Gå til innhold

50" plasma eller lcd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nå er de da begge plasma skjermer

 

Og LG Pg6000 er den beste av de.

 

Jeg ville ha tatt en titt på den nye LG 50PG7000 også.

 

Tja men man betaler da 4500,- ekstra for full hd da bildekvaliteten står på lik linje med PG6000 i følge de som har den. Nå har jo også 50PG6000 1366x768 oppløsning så høyoppløsningen gir ikke all verden poeng i dette tilfellet kontra det evt ville vært en 42 med1024x768 og forskjell på bilde ser man heller ikke på disse to så da spørs det om man er villig å betale ekstra for "tittelen" full hd kontra hd ready? Samme design og bildekvalitet.... Nei jeg hadde spart de penga gitt.

Lenke til kommentar
nå er de da begge plasma skjermer

 

Og LG Pg6000 er den beste av de.

 

Jeg ville ha tatt en titt på den nye LG 50PG7000 også.

 

Tja men man betaler da 4500,- ekstra for full hd da bildekvaliteten står på lik linje med PG6000 i følge de som har den. Nå har jo også 50PG6000 1366x768 oppløsning så høyoppløsningen gir ikke all verden poeng i dette tilfellet kontra det evt ville vært en 42 med1024x768 og forskjell på bilde ser man heller ikke på disse to så da spørs det om man er villig å betale ekstra for "tittelen" full hd kontra hd ready? Samme design og bildekvalitet.... Nei jeg hadde spart de penga gitt.

 

Jeg har lest at det er på de store størrelsene man ser forskjell på full HD eller ikke.

Jeg ser at HD/ HDready er et av de omdiskuterte tema her inne, og som kjøper ville jeg tatt aktiv stilling til spørsmålet. Ellers er jeg enig i at prisen er for høy. Jeg tror forøvrig at prisene skal ytterligere ned.

Lenke til kommentar

Ja men kan noen forklare hvorfor LG tv'n er verdt 2000kr mer eller om den i det hele tatt er det? når det gjelder full HD eller ikke så vet jeg ikke om jeg har et behov som klar forsvare 4000kr ekstra i omkostninger for full HD. Men for å komme tilbake til temaet:

 

Jeg ser LG tv'n har 100hz noe jeg har hørt er bra i forhold til panasonic sin som bare har 50-60hz.

Lenke til kommentar
Min meining: Nei, du treng ikkje bruke 4000,- for å få Full-HD.
Jeg tror forøvrig at prisene skal ytterligere ned.

Det er ikkje sikkert, eg las ein artikkel her om dagen at prisane tvert imot skulle oppover som følge av høgare dollar og økt importpris.

 

Ja, også jeg har lest at prisen går litt opp (på flere typer varer) på grunn av finansuroen.

Men jeg tenker på litt lengre sikt. Det er fremdeles nye modeller på vei ut til markedet, og jeg satser på at det er til forbrukerns beste - en stund til.

Lenke til kommentar
nå er de da begge plasma skjermer

 

Og LG Pg6000 er den beste av de.

 

Jeg ville ha tatt en titt på den nye LG 50PG7000 også.

 

Tja men man betaler da 4500,- ekstra for full hd da bildekvaliteten står på lik linje med PG6000 i følge de som har den. Nå har jo også 50PG6000 1366x768 oppløsning så høyoppløsningen gir ikke all verden poeng i dette tilfellet kontra det evt ville vært en 42 med1024x768 og forskjell på bilde ser man heller ikke på disse to så da spørs det om man er villig å betale ekstra for "tittelen" full hd kontra hd ready? Samme design og bildekvalitet.... Nei jeg hadde spart de penga gitt.

 

Jeg har lest at det er på de store størrelsene man ser forskjell på full HD eller ikke.

Jeg ser at HD/ HDready er et av de omdiskuterte tema her inne, og som kjøper ville jeg tatt aktiv stilling til spørsmålet. Ellers er jeg enig i at prisen er for høy. Jeg tror forøvrig at prisene skal ytterligere ned.

 

Kjære deg du må nok mye mer opp i størelse en 50T og normal avstand før man kan skille dette... "egen erfaring" med mange ;) Søtt at du har blitt en reser på anbefalinger bare få dager etter du trengte sår hjelp selv så stå på :D

Lenke til kommentar

etter å ha lest litt så ser jeg noen sier at LD'n sliter litt med IR. Jeg kjenner jeg får litt noia når jeg kan risikere å få en tv der bilder brenner seg fast. nå sier også samme folgene at disse bildene forsvinner etter et par sekunder, men det er jo ikke kjekt. en LCD skjerm har ikke dette problemet og jeg har selv aldri hatt en plasma skjerm. er dette IR problemet noe jeg bør være bekymret for?

Lenke til kommentar
etter å ha lest litt så ser jeg noen sier at LD'n sliter litt med IR. Jeg kjenner jeg får litt noia når jeg kan risikere å få en tv der bilder brenner seg fast. nå sier også samme folgene at disse bildene forsvinner etter et par sekunder, men det er jo ikke kjekt. en LCD skjerm har ikke dette problemet og jeg har selv aldri hatt en plasma skjerm. er dette IR problemet noe jeg bør være bekymret for?

Du kan få innbrenning på plasmaskjerm ja. Det sies at Pioneer og Panasonic tåler mer før innbrenning, men generelt så kan det bli innbrenning hvis du bruker den til spill(minikart og andre ting som gir statisk bilde) eller pc. Noen timers statisk bilde vil kunne gi innbrenning.

Lenke til kommentar
etter å ha lest litt så ser jeg noen sier at LD'n sliter litt med IR. Jeg kjenner jeg får litt noia når jeg kan risikere å få en tv der bilder brenner seg fast. nå sier også samme folgene at disse bildene forsvinner etter et par sekunder, men det er jo ikke kjekt. en LCD skjerm har ikke dette problemet og jeg har selv aldri hatt en plasma skjerm. er dette IR problemet noe jeg bør være bekymret for?

Du kan få innbrenning på plasmaskjerm ja. Det sies at Pioneer og Panasonic tåler mer før innbrenning, men generelt så kan det bli innbrenning hvis du bruker den til spill(minikart og andre ting som gir statisk bilde) eller pc. Noen timers statisk bilde vil kunne gi innbrenning.

 

Innbrenning er ikke noe problem på en kvalitestsplasma via en 08 modell... De fleste som skriver dette tenker på plasmaskjermer for 3-4 år tilbake og valgte dessverre LCD av den grunnen...

Lenke til kommentar
etter å ha lest litt så ser jeg noen sier at LD'n sliter litt med IR. Jeg kjenner jeg får litt noia når jeg kan risikere å få en tv der bilder brenner seg fast. nå sier også samme folgene at disse bildene forsvinner etter et par sekunder, men det er jo ikke kjekt. en LCD skjerm har ikke dette problemet og jeg har selv aldri hatt en plasma skjerm. er dette IR problemet noe jeg bør være bekymret for?

Du kan få innbrenning på plasmaskjerm ja. Det sies at Pioneer og Panasonic tåler mer før innbrenning, men generelt så kan det bli innbrenning hvis du bruker den til spill(minikart og andre ting som gir statisk bilde) eller pc. Noen timers statisk bilde vil kunne gi innbrenning.

 

Innbrenning er ikke noe problem på en kvalitestsplasma via en 08 modell... De fleste som skriver dette tenker på plasmaskjermer for 3-4 år tilbake og valgte dessverre LCD av den grunnen...

Jeg ble fortalt at det var en som kjøpte ny plasma nå nettopp og hadde allerede fått innbrenning etter å ha spillt battlefield. Dette var en LG plasmaskjerm.

Lenke til kommentar

IR har alle plasma skjermer! Den som er mest resistent mot dette er Pioneer. Det er forøvrig langt mellom IR og en permanent innbrenning og det skal svært mye til før dette skjer.

 

Det er ikke dermed sagt at man ikke kan få et skikkelig svimerke, men som regel kan man fjerne dette på en enkel måte. Enten over tid med vanlig tv titting eller med innbrennings og vaskeprogramer man kan finne på nett.

 

Det er lurt å veksle litt mellom flere spill slik at skjermen får jobbet med litt forskjellig typer HUD. Nå er det også slik at det fleste spill har gjennomsiktig eller HUD som kun kommer på når det kommer viktig informasjon. På spill som Fallout 3 kan du velge hvor transparent kart og tekster skal være.

 

Jada-jada har helt rett i at dette er et marginalt problem og det er ikke egentlig noe man skal bekymre seg for. Samtidig kan man godt ha det i bakhodet å gjøre enkle grep som kan forhindre innbrenning. Hvis jeg har spilt over en lengre periode kjører jeg som regel en innbrennnigs dvd som fjerner det som har kommet av retention. På den måten unngår du den ujevne innbrenningen.

 

Når jeg setter spillet på pause så switcher jeg alltid over på vanlig tv slik at bildet ikke skal fryse seg fast.

 

Jeg er en uhelbredelig spillbuff og etter min mening er plasma det beste systemet for en skikkelig spill opplevelse og denne holdningen er stadig økende. Raskere responstid og et litt mykere bilde skaper et rikere og mer ekte bilde, men dette er subjektivt så her må hver enkelt gjøre seg opp sin egen mening.

 

Både Panasonic, LG og Pioneer sier at det ikke er noe problem å spille på deres tv-er. PG6000 har vel en dedikert gamemode.

Lenke til kommentar
Til gaming er definitivt plasma best i mine auge. Responstid på 0.0000001.

 

Men de aller fleste plasma tv'ene er jo ikke 720p en gang men har en 1024x768 oppløsning.

50" er riktignok 1366x768 som oftest men andre, mindre plasma tv'er til normale priser er nesten aldri det.

 

Men enig i at plasma er bedre grunnet responstiden. Etterslepet på lcd tv'er er grusomt.

 

Synes både lcd og plasma er drit egentlig, altfor mye tull med dem begge. Vil ha ny teknologi NÅ som er minst like bra som CRT. Men det lar virkelig vente på seg.

Lenke til kommentar

Det er sant, men det betyr nesten ingenting. http://www.cnet.com/1990-7874_1-5137915-1.html

According to the Imaging Science Foundation, a group that consults for home-theater maufacturers and trains professional video calibrators, the most important aspect of picture quality is contrast ratio, the second most important is color saturation, and the third is color accuracy. Resolution comes in a distant fourth, despite being easily the most-talked-about HDTV spec today.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...