Gå til innhold

Hjelp med kjøp av Bordtennis rackert .


Gjest Slettet-whwZcV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-whwZcV

Trenger hjelp med kjøp av dette. hva trur dere?

 

 

Stamme:

Hybrid Wood

http://www.idrettsbutikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=31550

 

Belegg:

Clippa på den ene siden, 2,0 mm (svart) - passer godt min blokkeringsstil.

http://www.idrettsbutikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=31648

 

Cobra 2000 1,8 mm (rød) - god skru og kontroll

http://www.idrettsbutikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=31640

 

 

Til og lime, og fikse.

http://www.idrettsbutikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35291

 

Svamp

http://www.idrettsbutikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=31970

 

 

 

Eller er det bare og kjøpe denne http://www.idrettsbutikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=34632?

:)

 

Takk for svar :)

-Pixo

Endret av Slettet-whwZcV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Futeral og baller er da bra, men ikke den racketen som følger med, vil jeg tro... :p

 

Har du vurdert et nubbe-belegg? Spiller du aktivt?

 

Jeg er for det meste bordtennistrener og spiller litt for morro, og jeg høster enda stor oppmerksomhet for mine to nubbebelegg... :D

 

Har du prøvt Mendo MP-belegg, og hvis du har prøvt dette, hvordan passer det da for deg?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
har ikke prøvd noen av dem. racketen som følger med er 5 stjerners og skal være kanon! har ringt og hørt.

Men det jeg viste linker til hvordan var det?

 

 

Hei, jeg har en Stiga Cosmo elns til 300,- Noen som vet om man kan kjøpe til belegg hvis det blir slitt eller noe? Og, hvordan legger man det på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-whwZcV
har ikke prøvd noen av dem. racketen som følger med er 5 stjerners og skal være kanon! har ringt og hørt.

Ferdiglimte racketer som man ikke kan lime på nytt har vel ikke rykte på seg for å være ubergode? De er vel heller ikke noe særlig gjenbrukbare?

 

Jaha, hvem har sakt at Ferdiglimte rackerter kan ikke limes på nytt? Jo, mange kan det.

Mange Ferdiglimte er jo som en selvbygd bare at det er en "Pakkepris" og det er limt og sånn av produsenten.

Gjenbrukbare som du sier, det er vel ingen bordtennis rackerter(Eller noen) De blir slitt og må kjøpes nye eller "pusses" opp.

 

 

5 strerners ferdiglimte rackerter fra Stiga er kvalitet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-whwZcV
Bør du ikke se litt mindre på antall stjerner og heller ta deg en tur til en klubb hvis du har tilgang til en og se litt på hva de har, og så prøve litt? Det viktigste er at du får noe du synst er greit å spille med, ikke hvor mange stjerner det er på pakken.

 

Jeg har prøvd og spiller i en klubb.. Stjerner på rackerten er sier jo mye..

Lenke til kommentar

Det at en produsent har bestemt seg for at de vil plassere en stjerne utenpå en racket har vel egentlig ingenting å si?

 

Poenget er jo om du selv synst racketen er god, ikke hvor mange stjerner som står på. Men hvis du derimot har bestemt deg for stjerne-racketen så forstår jeg ikke helt hvorfor du spør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-whwZcV
Det at en produsent har bestemt seg for at de vil plassere en stjerne utenpå en racket har vel egentlig ingenting å si?

 

Poenget er jo om du selv synst racketen er god, ikke hvor mange stjerner som står på. Men hvis du derimot har bestemt deg for stjerne-racketen så forstår jeg ikke helt hvorfor du spør.

 

JA men hvordan kan jeg vite at den er god eller ikke når ikke jeg har prøvd den? Stjerner er jo kvaliteten, 1 stjerne koster 100 kr, 5 stjerners er oppimot 1000, det er forskjell. Spiller du bordtennis i hele tadt?

Lenke til kommentar

Det er derfor jeg sier at du bør prøve før du kjøper, eller i alle fall høre med andre i klubben før du eventuelt måtte kjøpe.

 

Ja, jeg har spilt bordtennis relativt aktivt i 7 år (delvis som spiller, delvis som trener), men det har strengt tatt ikke noenting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg spiller selv aktivt så det er sagt, og Arne har mange gode poeng her ;)

 

Ferdig limte "stjerne" rackerter er vel og bra. Men de kan ikke måle seg med de du limer selv. Uansett!

Men de er fine for nybegynere å lære slagene og litt teknikk på. Men en kraftig loop er nesten umulig selv med den beste ferdig limte "stjerne" rackertene. Jeg hadde selv en slik som jeg trodde var dritbra! Men etter å ha limt selv så ser jeg forskjellen!

 

En annen fordel med å lime er at du finner 2 belegg og en stamme som passer DEG! Har selv prøvd ganske mye, blant annet den stammen du sikter til, og kommet fram til en kombo som er rå for mitt spill.

 

Kan anbefale deg ttex.no. Mye bedre butikk for bordtennis utstyr.

 

Jeg skjønner du er nybegynner. Du burde ikke kjøpe den stammen. Hvis du limer på kjappe belegg så er den altfor rask for deg og du vil slite veldig med serve mottak og deffing.

 

Si hvordan du spiller så kan jeg eventuelt finne et godt oppsett til deg fra ttex.no om du ønsker.

 

Nerme bordet? (0,5-1m fra)

Langt fra bordet (1m+fra,)

Off?

Deff?

Looper mye

Kutter over bordet

Kutter under bordet

 

osv osv.

 

Angående nubber:

Dette er ikek fordel å spille med i dag. Ettersom du får lite skru og lett kan spilles ut. Så klart det er veldig mange som er utrolig gode med dette. Men det kommer litt kort når man spiller aktivt. Samme med Anti og super anti. Spesielt etter de nye reglene. Nubber er gøy og funker i starten (hvis du kan bruke det). Men har aldri tapt en kamp mot en med nubber selv, siden jeg vet hvor jeg skal skyte og hvordan skru jeg får tilbake. ;)

Endret av Caliente
Lenke til kommentar
Angående nubber:

Dette er ikek fordel å spille med i dag. Ettersom du får lite skru og lett kan spilles ut. Så klart det er veldig mange som er utrolig gode med dette. Men det kommer litt kort når man spiller aktivt. Samme med Anti og super anti. Spesielt etter de nye reglene. Nubber er gøy og funker i starten (hvis du kan bruke det). Men har aldri tapt en kamp mot en med nubber selv, siden jeg vet hvor jeg skal skyte og hvordan skru jeg får tilbake. ;)

Joda, du har et poeng, men det er jo ganske morro når du først får litt teken med det.. :)

Lenke til kommentar
Angående nubber:

Dette er ikek fordel å spille med i dag. Ettersom du får lite skru og lett kan spilles ut. Så klart det er veldig mange som er utrolig gode med dette. Men det kommer litt kort når man spiller aktivt. Samme med Anti og super anti. Spesielt etter de nye reglene. Nubber er gøy og funker i starten (hvis du kan bruke det). Men har aldri tapt en kamp mot en med nubber selv, siden jeg vet hvor jeg skal skyte og hvordan skru jeg får tilbake. ;)

Joda, du har et poeng, men det er jo ganske morro når du først får litt teken med det.. :)

 

hehe ja, spesielt hvis motstanderen ikke skjønner noe som helst av skruen har fåt tilbake ! :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

mykje av det Caliente skriver er veldig bra, derfor vil eg berre kome med litt eigne erfaringar og.

 

for det første, dersom du er god eller i det minste har planar om å bli god slår du frå deg tanken om ein "pakke"-racket med ein gong. Ja, før alle slaktar meg for å vera for sur og greten, eg har vore på landslags samlingar (ungdom)i bordtennis, men det er ein anna historie.

 

Dersom du speler i klubb treng du strengt tatt ikkje kjøpe lakk, dette er nokon andre garantert har dersom klubben er av ein viss storleik. Bortkasta pengar. I tillegg må du bestemme deg for kva lim du vil bruke, hovudsakleg tjukt og tynt (var iallfall det då eg var aktiv). Tjukt: dårlegare effekt med ein gong, men effekten kan vara eit stemne dersom ein er "litt" kravstor. Tynt: maksimal effekt meir eller mindre med ein gong, dersom ein kan lime. Det er viktig å få gode erfaringar og "reglar" med ein gong så spørr gjerne nokon i klubben om råd/hjelp i byrjinga. Leiarar er ikkje alltid like positive til å byrje å lime dersom ein er nybyrjar, i første omgang er det etter mi meining viktig og ha god basisteknikk. Båe forehand, backhand, loop, serv osb.

 

Mine erfaringar er hovudsakleg: tjukt belegg: mindre fart, betre skru. Tynt belegg: større fart, mindre skru. Dette er viktig å ta hensyn til etter kva din spelestil er.

 

Svamp er vell og bra det, men dei fleste klarar seg med å puste og så tørke av. Dersom du skal ha svamp kan du og vurdere "reinsespray" for å verkeleg vera proff :p

 

For det siste: nubber må du vera heilt sikker på at du vil ha. Mange syns det er vanskeleg å spele mot, men syns du verkeleg det er gøy og bli ein ok bordtennisspelar ved å spela "destruktiv" bordtennis. I tillegg er det så få som speler med at ein vil tene litt på det i byrjinga, men etter kvart når motstandarane vert betre er det som regel eit tapsprosjekt

 

I teorien er det vel meningen at du skal bruke den røde som forehand og den svarte som backhand, men du kan velge dette selv.

Nei, nei og atter nei. Korleis har du klart å få dette føre deg? Det er akkurat likegyldig kva du bruker til kva. Kanskje du vil variere dersom ein har same belegg på begge sider for å unngå at dei vert ujamt slitt

 

Edit: ser ut som eg har litt feil her, men dette er veldig vanskeleg å kjenne dersom ein verkeleg ikkje går inn for det. Beklager litt krass kritikk, men allikevell: Mine eigne erfaringar tilseier at det har lite (les: ingenting) å sei

 

Men kan det hende det er mere spin i rød enn svart?

Kor mykje skru det er i eit belegg kjem heilt ann på den som bruker det. Sjølvsagt kan det vera positivt dersom ein sjølve klarar å legge skru i ballen ved kutt og serv. Dersom ein er dårleg på skru bør ein heller gå for eit belegg som fokuserer på sine styrker

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Takk for å få dette oppklart for meg men skal mene jeg har hørt at de 2 sidene har forskjellinge egenskaper.. Dette kan man åsså se på de "knottene" som er under gummien.

 

Men altså.. Viss jeg bruker svart til forhand/smash.. Kan det hende jeg ikke får så god skru og fart da som jeg ville fått med rød?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...