Gå til innhold

[Ferdig] Hvordan et p182 BURDE se ut


Anbefalte innlegg

Update #15

(26.02.09)

 

 

Tar en liten update. Oppdaterer nå uansett hva jeg gjør, da jeg får gjort litt her og litt der.

 

Har fått tegna på hvor hullene til bryterne skal drilles, og lagd maler til vinduet. Har også rensa alt av blokker, radiatorer osv. Testa pumpa ved å lage en mini-loop ;)

 

Såå.. bilder ja..

 

Først switchene. Tror det blir bra.

 

IMG_5879.jpg

IMG_5893.jpg

IMG_5892.jpg

 

Så fikk jeg skjult viftehullene i toppen, uten å ta vekk noe for luftgjennomstrømningen, på denne måten:

 

IMG_5907.jpg

 

Teipen skal selvfølgelig av, og bikube-mønstret blir limt fast.

 

Vinduet. Ble veldig fornøyd. Eneste jeg lurer litt på er 'vinkelen' oppe til høyre. Er den for skarp? :hmm:Kommentar-tråden *hinthint*

Hvis ikke, så lar jeg rett og slett bare alt stå slik, og kutter etter de målene der. Alt er tegna på selve panelet.

 

IMG_5949.jpg

 

Tok restene av papp-plata jeg kutta ut malen fra, og festa den på kabinettet som sidedør. Slik blir det da seende ut. Tror det blir pent. En ting jeg legger merke til nå, som jeg ikke har tenkt på før, er at jeg må jo lakkere baksiden på det andre sidepanelet svart :wee:

 

IMG_5935.jpg

 

Plasserte raptor-disken etter at bildet ble tatt. Det passa perfekt.

 

Pumpa har nå fått ny topp, og for å teste:

(mye luft i begynnelsen, men ble bedre etter en stund)

 

IMG_5853.jpg

IMG_5856.jpg

IMG_5862.jpg

 

Sånn, det var det for idag. Neste blir å kutte ut vinduet og drille hull til Switchene. Må bare få tak i en stikksag, og store nok bor. Skal også montere støy-dempende matter i kabinettet, og lodde litt på vifter. Kommer med alt dette i egne oppdateringer.

 

Kommentarer er alltid fint :)

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update # 16

(26.02.09)

 

Tror jeg har funnet løsningen på loop-problemet mitt :wee:

Ved å bruke 10 forskjellige fittings på GTX295 blokka, tror jeg det skal gå fint å holde på den loopen som var planlagt i utgangspunktet.

 

Blir nødt til å bruke alle Bitspower-niplene, og to 45 gradere fra Feser. Men en ny forsyning Bitspower er allerede på vei :wee:

 

Husk at dette er ikke noe jeg har bestemt meg for. Bare ett lite forslag på hvordan det kan bli gjort.

 

 

 

IMG_5997.jpg

IMG_5998.jpg

 

 

 

Hva tror dere? Får jo vist fram litt fittings og snacks ved å gjøre det slik også :)

 

Si hva dere syns i Kommentar-tråden

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Update # 17

(01.03.09)

 

Vi innleder den nye måneden med en update.

 

Lagt inn noen støydempende matter, loddet sammen vifter, sleeva vifteledningene på radiatoren, plassert litt hardware rundt omkring for å gi en liten pekepinn på hvordan ting blir seende ut tilslutt :wee:

 

Og, kom på at noe lakkering på baksiden av sidepanelet ikke er nødvendig, da jeg jo skal ha en støydempende matte der. Ting går litt i surr når man har mye å tenke på :p

 

Jeg doser avgårde med bilder, og ja , jeg vet det er mange.. :p

 

Montering av matter:

 

IMG_6011.jpg

IMG_6014.jpg

 

Plasseringa til pumpa. Flaks med hullene i veggen mellom PSU rommet og HK rommet.

 

IMG_6031.jpg

 

Plassering av annen Hardware:

 

IMG_6066.jpg

IMG_6074.jpg

IMG_6073.jpg

 

Med vindus-skissen påmontert:

 

IMG_6080.jpg

IMG_6084.jpg

 

Det er bare såvidt, men den passer :D

 

IMG_6044.jpg

 

Fikk en hel haug fittings i posten i går. Jeg måtte leke litt :laugh:

 

IMG_6132.jpg

 

Siste saken jeg lurer litt på. Tror jeg må kutte vekk dette:

 

 

IMG_6066Cut.jpg

 

 

 

Den metallstripa der kommer kraftig i veien for pumpa. Tilter jeg den slik, så vises den jo bra ;)

 

Det var det for idag. Skal få kutta litt idag tror jeg, så blir ikke lenge til neste update. Intill da håper jeg på høy aktivitet i kommentar-tråden

 

Når det kommer til GTX295, så hører jeg fra mr. LockBreaker at en butikk her har det inne, så da blir det vel å trekke bestillingen fra Amentio, slik at vi blir ferdig før vinteren er over :p

 

Blir ikke lenge til neste Update, så stay tuned :D

Lenke til kommentar

Update # 18

(04.03.09)

 

Har fått inn plexi og fester til radiator nå. Poster noen bilder av det. Også fått limt på noen anti-støy-matter. Har trukket bestillingen på GTX295 fra Amentio, men får hjelp fra Digital Impuls istedenfor :D Kortet kommer nok på fredag.

 

Neste uke er det vinterferie, så da er det enorm sjangs for at jeg blir ferdig :thumbup:

 

Noen pics:

 

Mattene: (Blitzen gjør at dem ser mer grå-hvit ut. Skal få fiksa noen bilder uten blitz)

 

IMG_6182.jpg

IMG_6189.jpg

 

Festene til radiator. Måtte få et industrifirma til å lage disse. Radiatoren kommer 7cm ut fra kassa. De skal selvfølgelig lakkeres svarte.

 

IMG_6191.jpg

 

Plexi. Gidder ikke vente på glasset som posten har rota vekk. Så kjøpte et hos glassmester. Ble 120 kroner ekstra, men nå har jeg lagt så mye i dette prosjektet, at det blir småpenger.

 

IMG_6193.jpg

 

Så.. Venter bare på å få festa radiator, så jeg kan finne nøyaktig possisjon på passthroughene i toppen. Så må jeg få lånt meg en stikksag. Glasset var forresten 2 cm for kort (35cmx40cm), men det er snakk om en ørliten justering.

 

Hadde håpa å få gjort dette neste mandag. Da vil jeg også montere blokker og lignende på hardwaren. Så jeg planlegger monster-update neste mandag/natt til tirsdag :D Ingenting som er sikkert, men håper som sagt på det.

 

Ingen skam å legge igjen noe i Kommentar-tråden

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

UPDATE # 19

(09.03.09)

 

 

Ja da var vi hjemme igjen. Dags at updatera :D

 

Dette blir en liten update, selv om det som ble gjort tar laang tid.

Har lodda ferdig alle led-lys. Også fått tak i muttere til radiator-festene, noe som ikke var helt enkelt (måtte faktisk til en låsesmed av alle steder).

 

Hadde satt av et par timer til led-lodding, men der gikk fort hele kvelden. Satt og lodda fra 8 til 2 på natten. Så kos dere med bildene. Ble ganske fornøyd, selv om jeg burde kobla litt annerledes (=slik som CPU-blokk lysene er kobla).

 

Først et lite bilde av mitt nydelige (og ikke minst ryddige) arbeidsbord:

 

IMG_6237.jpg

 

Kobla først alt på en molex. Det blir jo feil, da ett lys vil gå på 5v og ett på 12v.Orka ikke lodde mer, så splitta dem opp i to kontakter.

 

IMG_6215.jpg

IMG_6220.jpg

 

CPU-led'ene er de jeg ble mest fornøyde med. Det var også de viktigste iom at de er de eneste hvor ledningene vises.

 

IMG_6224.jpg

IMG_6226.jpg

IMG_6231.jpg

 

Så, for å skjekke at alt funka:

 

IMG_6234.jpg

IMG_6236.jpg

 

Blir bra dette. I morgen (blir vel egentlig idag) er det tidlig opp til postkontoret å hente skjermkortet :D Så håper jeg inderlig at jeg får kutta alt som skal kuttes i løpet av dagen. Jeg garanterer update, men kan ikke si var den inneholder :)

 

Kommentarene er det som holder motet oppe, så vær snill å si hva dere syns :thumbup:

 

Som sagt, update i morgen :)

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

UPDATE # 20

(09.03.09)

 

 

Da har jeg kommet meg ut av garasjen for å vise dere den lille progresjonen jeg har fått gjort idag :D

 

Har fått gjort det meste av kutting. Bare platen som radiatoren skal festes på gjenstår å bore litt i. Har fått kutta hull i sidedøra, til passthroughs og til switchene.

 

Litt vanskelig å ta bilder av prosessen, da jeg desverre bare har to hender :p Men jeg fikk det til på et vis, men ikke klag på kvalitet/mengde :)

 

Vindu-kutting :dribble: Jeg skjelver fortsatt.

Starta med å bore et hull. Dersom noen lurer, brukte stikksag til å kutte :)

 

IMG_6244.jpg

 

Den tykke døra gjør jobben ganske vanskelig:

 

IMG_6319.jpg

 

Stikksag-arbeid. Ble veldgi fornøyd :) Bare vi får fila og pussa litt, så blir det der konge.

 

IMG_6250.jpg

IMG_6272.jpg

IMG_6274.jpg

 

Får å få på edge-trimmen må jeg gjøre noe. Ett alternativ er å dremle, ett annet er å røske metallet av. Debatten raser i Kommentar-tråden

 

IMG_6320.jpg

 

Så var det hullene til Swithcene. Brukte en liten bor her til å 'perforere' platene. Derretter var det bare å slå hullet ut med en hammer og en syl, for så å pusse litt med dremel.

 

IMG_6251.jpg

IMG_6252.jpg

IMG_6261.jpg

IMG_6265.jpg

IMG_6266.jpg

 

Så var det passthoughene. De var enkle å sette i, da det bare var å splitte gitteret litt :)

 

IMG_6276.jpg

IMG_6278.jpg

IMG_6282.jpg

 

Da gjenstår det bare å ta en liten titt på resultatene :)

 

IMG_6322.jpg

IMG_6317.jpg

 

 

Så det var det for denne gang. Skal åpne denne nå:

 

IMG_6314.jpg

 

Så det blir update senere i kveld/natt også :D Intill da, bruk kommentar-tråden for det den er verdt. Setter pris på kritikk og andre ting :thumbup:

 

KOMMENTARER

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

UPDATE # 22

(10.03.09)

 

 

Nok en gang serverer jeg en liten update på morgenkvisten :D

 

Har sittet i hele natt å montert vannblokka på skjermkortet. Trodde det skulle ta 10 min.. men nei :p Manualen til blokka er helt på trynet, men det gikk til slutt.

 

Er nesten litt vondt å legge et så pent kort under kniven så kort tid etter at man har fått det, men ... a man gotta do what a man gotta do.

 

Jeg pøser på med bilder som vanlig ;)

 

Av med dekslet først.

 

 

IMG_6360.jpg

 

På grunn av bruken av termiske matter, så satt kjøleren ekstremt godt fast. Måtte nesten bryte kortet av.

 

IMG_6362.jpg

IMG_6366.jpg

 

Tok litt tid å få av all den gamle pastaen, men etter en runde ArticClean var GPUene blank som gull.

 

IMG_6369.jpg

IMG_6372.jpg

 

Påføring av ny pasta. Ikke den peneste påføringen dette heller, men burde funke bra :)

 

IMG_6375.jpg

 

Så var det bare å skru sammen igjen gitt.

 

IMG_6378.jpg

IMG_6380.jpg

 

Med leds..

 

IMG_6388.jpg

IMG_6389.jpg

 

Det var det. Skal prøve å få tid til et par ekstra updater idag, da jeg får gjort mye nå som jeg har fri :)

Imens kan dere jo si hva dere syns i Kommentar-tråden

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Update # 23

(11.03.09)

 

Har fått festa radiatoren :D

 

En sinnsyk jobb med drilling og skruing og kutting. Festene kræsja jo også i sidepanelet, noe jeg ikke hadde tenkt på. Men vi finner løsninger på alt, som vanlig ;)

 

Metallplata jeg skrur gjennom:

 

IMG_6397.jpg

 

Så var det bare å srku fast.

 

IMG_6405.jpg

IMG_6406.jpg

 

Så fila jeg vekk litt plast fra døra. Ser litt bedre ut nå, har filt litt mer etter at bildet ble tatt.

 

IMG_6414.jpg

 

Det ferdige resultatet. Er fornøyd med det der. Har jeg grunn til det? Kommentar-tråden

 

IMG_6425.jpg

IMG_6426.jpg

 

Neste update tenker jeg inneholder vindus-arbeid :D Stick around.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

UPDATE # 24

(12.03.09)

 

 

Vinduet er ferdig! :woot:

 

Jeg syns selv det ble meget bra :D La endel energi i det, så håper dere også syns det.

Etter første kutting var jo panelet såklart for tykt til at det kunne bli plass til kant-lista. Så måtte frese vekk litt av plastplaten som ligger mellom de to metall-platene.

 

Litt vanskelig å se, men her har dere den ferdig-freste kanten, med lista monert.

 

IMG_6449.jpg

 

Med lista montert

 

IMG_6476.jpg

 

Så var det bare å montere glasset. Brukte rett og slett dobbelt-sidig tape til det. Funka fett som bare det :)

 

IMG_6478.jpg

IMG_6482.jpg

IMG_6485.jpg

 

Og det ferdige resultatet: (kommer flere bilder, men det får bli seinere. Tar jo 80 år å laste opp et bilde)

 

IMG_6493.jpg

 

 

 

Og så har det vært noen kommentarer om at radiatoren var festet for høyt. Jeg har skjekka litt med slanger og passthroughs, og vel...

 

 

 

IMG_6463.jpg

 

 

 

jeg syns det må være såppas for å få en fin bue på slangene :hmm:

 

En måte å gjøre det på, er slik:

 

 

 

IMG_6463.jpg

IMG_6470.jpg

 

 

 

Jeg syns ikke det blir pent.

 

Meninger om det tar vi i kommentartråden :)

 

Her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0742&st=260

Lenke til kommentar

UPDATE # 25

(17.03.09)

 

 

Liten update. Begynner faktisk å ta form nå :D

 

Tar litt tid med ting, da man har skole og andre ting å tenke på desverre. Bare vent til jeg blir casemodder på heltid :ninja:

 

Men idag tar jeg montering av CPU-blokk og litt testing. Så kos dere med bildene.

 

Ren og fin socket :p

 

IMG_6496.jpg

 

Rent og pent.

 

IMG_6498.jpg

 

Ferdigmontert

 

IMG_6499.jpg

IMG_6496.jpg

 

Måtte også teste at alt fungerer. Ble bare et par minutter, da CPU til slutt ble varm (=90 grader). Men alt fungerer fint.

 

IMG_6503.jpg

 

Driver å bygger konstant nesten, så bare stay tuned. Det kommer mer! ;)

 

Si hva dere syns i kommentar-tråden. Er responsen som gjør at det er artig å holde på med dette :thumbup:

Lenke til kommentar

UPDATE # 26

(17.03.09)

 

 

Ikke lenge siden forrige, men uansett..

 

Driver å monterer HW osv mens jeg skriver dette, og før jeg setter inn mitt elskede GTX295, måtte jeg bare se hvor mye det veier :p

 

Og ja, jeg visste at det var tungt.. men tungt trodde jeg ikke det var :ohmy:

 

 

 

Riktignok med fittings da..

 

IMG_6613.jpg

 

 

 

 

Kommentarer please

Lenke til kommentar

UPDATE # 27

(18.03.09)

 

 

Tenkte jeg skulle vise dere litt fra gårdagens arbeid. Montert litt hardware, limt festene til tanken, kobla ferdig switcher og montert vifter. Har også satt på rammen i front av kabinettet :)

 

Viftene. En i front og en bak. (Front:trekker inn, Bak: blåser ut)

 

IMG_6529.jpg

IMG_6526.jpg

 

Switch-kobling. Ble bra med lys ;)

 

IMG_6515.jpg

IMG_6540.jpg

 

Tanken. (beklager dårlig bilde)

 

IMG_6579.jpg

IMG_6581.jpg

 

Så var det fronten. Dette begynner jo faktisk å ligne på noe :D

 

IMG_6576.jpg

IMG_6611.jpg

 

Så fikk jeg også satt i skjermkortet. Så det ser slik ut nå:

 

IMG_6635.jpg

 

Så nå er det bare å fortsette å bygge, så håper jeg på å få satt igang lekasje-testen i kveld/natt :D

 

Beklager de dårlige bildene i denne updaten, men er helt elendige lysforhold i rommet jeg holder på. Men nå skal det bygges. Mens dere venter på neste update (hvis noen fortsatt følger med? :p) , så kan dere jo være litt aktiv i Kommentar-tråden .

 

Er utrolig kjekt med litt respons :thumbup:

Lenke til kommentar

UPDATE # 28

(21.03.09)

 

 

Yes, da var vi her igjen. Har fått bygd alt ferdig, slik at alt som gjenstår er å sette på slanger o.l. :)

 

Så kos dere med bildene :)

 

Kabel-rot. Heldigvis på rett side :p

 

IMG_6691.jpg

 

Dette her er en liten triumf. Å faktisk få på sidedøra, var en seier for meg. Jeg kan fortelle alle og enhver at den døra skal ikke opp uansett, for makan til jobb har jeg aldri vært borti. (papiret er der for å unngå riper o.l.)

 

IMG_6688.jpg

 

ATX-kontakten. Syns det ble pent. Uenig? Vil gjerne høre meninger i kommentar-tråden

 

IMG_6648.jpg

 

Fant en fin liten løsning på hvordan jeg skal feste pumpa. PCI-braketter er tingen ;)

 

IMG_6693.jpg

 

Med fittings:

 

IMG_6696.jpg

 

Det ferdige resultatet.Dette liker jeg! :D

 

IMG_6710.jpg

 

Neste blir å sette sammen alt, så teste for lekasjer :D Kan hende det blir update i natt/kveld :D

 

kommentar-tråden er der for å brukes ;) Altid kjekt med kommentarer!

Lenke til kommentar

UPDATE # 29

(23.03.09)

 

 

Grabbar... Det er med stolthet og vemod jeg presenterer mitt mesterverk:

 

 

 

IMG_6896.jpg

 

IMG_6839.jpg

 

IMG_6852.jpg

 

IMG_6844.jpg

 

IMG_6837.jpg

 

IMG_6843.jpg

 

IMG_6865.jpg

 

IMG_6863.jpg

 

 

 

 

Oppdaterer gjevnlig med nye bilder. Treg opp-hastighet.

 

Det er nesten litt trist å være ferdig :cry:

 

Vær så snill, si hva du syns i kommentar-tråden

 

Merk at dette ikke er siste update. Benchmarks, temps og andre ting kommer senere :D

Lenke til kommentar

UPDATE # 30

(24.03.09)

 

 

Jeg (og kanskje noen andre også?) fikk total panikk i går når ikke skjermen ville ha noe av at jeg brukte HDMI-kabel istedenfor DVI. Heldigvis fungerte det med DVI, noe som bare betød en ting; fram med dremelen :dremel:

 

 

 

 

Her ser dere problemet:

 

IMG_6903.jpg

 

Unngå støv i maskinen..

 

IMG_6905.jpg

 

Delen som jeg kutta vekk:

 

IMG_6907.jpg

 

Og vips, så passa DVI'en fint :) Radiatoren er fortsatt stød som et fjell! :thumbup:

 

IMG_6909.jpg

 

 

 

 

FERDIG!

 

 

 

Meget misfornøyd med update #29. Derfor, 17 godbiter fra meg til dere ;)

 

Vær snill å kommenter. Har lagt så mye i dette, at 0 kommentarer hadde vært ultra-kjipt!

 

Kos dere! :D

 

 

 

IMG_6944.jpg

IMG_6963.jpg

IMG_7073.jpg

IMG_6881.jpg

IMG_7094.jpg

IMG_6948.jpg

IMG_6839.jpg

IMG_6979.jpg

IMG_6944.jpg

IMG_7005.jpg

IMG_6824.jpg

IMG_7092.jpg

IMG_7018.jpg

IMG_6819.jpg

IMG_7087.jpg

IMG_6970.jpg

IMG_7083.jpg

 

 

 

 

Flere bilder (Lagt til 21:45, 24.03.09)

 

 

 

Med dør:

IMG_7112.jpg

Med dør lagt langs siden:

IMG_7123.jpg

Uten dør:

IMG_7127.jpg

 

 

 

Dersom noen vil ha bilder av noe som ikke ble med her, bare rop ut i kommentar-tråden! :)

 

Så et lite bilde fra fyllinga av systemet (ble glemt i den updaten)

 

 

 

IMG_6781.jpg

 

 

 

 

Det var det for denne gang (når det kommer til bygging hvertfall ;))

 

Nå gjenstår bare små ting. Kommer en update med temperaturer, en med klokking, og en med diverse ytelsestester. Derretter er det slutt :cry:

 

Vær grei å kommenter Kommentarene har vært drivkraften bak prosjektet, og oppmuntrer ikke minst til å starte på nye ;)

 

Takk! Dere er konger, hele gjengen! :w00t:

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

UPDATE # 31

(04.07.09)

 

Etter å ha lekt meg noen måneder med maskinen, er endelig benchmark-resultatene klare :) Er ikke veldig god på dette, og vet nok ikke heeelt hva jeg driver med, men jeg har prøvd :p

 

Må skuffe noen av dere. Har bare testet med XP 32 Bit, noe som gjør at jeg ikke kan teste DX10, og heller ikke får brukt alt minnet. Når jeg på sikt bytter til Windows 7 64bit, kommer denne posten til å bli oppdatert med testene som mangler.

 

Har klokket og lekt meg litt, men ikke kommet til sinnsyke resultater. Men noe forbedring har det blitt, og spesielt temperaturene er jeg meget fornøyde med :D Alle tester kjøres med radiator-viftene på halv fart, noe som betyr muse-stille operasjon.

 

Overklokking

 

Her fikk jeg endel god hjelp fra Deviljoker, noe jeg satt stor pris på. Takk for det! :)

Hadde et lite håp om å nå 4GHz med min e8400, men det viste seg fort at jeg ikke har fått noen gullchip. Etter endel testing og stressing og fikling i BIOS kom jeg fram til at dette er det høyeste stabile jeg får til:

 

cpuz.jpg

 

Ikke noe å hoppe i taket for, men helt OK :) Hadde jeg vært skikkelig pro kunne jeg sikkert klart 4 GHz, men jeg har verken kunnskaper eller tid til å pushe det lengre.

 

Har selvfølgelig klokket litt på grafikkortet også. Her må det noen små justeringer til for å få skvisa ut den siste lille kraften, men det holder foreløpig.

 

gpuz.jpg

 

Fornøyd med dette. Ga ganske bra utslag i 3dMark :)

 

Ytelsestester

 

Her har jeg kjørt 3dMark og Super pi. I tillegg til endel spill bør det holde. Rop ut i kommentartråden om dere savner en test :)

 

Super Pi

 

SuperPi.jpg

 

 

3dMark

 

Her legger jeg ut før og etter overklokking av GPU :)

 

Før

3DMark06-384GhzNOGPUOC.jpg

 

Etter

3DMark06-384GhzGPUOC.jpg

 

 

Spillytelse

 

Her har jeg testet i diverse spill. Generelt kan jeg si at alt går glatt på 1920x1200, men alle instillinger på max. COD: World at War går på 91 fps, Fallout 3 på 60 osv. Så jeg kan ikke klage.

 

Men over til spill som jeg virkelig har testet ytelse i. World in Conflict, Crysis og CS:Source har blitt spist til frokost av mitt kjære GTX295.

 

World in Conflict

 

BenchmarkWorldinConflict.jpg

 

Crysis

 

VGACrysisBench1920x1200GPUOC.jpg

 

CS:Source

 

CSSourceBench.jpg

 

Dersom noen vil vite FPS i andre spill, si fra i kommentartråden :)

 

 

 

Temperaturer

 

Her er det jeg er mest fornøyd med. Har aldri viftene på mer enn halv fart, da jeg er en liten støy-allergiker. PÅ tross av den lave viftefarta holder både CPU og GPU seg på veldig fine temperaturer (selv i sommervarmen) :)

 

Har brukt OCCT til å måle temperaturer under stress, og FurMark til å måle temp på GPU.

 

 

Idle

Idle.jpg

 

CPU (Stresstest)

OCCTCPU1.png

OCCTCPU2.png

 

GPU (OCCT Stress)

OCCTGPU1.png

OCCTGPU2.png

 

FurMark

furmark_000008.jpg

 

Litt dårlig bilde, så for de med dårlig syn: det står 53 grader (current), og 63 grader max. Dette er jeg meget fornøyd med, da GTX295 på stock-kjøling lett kommer opp i 70-90 grader.

 

CPU-temperaturene er ikke de aller beste, men forksjellen på idle og load er veldig liten. Det at CPU nekter å touche 60 grader liker jeg dog veldig godt :)

 

 

 

Kostnader

 

Har fått mange spørsmål om dette i kommentartråden. Jeg vil egentlig ikke tenke på det, for prosjektet har blitt dyrt. Mye dyrere enn først antatt.

 

Hardwaren jeg hadde fra før kostet rundt 10k da jeg kjøpte den. Handlevognen ser slik ut idag:

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=97673

I tillegg til dette kjøpte jeg CPU-kjøler og et 9600GT som da kostet godt over 2k til sammen.

 

Men her har vi altså 8154,-

 

15 bestillinger av blokker osv ble til sammen 5065,- med dagens kurser. I tillegg kjøpte jeg GTX295 til kroner 4420,-

Da får vi et totalbeløp på 17639,-

 

Dette er før spons :p La oss se på sponsen (kalkulerer ikke med steelseries og vendur). Setter opp liste over sponsorer og verdien av det jeg fikk. Priser osv hentes fra sidewinder.

 

Feser: 2562,-

EK:1566,-

Scythe:252,-

Laing:462,-

ChilledPC:350,-

 

Total spons: 5192,-

 

Da får vi en pen totalverdi på: 17 639 + 5192 = 22 831

 

I tilleg kommer alle timene (ukene) jeg har brukt på å jobbe med dette :p

Som Wheelie sier: Det koster å være kar.

 

Siste ord

 

Vel, dette blir siste update. Jeg er såklart glad for å være ferdig med prosjektet, men det har vært en fornøyelse å holde på. Jeg satser selvfølgelig på flere prosjekter :)

 

Da vil jeg bare takke alle som har fulgt med, og for mange fine kommentarer :D Det er tilbakemeldingene/kommentarene som er mesteparten av motivasjonen for å holde på, så man kan ikke gjøre annet enn å takke :)

 

Har lagt et utvalg bilder i en PDF. Denne sendes ut til sponsorer osv. Tenkte dere kunne gi meg litt feedback på den. Kan jeg sende denne ut med hevet hode?

 

Lastes ned her. Er en random Upload-side, så er vel 90sec ventetid eller noe.

 

Det var det for dette prosjektet. Vi ses igjen i neste prosjekt, som kommer opp om noen dager :)

 

Takk.

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

Dersom noen ønsker å kjøpe hele opplegget, vil bud bli vurdert :)

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...