Ripegutu Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Hva er forskjellen på å spille på Pad eller på tastatur på Trackmania? Håper noen kan svare meg
Habitats Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Huh? Pad er vel å spille med en kontroll, og med tastatur... så spiller du med et tastatur?
StreptoOld Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Pad er visst ganske mye bedre til å spille TM med enn tastatur, har hørt at de beste pleier å bruke det... Har ikke prøvd selv da
Grindal Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Vel, synes at det er vanskelig å bruke pad, har ikke fått det til helt uten tastatur. Kan hende pad funker for deg, men ikke meg...
Alaka Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 På TMNF er det vel egentlig ganske smak og behag med tanke på pad og tastatur. De fleste av de beste kjører riktignok med pad. På TMUF (med det mener jeg de 6 andre miljøene enn stadium) er det nok derimot ganske klart bedre å bruke pad. Dersom du tenker på å bytte til pad vil det ta ei uke eller to før du blir vant til det og ser noe særlig bedre resultater. Hovedpoenget er jo å kunne bremse samtidig som du akselererer, og det kan du gjøre med tastatur også, bare du endrer litt på input og setter brems til f.eks. w eller noe annet som høyrehånda har enkel tilgang til.
PgUp Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 På TMNF er det vel egentlig ganske smak og behag med tanke på pad og tastatur. De fleste av de beste kjører riktignok med pad. På TMUF (med det mener jeg de 6 andre miljøene enn stadium) er det nok derimot ganske klart bedre å bruke pad. Dersom du tenker på å bytte til pad vil det ta ei uke eller to før du blir vant til det og ser noe særlig bedre resultater. Hovedpoenget er jo å kunne bremse samtidig som du akselererer, og det kan du gjøre med tastatur også, bare du endrer litt på input og setter brems til f.eks. w eller noe annet som høyrehånda har enkel tilgang til. Har vært regelmessig tm nations spiller en stund nå, og det er sant at det er et godt utvalg av spillere med pad av de mer seriøse spillerene. Derimot finnes det og mange gode med tastatur. Jeg foretrekker tastatur siden det er det jeg er mest vant til og har alltid brukt til bilspill. Andre som fks. frostbeule (n1 tmn spiller) kjører med pad siden har alltid har burukt det. Jeg tror det skal bli veldig vanskelig å bruke en annen tast en bakover tasten til å bremse med, da den er helt nødvendig til å utføre powerslides som man lærer seg etter å ha spillt en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå