da må jeg altså gå gjennom alt mulig unødvendig ved oppdatering osv.

Lenke til kommentar

tørr ikkje uttale meg om kva alternativ du skal velge sidan eg aldri har installert det sjølv. Det er ein skulepc, noko som er den einaste grunnen til at eg har symantec antivirus. Hadde det ikkje vore "pålagt" å ha det hadde eg nok hatt avira.

 

Håper andre med erfaring frå å installere symantec antivirus kan hjelpe deg her

 

edit: virka "guiden" eg lagte?

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...