Gå til innhold

Pad på Trackmania (TMNF)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På TMNF er det vel egentlig ganske smak og behag med tanke på pad og tastatur. De fleste av de beste kjører riktignok med pad. På TMUF (med det mener jeg de 6 andre miljøene enn stadium) er det nok derimot ganske klart bedre å bruke pad. Dersom du tenker på å bytte til pad vil det ta ei uke eller to før du blir vant til det og ser noe særlig bedre resultater.

Hovedpoenget er jo å kunne bremse samtidig som du akselererer, og det kan du gjøre med tastatur også, bare du endrer litt på input og setter brems til f.eks. w eller noe annet som høyrehånda har enkel tilgang til.

Skrevet
På TMNF er det vel egentlig ganske smak og behag med tanke på pad og tastatur. De fleste av de beste kjører riktignok med pad. På TMUF (med det mener jeg de 6 andre miljøene enn stadium) er det nok derimot ganske klart bedre å bruke pad. Dersom du tenker på å bytte til pad vil det ta ei uke eller to før du blir vant til det og ser noe særlig bedre resultater.

Hovedpoenget er jo å kunne bremse samtidig som du akselererer, og det kan du gjøre med tastatur også, bare du endrer litt på input og setter brems til f.eks. w eller noe annet som høyrehånda har enkel tilgang til.

Har vært regelmessig tm nations spiller en stund nå, og det er sant at det er et godt utvalg av spillere med pad av de mer seriøse spillerene. Derimot finnes det og mange gode med tastatur.

Jeg foretrekker tastatur siden det er det jeg er mest vant til og har alltid brukt til bilspill. Andre som fks. frostbeule (n1 tmn spiller) kjører med pad siden har alltid har burukt det.

Jeg tror det skal bli veldig vanskelig å bruke en annen tast en bakover tasten til å bremse med, da den er helt nødvendig til å utføre powerslides som man lærer seg etter å ha spillt en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...