Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kia shuma styling og trimming


Duppen2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alt kan styles og trimmes, men her må du gå ut ifra å lage mye av stylinga selv.. samme med trim, her må du vite hva og hvordan du skal gjøre ting før du begir deg ut på det.

 

Du mener altså at man skal lage trim til Kia? lykke til. Du kan nevne at for å få noe som helst effektøkning på en Kia må du ut med sikkert like mye penger som bilen koster ny. Som sagt, lykke til. Kan sitere et par utdrag fra en test:

 

Avhengig av turtall er man også, for trass i at Kia oppgir motoren til å yte 88 hester, virker det ikke slik. Allerede med to personer om bord virker bilen lite glad i fartsøkninger - og forbikjøringer kan du bare glemme dersom rettstrekningen er kort. Våre målinger bekrefter da også at Shuma ikke er noen racerbil, for akselerasjonen fra 70 til 100 kilometer i tredjegir går unna på 8,3 sekunder, mens bilen bruker 13,1 sekund i fjerdegir.

 

Heller ikke kjøreegenskapene er mye å skryte av, for bilen understyrer kraftig allerede ved lave hastigheter - og grunnen er understellet som er i mykeste laget.

 

Høres ut som et særdeles dårlig utgangspunkt for trimming spør du meg.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

Har jeg gådd glipp av noe i min egen post? Skrev jeg noen plasser at Kia var ett godt egnet objekt å begynne å trimme på??

 

Alt kan trimmes, også en Kia! Riv ut motoren, oppnå lavere kompresjon på ønsket måte, monter en turbo som du kjører på relativt lavt ladetrykk med en fungerende piggyback innsprøytning av noe slag så er du langt på vei.

 

Hvor holdbart det blir må jo gudene vite, og at det er uøkonomisk å begynne å trimme en slik bil sier vel egentlig seg selv!

 

Poenge er at alt kan trimmes, bare fantasien og pengboka tillater det ;)

Lenke til kommentar
Har jeg gådd glipp av noe i min egen post? Skrev jeg noen plasser at Kia var ett godt egnet objekt å begynne å trimme på??

 

Alt kan trimmes, også en Kia! Riv ut motoren, oppnå lavere kompresjon på ønsket måte, monter en turbo som du kjører på relativt lavt ladetrykk med en fungerende piggyback innsprøytning av noe slag så er du langt på vei.

 

Hvor holdbart det blir må jo gudene vite, og at det er uøkonomisk å begynne å trimme en slik bil sier vel egentlig seg selv!

 

Poenge er at alt kan trimmes, bare fantasien og pengboka tillater det ;)

 

Folk som kjører Kia er vel i utgangspunktet ikke stinne av gryn, så å gi vedkommende litt høye forhåpninger her er vel litt unødvendig :)

Lenke til kommentar
Har jeg gådd glipp av noe i min egen post? Skrev jeg noen plasser at Kia var ett godt egnet objekt å begynne å trimme på??

 

Alt kan trimmes, også en Kia! Riv ut motoren, oppnå lavere kompresjon på ønsket måte, monter en turbo som du kjører på relativt lavt ladetrykk med en fungerende piggyback innsprøytning av noe slag så er du langt på vei.

 

Hvor holdbart det blir må jo gudene vite, og at det er uøkonomisk å begynne å trimme en slik bil sier vel egentlig seg selv!

 

Poenge er at alt kan trimmes, bare fantasien og pengboka tillater det ;)

 

Folk som kjører Kia er vel i utgangspunktet ikke stinne av gryn, så å gi vedkommende litt høye forhåpninger her er vel litt unødvendig :)

jeg kjører porsche boxter åsså da,, trenger ikke store forhåpninger.. har bare kyst til å style en spesiell bil.. og fattern ga meg en kia shuma 2000 mod så... men nei d er sant andre som har kia er ikke stinna av gryn selvom den jeg har kosta rundt 55.000

post-164764-1228163445_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvorfor gidde å påkoste en Kia så mye penger når den bare kommer til å falle i verdi uansett?

ok greit si meg en bil man på koster som ikke synker i verdi da vel? samma det folkens jeg trenger sider hvor man kan kjøpe bodykits osv samma om det er til kia eller ikke

 

Blir litt overrasket av å se hvor mye negativt som verserer om Kia her. Tror det må basere seg på en god del uvitenhet og fordommer, for jeg kjører selv en Kia Sportage SUV 2005-modell som jeg er meget fornøyd med.

Det er en 2,0 CRDi med automat og 4x4. Den er både trimmet - fra 113hk til 143 hk - og stylet med kufanger + innstegslister i chrom utvendig, og Pioneer AViC f-900bt navigasjon innvendig :-)

I tillegg har jeg tatt Ditec-behandling av lakken slik at den ser skikkelig ny og flott ut.

Den har selvfølgelig ikke like mange styling-muligheter som f.eks. en Audi, men noe er det da.

 

Jeg hadde VW Passat og 2 forskjellige VW Touran før denne Kia'en, og hadde en del problem og småfeil med de bilene. Har hatt Kia Sportage i 1 år nå og kjørt ca. 25.000 km og det har ikke vært en eneste feil på bilen. Den er kjempegod både på by- og langkjøring og tar seg fram overalt. Så jeg er faktisk litt mer fornøyd med Kia enn med de VW jeg har hatt.

I tillegg har den et pent design og er veldig praktisk.

Det er kun 2 ulemper med bilen - litt høyt dieselforbruk (ca. 1,1 liter pr. mil, men dette skyldes nok automatgiret), og litt lite lasterom (men praktisk, høy og slett innlastingsterskel, kroker for handlenett, baksetene går helt ned i gulvet slik at man får helt flatt lasterom osv.)

Kia er definitivt blitt mye bedre biler enn de var på 90-tallet.

Lenke til kommentar

ok bare for og slenge meg inn i denne diskusjonen :p

 

Kia er utrolig bra biler og kan bli jævli rå berre du vill gjera noko med dei :D

 

berre se på denne her:

http://www.streetkiaz.com/streetkiazx/uplo...photos/9054.jpg

 

kia kan trimmes er mange sider som selger trimmdeler og styling til kia det er bare og google litt rundt også kan du jo ringe til kia selgere høre om dei veit om noko ;) og andre plaser som selger tunning til andre biler :D

Lenke til kommentar

Sportage er den eneste kia som har litt kvalitet, og som ikke synker 50.000 i pris så fort du ruller den ut av salgshallen, resten av kia er stort sett crap...

 

IKKE ring noen kia forhandler, for å spørre om trim og styling, de kommer til å le seg skakke ;)

 

Det vi prøver å si her, er at du kommer til å bruke masse penger, og få veldig lite igjen for det, så derfor råder vi deg til å finne et bedre utgangspunkt...

La oss si du koster på bilen din: ny lakk, felger, styling, og trim av motor. Da snakker vi fort 50-100.000kr før det begynner å bli morro. Dessuten så trekker vel bilen din i feil ende, så da blir det aldri morro uansett ;)

 

Hvis du derimot selger bilen din, til en som er dum nok, så kan du heller kjøpe deg en billig bil, som er mere trimmevenlig ;)

 

Kjøper du feks en nissan 200sx fra rundt 1990, som er litt sliten, og koster på den 100k, så har du noe som er morro, og helt greit å se på... Så slipper du at folk snur seg og ler også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...