Gå til innhold

Konsekvenser for butikk som selger spill før release?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i byen på lørdag og kom tilfeldihvis over en butikk som solgte GTA IV til pc!

Har det kommet allerede, tenkte jeg og tok det med til kassen og betalte (hadde ikke fått med meg at release er til onsdag) Da jeg kom hjem og hadde installert så fikk jeg ikke spillt fordi spillet sjekket dato på nettet og ba meg starte det på nytt den 3.des(SURT:P)

Men det jeg egentlig lurer på er hvilke konsekvenser kan dette ha for butikken? Det er vel strengt forbudt og selge dette før release?

Siden jeg har positive erfaringer med butikken velger jeg og ikke oppgi navn på denne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De burde vel egentlig ikke selge det før på release-dagen. Men med tanke på at Securom hindrer spilleren i å spille før 3.des, så har det vel ikke så mye å si.

Eneste minus er vel at det gir crackerne en head start.

Endret av Villanden
Skrevet
Er det ikke bare å koble seg fra Internett, og så stille på datoen?

Tror du må koble deg opp mot serveren til R* eller Securom, så den kan verifisere at datoen stemmer. Så det funker nok ikke dessverre.

Skrevet

Det funker ikke og endre dato nei.. Har testet. Kobles mot en eller annen server som rockstar har.

Kjedelig og ha spillet og måtte vente til onsdag:P

Noen som vet hva som kan skje med butikken eller? Kan de miste rett til og selge spill? Eller bli nektet og selge dem?

Skrevet (endret)

Man må nok få en eller annen smart jævel til å cracke det ja, men siden det er så kort tid til det faktisk kommer ut, tviler jeg på at det skjer. Uannsett om du får spilt det eller ikke, burde ikke det butikken ha solgt det da.. de vil nok aldri bli nektet å selge spill, men vil kanskje få senere levering fra den levenrandøren som gir ut spillet, og vil kanskje få forsinkelser hvis de lager flere spill,

Endret av MrLG
Skrevet

Har ikke sett noen crack til det heller:P

denne linken til Fforum.nu står det litt om konsekvenser osv. Hvis noen lurer på samme som meg :)

Skrevet

du får ikke svar på det du lurer på her. du burde spørre på juss delen av forumet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...