Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Driver jeg med husbråk?


Obskar

Anbefalte innlegg

Det er dessverre du som bryter normer her selv om det kan føles urettferdig. Hans rett til nattesøvn er langt sterkere enn din rett til å sitte oppe med datamaskinen.

 

Viktig poeng her.

 

Tullprat.

Hvis PC`n hans har en normal driftstøy, bryter han ikke noen normer. "Ro" etter kl.23:00 betyr ikke at man ikke kan sitte å se på TV med moderat lydnivå, eller sitte å arbeide ved en PC. Det er ikke soveplikt etter kl 23:00 selv om man bor i et hybelhus.

 

 

Edit:

Synd jeg ikke er på overnattingsbesøk hos trådstarter nå. For jeg har en jæv.... forkjølelse for tiden, og ligger halve natta og vrenger lungene...

Endret av Autofil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det ingen utfordring overhodet, trådstarter må bare finne en måte å begrense støyen, fremgangsmåten har flere her kommet med gode forslag til. Dette kan også gjøres i samarbeid med den forulempede uten å plage utleier osv.

 

Om naboen ikke får sove, så bør man gjøre alt som gjøres kan for å utbedre.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner her er at når man leier husrom så er det å betrakte som ens eget. Dersom normale aktiviteter må begrenses på grunn av dårlig støyisolering så er vel det strengt tatt huseiers problem og naboen får klage til huseier om dårlig støyisolering. Det er ikke TS som gjør noe feil med å la makinen stå på om natta. Han kan gjerne gjøre noe for å dempe støyen, men der slutter også hans ansvar.

Lenke til kommentar

Vil bare takke alle som har kommet med innspill, har gjort det lettere å ta tak i saken.

 

Fikk skoret ut nye hull slik at jeg kunne legge opp ledningene på en slik måte at jeg kan ha dataen på gulvet, dette ser foreløbig ut til å ha løst problemet iallefall. Da håper jeg naboen har fått tilbake nattasøvnen sin permanent å jeg muligheten til å sitte oppe om natten.

Igjenn takk for tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...