Gå til innhold

Ny mp3spiller, nye hodetelefoner, 3000kr.


kesse

Anbefalte innlegg

Har en sliten Ipod Nano som skal byttes ut. Har Sennheiser Dx300 ? Ørepropper som jeg er utgangspunktet er fornøyd med.

 

Nå vil jeg ha det beste oppsettet mulig for 3000kr. Trenger ny mp3 spiller og hodetelefoner :)

 

Dette vil jeg ha:

- Lyd KVALITET.

- Så liten og nett Mp3 spiller som mulig. Gjerne på Nano nivå..

 

- Hodetelefoner som ikke er altfor store. AKG 518 er en fin størrelse synes jeg..

- Hodetelefonene skal ikke lekke mye.

 

Noen tips?? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2171685

http://pfe.audeoworld.com/?lang=1

 

du spurte, så da får du svar. tror ikke du er helt klar over hva du spør om med den bakgrunnen, cx300 og ipod nano er ikke akkurat noe du noensinne bruker om du setter lydkvalitet høyt. hodetelefonene er viktigste faktoren, og clipen kan levere lyd på tross av det du tror med utgangspunkt i prisen.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2171685

http://pfe.audeoworld.com/?lang=1

 

du spurte, så da får du svar. tror ikke du er helt klar over hva du spør om med den bakgrunnen, cx300 og ipod nano er ikke akkurat noe du noensinne bruker om du setter lydkvalitet høyt. hodetelefonene er viktigste faktoren, og clipen kan levere lyd på tross av det du tror med utgangspunkt i prisen.

 

Tidligere har jeg ikke hatt et budsjett som tillot meg å bruke 3000kr på hodetelefoner og mp3 spiller, men akkurat nå er det der jeg vil investere. Jeg er nok ikke like kresen på lyd som mange andre her inne, men når jeg først har litt penger og mulighet til å bruke de så setter jeg selvsagt lydkvalitet høyt når jeg skal ha noe nytt..

 

Tror kanskje jeg går for Clipen og de Sennheiserne. Litt usikker på om jeg vil ha Sandisk spilleren eller en Sony..

Lenke til kommentar

Sony er generelt flinke på til å lage gode forsterkere, så hvis du ikke har noen problemer med Sony ellers så er de et greit sikkerstikk. Har ikke testet Sansa personlig så der er jeg blank, men synes de er ganske billige i komponenter og finish.

 

Har hatt minst 5 ulike Sennheiser-hodetelefoner i prisklasse medium->high og alle er gode på sin måte. Det er litt forskjell på lyden i modellene, så det beste er å teste en del og finne et par som du liker lyden i som også er behagelig å ha på. De som er lukket har som regel mest bass og det passer jo bra for en bærbar spiller. Enkelt å justere bassen ned, og da får du som regel bedre batteritid også i tillegg til lyden du vil ha.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Sony er generelt flinke på til å lage gode forsterkere, så hvis du ikke har noen problemer med Sony ellers så er de et greit sikkerstikk. Har ikke testet Sansa personlig så der er jeg blank, men synes de er ganske billige i komponenter og finish.

 

 

Så mye bullshit på så liten plass o.o

Hva f har sony sine forsterkere med mp3 spillere å gjøre? de lager gode mp3 spillere, har/har hatt 5-10 stk av dem selv, men de har veldig lav uteffekt så den forsterkerkommentaren var kanskje den dummeste du kunne ha komemt med.

Lenke til kommentar

Har funnet ut at det er stor forskjell på lydkvalitet og lydvolum. Jeg har aldri sagt at Sony spiller høyest, noe som mange desverre forveksler med "god lydkvalitet".

Derimot har de lang erfaring med bærbare forsterkere.

 

Nå er det en stund siden siden jeg har shoppet bærbare MP3-spillere, men generelt er jeg godt fornøyd med iRiver sine spillere hvis jeg skulle trekke fram noe spesielt.

 

Selv driver jeg f.eks Sennheiser sine HD265 (150 ohm!) med en firmware-modda K750i, og det er få personer som klarer å gjette at det er telefonen som lager så høy og klar lyd i disse svært tungdrevne monitor-klokkene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Selvfølgelig er ikke lydkvalitet det samme som lydvolum, men det var du som dro frem at sony var gode til å lage forsterkere. Forøvrig kjører de fleste mp3 spillere brikkesett fra bare noen få fabrikater. Sansa clip og fuze utklasser sony på lyd spesielt mtp soundstage. Ingen av dem er noe særlig på equalizer, men ingen med ører for god lyd bruker EQ.

 

Tydelig at du ikke har stor peiling på markedet nå om dagen, da iriver som riktig nok var en stor aktør før nå bare lager piss. Lydkvaliteten og byggekvaliteten de var kjent for er totalt borte. Samme med creative, som også var en stor aktør før. Sony var lang nede i gjørma for noen år siden pga sonic stage som jeg enda har til gode å finne noen som ikke hatet, og sandisk var kjent for buggete spillere med dårlig lyd. Sandisk tok seg sammen, sony kuttet ut sonic stage, og har tatt over plasseringen til iriver og creative.

 

Jeg har en clip samt to sonyer her ATM, bruker sjelden clipen fordi brukergrensesnittet til sonyen er genialt kjapt og batteritiden er så mye bedre. Å si at sandisk er dårlig pga komponenter er iallefall piss, og de har bedre lyd enn sonyen - om enn lite.

Lenke til kommentar

Sansa E200 føltes iallefall som en barneleke i byggekvalitet, men Clip ser mye bedre ut.

 

Ja, det er synd når økonomene og markedsavdelingen får lov til å bestemme over ingeniørene.

 

Nå til dags teller jo også designet mer enn lydkvaliteten. Det vises godt på både stuekomponenter og bærbart utstyr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Nja, det handler litt om hvem som er målgruppen. Diskusjonfora som det her er per definisjon et sted for involverte forbrukere som vil ha noe som virkelig gir kvalitet. Dette er dog ikke mannen i gata som tasser inn på spaceworld og kjøper en ipod. Det er veldig vanskelig å appelere til mannen i gate med begreper og funksjoner han ikke skjønner. Apple gjør det bra fordi de fokuserer på mannen i gata og selger dritt i lekker innpakning istedetfor god kvalitet i mindre grei innpakning. Har selv en ipod touch og den er lekker både i menyer og utseende, men de tekniske kvalitetene - spesielt lydkvalitet og kontroll på hva som havner hvor (fuck itunes) - er helt bak mål, så musikkavspilling brukes den ikke til. Om man eliminerer behovet for god lydkvalitet (mannen i gate tror fortsatt portapro er en gave fra gud, og mange skjønner ikke engang at man får kjøpt hodetelefoner løst - det må jo være om man mister de som var med, sant?) og samtidig tenker på det faktum at uten referansepunkt er det vanskelig å kritisere ting, så er det ikke rart at det er design som selger. Itunes hadde vært genialt til musikkjøp hadde jeg ikke visst hva DRM var for noe.

 

Problemet kommer da på internett der folk ikke fatter og begriper hvorfor ting er slik fordi de ikke ser på mannen i gata - han er jo ikke på internett. Er litt som å sitte på en gård i vestre toten og ha låvefest og ingen skjønner hvorfor ingen driver cathering på stedet - alle er jo der!

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...