Gå til innhold

Får ikke bootet IDE harddisker på Asus P5E


Anbefalte innlegg

Skal kopiere ut noen filer fra en gammel laptop hdd av en kompis av meg. Jeg har et Asus P5E hovedkort som jeg har koblet to sata disker på og en sata dvd brenner. Jeg har tidligere koblet på 2 eldre IBM Deskstar 76,8 gb disker for en annen kompis for å kopiere ut diverse, men nå får jeg ikke opp noen av disse diskene. Har en slik adapter som jeg skal bruke for å koble til den 2,5" hdd'en.

Men ingen av diskene kommer opp i bios eller windows og jeg husker ikke hva jeg gjorde for å få igang de to ibm diskene forrige gang.

 

Jeg får opp de 2 sata diskene på sata 1 og 2 og dvd brenner på sata 4 men ingenting om ide disken som er koblet til."SATA configuration" er satt til "Enhanced" og "Configure SATA as" til "IDE". Fra en annen side leste jeg noe om å enable "J-Micron PATA/SATA Controller" i "Onboard Device Configuration" menyen uten at det hjalp.

 

Diskene er satt til "Cable Select" og jeg har også prøvd med "Device 0 og 1" på 2,5" disken.

 

Noen som har en løsning ??

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjalp ikke å sette noen av de til master eller slave. Hadde allerede prøvd "device 0" og "device 1" på den 2,5" hdd'en også uten at det hjalp. Skal en ide disk komme opp i listen over sata devices i bios ? (der det står sata 1-6) eller går ide utenom disse inngangene ? Noen som vet om noen bios innstillinger jeg kan forandre på for å få igang disse diskene ? De 2 IBM diskene har jeg hatt koblet på før, så de vet jeg fungerer. Trenger litt hjelp !

 

Gram

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...