Gå til innhold

The Rubik's Cube Thread


Anbefalte innlegg

52445415_7eac77bfec.jpg

 

Heisann! Er det flere enn meg her som har litt Rubik's Cube dilla?

Dette er da tråden hvor vi kan diskutere rundt om denne fantastiske lille dingsen.

 

For starters, noen som vet om hvor de selger slike? En som glir godt, og ikke hakker opp og setter seg fast under vriing etc.

Har en jeg har hatt i mange år, men den er gammel, sitter seg fast gjevnlig og er "treg".

Endret av Requi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid syntes de små firkantene har vært kule. Da jeg mest spiller med den er på bussen, men jeg sluttet med det. Alle stirret på meg som om jeg var spedalsk.

 

edit: de selger de på Bokhandelen og Brio som jeg har sett.

Endret av bbq
Lenke til kommentar
Ikke noe har gitt meg så mange one night stands som rubiks kube.

"Ligger du meg meg om jeg greier å løse den på under fem minutter?"

"Sure. Det greier du ikke likevel..."

 

Hahaha, at det faktisk finnes de som går med på den :!:

 

 

On topic: Kjøp den orginale kuben, den med sånn offisiell logo. Så plukker du noen av klossene, slik at du får sett innsiden, og sprayer silikon inni. Sett den sammen og nå fungerer den som smurt. Glir elegant :thumbup:

Lenke til kommentar

ja, jeg har dilla!

Rekorden er på 59 sek :D

er jævlig utålmodig og må ha noe å henge fingra i hele tida, så har den ved siden av pcen, og på alle lastetider og sånn så fikler jeg med den :p

 

//Blarcky

 

Ikke noe har gitt meg så mange one night stands som rubiks kube.

"Ligger du meg meg om jeg greier å løse den på under fem minutter?"

"Sure. Det greier du ikke likevel..."

 

Hahaha, at det faktisk finnes de som går med på den :!:

 

 

On topic: Kjøp den orginale kuben, den med sånn offisiell logo. Så plukker du noen av klossene, slik at du får sett innsiden, og sprayer silikon inni. Sett den sammen og nå fungerer den som smurt. Glir elegant :thumbup:

 

jeg kjøpte den originale, og den var dritfin, selv om jeg ikke hadde spraya den med silikon engang :p

men det ble dumt når klistremerkene begynte å falle av og alle sidene ble hvite...

Lenke til kommentar

Rett emnenavnet hvis det er mulig^^

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16433

må bygge selv, men bra og veldig billig:)

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4810

utrolig billig, men du får hva du betaler for^^

helt grei hvis du ikke har prøvd før...

 

En gjeng fra fysmat NTNU skal visst arrangere NM i kube (igjen) i februar eller noe sånt. Så hvis noen snart nærmer seg et snitt på 20 sek er det vel verdt turen oppover;)

 

*Er forresten gratis frakt fra dealextreme:)*

Endret av El Grebr
Lenke til kommentar
Ikke helt sikker men mener de "ekte" har et sånt merke. Du kan se det på kubene her http://www.rubiks.com/ (De du kan kjøpe der er ekte, men for alt jeg vet kan det godt hende at de selges andre steder og:)

 

Hva mener du med anbefalt materiale?^^

Aner ikke helt. Er cubene forskjellig oppbygd, er alle like utenom det merket, som beviser at den er "ekte" etc?

 

Den offisielle Rubic's cube siden, sender de til Europa? Ser bare USA og Canada der forresten.

 

Men den beste tingen hadde vært å kjøpt en lokalt om det hadde fungert. Noen som vet om plasser i byen de selger cuber som er bra? :) Hvor har dere kjøpt cubene deres forresten, og er de av god kvalitet etc? :p

Endret av Requi
Lenke til kommentar
Men den beste tingen hadde vært å kjøpt en lokalt om det hadde fungert. Noen som vet om plasser i byen de selger cuber som er bra? :) Hvor har dere kjøpt cubene deres forresten, og er de av god kvalitet etc?

Kjøpte kubene mine HER. For å være sikker på å få nok frustrasjon i julen, kjøpte jeg både 3x3, 4x4, og 5x5.

 

Klarer å løse den minste, men har store problemer med 4x4. Den på 5x5 tørr jeg ikke å røre ennå. :!:

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

De selger ofte sånne på libris butikker. Eg åpnet opp min, og stappet den full av vaselin. Då glei den lett som ingenting. Vaselinen tørker ikkje opp, og den blir ikkje tørr. Den glir godt heile tiden. Har hatt min kube i nesten eit år, og eg har ikkje hatt problemer med den. Men kjøp ein kube kvar det står: "Rubik's cube" oppå, de er de beste, eg hadde ein som ikkje stod det på, eg mistet den i bakken, og den flaug frå kvarandre, fant aldri igjen alle bitene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...