Gå til innhold

Jeg er nesten ferdig: §tone's cool PC


§tone

Anbefalte innlegg

8) Hei alle sammen,

Har ikke vært her inne mye, men NÅ er jeg nesten ferdig med den nye PC'n min. Mangler bare dimming av lys i dioder.

 

Den er vannkjølt, allt er vannkjølt (ja nesten da). Den skal overklokkes etterhvert (men ikke før neste generasjon av skjermkort kommer), men jeg må bare dele min glede (les selvskryt) med andre nå med det samme.

 

CPU temp (og Northbridge og GPU) ligger mellom 33°C og 35°C avhengig av vifte turtall og belastning.

Ved full belastning og lite støy fra vifter ligger det på 35°C.

 

Min venn TBJ har lagt atikkelen jeg har laget ut på følgenede adresse: http://www.nettverksaften.com/Stone

 

Håper dere liker det dere ser!

mvh

§tone 8)

 

PS: Det er mye bilder så det kan ta tid hvis du ikke har bredbånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kongeboks det der..

så spørst det om du orker å la den stå uforandret hardware -messig like lenge som din aptiva...

he he

 

adskillig mer gjennomtenkt og grundig utført en min montering, men begrenset hva en får til med en batteridrill til 200 og 1 stk jernbladsag.

 

tenkte bare på en ting.

 

Jeg har montert radiatoren omtrent på samme vis som deg, men viften er montert under og den blåser opp. Fikk bedre temperaturer med dette vs. å ha viften montert som du har. (har kun en 120mm vifte da radiatoren min kun er for 1 stk.)

 

Kabinetttemp med vannkjøling er mye lavere enn ved luftkjøling så jeg fant ut at dette ikke gjorde noe for min temperatur.

Vil tro at du da også vil kunne kutte ut viftene du har bak og kanskje til og med de 2 i front. I og med at du også kjøler ned harddisk så trenger disse heller ikke luftstrøm rundt seg.

 

Vil tro at 2 120mm vifter på radiatoren+ viftene i strømforsyningen lager mer en nok luftstrøm i kabinettet.

 

 

men uansett en montering og grundighet som er til etterfølge.

(i hvert fall for min del)

Lenke til kommentar

Det der må ha kosta mye ! Alt er supert og ultra-ryddig gjennomført. Tommelen oppppp for den! Har lenge tenkt på et speil i bunnen av kabinettet selv, men jeg orker ikke å dra for å få det tilskjært.. kanskje snart en gang. Alle komponenter er creme de la creme..

 

Jaja.. lykke til videre! :woot:

 

BTW: Savner litt maskin specs og bilder av den ferdige maskina med lys og "close up".. men ellers! :roll:

Lenke til kommentar

:woot: (satt inn av min sønn)

Maskinkonigurering:

Se på delene jeg har kjøpt hos Komplett.no

Har ikke skrevet mye ode ena, jeg planlegger å oppgradere til AMD64 (hvis den er så god som jeg håper) og bedre skjermkort når det kommer ut. Bruker foreløpig GForce 4800 SE 64MB Ram! Gidder ikke investere i topp skjermkort dagen før det kommer et bedre!

 

Til ALLE:

Kjempekoselig at dere liker det dere ser og leser!! :smile: :D :smile:

 

1000takk

Lenke til kommentar

Ja, det er en Rolex. So what?

Kjøper du en kasse til 3000 kroner istedenfor godt under 1000 kroner så har man vel for mye penger uansett! Eller hva? Og på toppen av det begynner du å sage og borre i den! Jeg og en del av dere burde være på galehus iht normale mennesker. So what? Det er vårt liv!

 

Ja, dette har vært et dyrt prosjekt, og det har tatt lang tid før jeg startet det. Men jeg bestemte meg for at hvis jeg skulle gjennomføre det så skulle jeg gå hele veien. Som du kanskje også har lagt merke til så er jeg heller ikke 20 år gammel lenger, men hva har det med saken å gjøre?

 

Ja, jeg har plukket dyre komponenter, det er ikke det jeg er stolt av!

Det jeg er stolt av er de forskjellige modifikasjonene jeg har utført og på hvilken måte jeg har utført de. :smile:

 

Jeg er ikke helt ferdig enda, selv om den er i bruk. Det er ikke en kabel som henger og slenger. Jeg har brukt tildels orginale tanker og i mine øyne smarte og elegante løsninger. 8)

 

Jeg har tatt meg den tid som har vært nødvendig for at resultatet skal bli deretter. Det at kassen og andre komponenter er drit lekkre gjør derfor resultatet bare desto bedre. Jeg håper at dette ikke skal dreie seg om økonomi, men om modifisering og gjennomføring.

Lenke til kommentar
Ja, det er en Rolex. So what?

Kjøper du en kasse til 3000 kroner istedenfor godt under 1000 kroner så har man vel for mye penger uansett! Eller hva? Og på toppen av det begynner du å sage og borre i den! Jeg og en del av dere burde være på galehus iht normale mennesker. So what? Det er vårt liv!

 

Oh i agree ! Hvis man tenker på de "vanlige" folka som sitter der med en kjedelig grå kasse som dem kaller "harddisk" så er vi vel gale. :D

 

BTW: Rolex rokker huset ! :woot:

Lenke til kommentar

Stilig det der men, synes det blir litt for orginalt.

Skiller seg ut, men skiller seg liksom heller ikke ut.

Lian Li Aquacomputer og katoder.... Ganske mange som har det. Kanskje ikke akkurat likt men, ikke langt unna.

Jeg liker best modd's som er litt nyvinnende, nye utførelser osv.

Men ellers helt knall.

Lenke til kommentar
hvor har du somla vekk temperaturene henne? Og er det en MCW50 du har på Northbridgen?

 

Hei,

Har 4 Lian Li temp målere i den lille brønnen:

1 GPU, 2 inne i kassen, 3 vann ut av HD kjøler (se bilde), 4 vann ut av radiator

I tillegg har jeg CPU temp og MB temp i eget program som følger med MB.

 

Ja det er MCW50, både på North Bridge og GPU!

 

Hyggelig at du likte PC'en, Takk

Lenke til kommentar
funker den bra eller

Den går som en klokke og er stille.

La merke til at temperaturen steg noe i går, da den står i et hjørne hvor sola skinner. CPU temp steg fra 33/34°C til 36/37°C. Er ikke sikker på hvor lavt/høyt jeg skal forvente at CPU temp skal ligge på.

 

Fikk forslag om å reversere luftstrømmen igjennom radiatoren fra en bekjent i Holland. Skal prøve det en dag. Mulig at det gir enda bedre resultat, eller at jeg kan kjøre viftene ned på nesten 0.

 

Julepynt

EDIT: Hvilket sett kjøpte du fra swiftech, eller kjøpte du alt separat?

Jeg kjøpte ikke noe sett, da jeg ønsket delerer fra flere leverandører. Syntes at Swiftech sin radiator både var litt klønete og for liten. Se under Swiftech så ser du alle vannkjølingskomponentene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...