Gå til innhold

Absinth - digg eller noe ekkelt drit?


konduktans

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahaha. Hørtes jo egentlig ganske godt ut :D

 

Tyrkeren er ferdig! Jeg knuste tyrisk pepper med diverse redskaper, så tok jeg det i flaska, tilsatte smirnoff 40% og rista. Deretter fylte jeg i litt sitronkonsentrat(sånn gul flaske) og toppa det hele med coka cola, før jeg som Fox så fint kalte det "rista som faen". Alle de små tyrisk pepper-bitene er etsa i stykker, og nå er det en fin og glatt gugge. Gleder meg til lørdag, når jeg skal drikke den :D

 

Det ble forresten ikke noen bilder. Mobilen min tar dårlige bilder, og digitalkamera har dama mi rota bort. Så dessverre.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det er masse forskjellig som kan shottes.

Aquevitt kan være litt sterkt når man er edru, men det blir godt.

Jëgermeister er herlig. Jeg har alltid med meg noen shots jëger på fylla.

Sambuca smaker enkelt og greit lakris.

Har shottet 95%, det brant ganske bra i halsen, men bare å skylle med brus eller noe.

Jeg er enig i at øl kan bli kjedelig hvis det blir for ensidig.

Lenke til kommentar
Fyllesyke er veldig veldig individuelt, prøv å bruke rikelig med blandevann.

 

Har nå alltid innbilt meg at det var blandevannet (og sølevann som smirnoff ice o.l) som gav fyllesyken?

I allefall i min erfaring..

 

Det jeg drikker mest av "drinker" er Captain Morgan's Spiced Rum + battery, og av og til Jäger+cola, men ellers bare vanlige ting som rødvin og whiskey+kaffe etc..

Lenke til kommentar
Er det noen land som i det hele tatt selger Absinth med malurt lengre?

 

Både ja og nei, vi kom i god prat med en innfødt når vi var i Tjekkia. Det er malurt i absinthen der, men i så små mengder at det ikke gir den hallusinerende effekten. Vi var innom en lokal spritsjappe hvor de solgte masse forskjellige typer absinth. Noen kostet bortimot 1600NOK for en flaske så vi tenkte at det måtte være malurt i den. Var forresten en gigantisk bille eller noe i flaskene og..nAsTy!

 

Men der nede er det visst bare lureri, man får folk til å kjøpe flaska til over 1000spenn, men noe hallusinasjoner får du ikke. Siden malurten er ett narkotisk stoff, så er det nok forbudt i de fleste land, men selvfølgelig kan man få det på svartemarkedene i feks Polen har jeg hørt, men blir du tatt er det som å bli tatt med ett narkotisk stoff ala LCD.

 

Bestilte forresten en shot der, ganske morsomt. En limeskive med sukker på legges i en skål med litt absinth, så tenner man på til sukkeret er karamelisert, shotter en absinth og eter limeskiva. Tålte 2 stk, men da var det også nok for min del hehe.

Lenke til kommentar
Er det noen land som i det hele tatt selger Absinth med malurt lengre?

 

Både ja og nei, vi kom i god prat med en innfødt når vi var i Tjekkia. Det er malurt i absinthen der, men i så små mengder at det ikke gir den hallusinerende effekten. Vi var innom en lokal spritsjappe hvor de solgte masse forskjellige typer absinth. Noen kostet bortimot 1600NOK for en flaske så vi tenkte at det måtte være malurt i den. Var forresten en gigantisk bille eller noe i flaskene og..nAsTy!

 

Men der nede er det visst bare lureri, man får folk til å kjøpe flaska til over 1000spenn, men noe hallusinasjoner får du ikke. Siden malurten er ett narkotisk stoff, så er det nok forbudt i de fleste land, men selvfølgelig kan man få det på svartemarkedene i feks Polen har jeg hørt, men blir du tatt er det som å bli tatt med ett narkotisk stoff ala LCD.

 

Bestilte forresten en shot der, ganske morsomt. En limeskive med sukker på legges i en skål med litt absinth, så tenner man på til sukkeret er karamelisert, shotter en absinth og eter limeskiva. Tålte 2 stk, men da var det også nok for min del hehe.

 

Man får kjøpt Absint med malurt i Norge, og mengden malurt er faktisk ikke så mye mindre enn den var før i tiden.

Den hallusinerende effekten har nok aldri vært tilstede. Var vel heller det å drikke 80% som gjorde folk gale :)

 

Ellers er Absint godt i små mengder og med LITT sukker :)

Lenke til kommentar
Er det noen land som i det hele tatt selger Absinth med malurt lengre?

 

Både ja og nei, vi kom i god prat med en innfødt når vi var i Tjekkia. Det er malurt i absinthen der, men i så små mengder at det ikke gir den hallusinerende effekten. Vi var innom en lokal spritsjappe hvor de solgte masse forskjellige typer absinth. Noen kostet bortimot 1600NOK for en flaske så vi tenkte at det måtte være malurt i den. Var forresten en gigantisk bille eller noe i flaskene og..nAsTy!

 

Men der nede er det visst bare lureri, man får folk til å kjøpe flaska til over 1000spenn, men noe hallusinasjoner får du ikke. Siden malurten er ett narkotisk stoff, så er det nok forbudt i de fleste land, men selvfølgelig kan man få det på svartemarkedene i feks Polen har jeg hørt, men blir du tatt er det som å bli tatt med ett narkotisk stoff ala LCD.

 

Bestilte forresten en shot der, ganske morsomt. En limeskive med sukker på legges i en skål med litt absinth, så tenner man på til sukkeret er karamelisert, shotter en absinth og eter limeskiva. Tålte 2 stk, men da var det også nok for min del hehe.

 

Man får kjøpt Absint med malurt i Norge, og mengden malurt er faktisk ikke så mye mindre enn den var før i tiden.

Den hallusinerende effekten har nok aldri vært tilstede. Var vel heller det å drikke 80% som gjorde folk gale :)

 

Ellers er Absint godt i små mengder og med LITT sukker :)

 

Ser ut som du har rett, man får også kjøpt malurt te osv osv. Problemet med malurt er visst giften Tujon som er skadelig i større mengder og som kan gi hjerneskader og senere død. Så hvis man drikker mye absint over lengre tid så får du i deg mer av giften og kan få mange fine bivirknigner som epiletiske kramper, hjerneskader og døden.

 

Men en shot i ny og ne er ikke farlig hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...