Gå til innhold

Play.com - Mulighet for Post Restante?


sdf123

Anbefalte innlegg

Ser at Play.com har en del billige fotoapperater. Og ettersom jeg bor i Østfold er det bare en kjapp tur til Strømstad for meg og da blir jo post restante aktuellt. Noen som vet om det er mulig å bestille fra Norge og få det sendt til Sverige på post restante? Slipper jo en del ekstrautgifter da som moms og i tillegg kan det fort ligge på gardermoen opptil uker, ja, de kan være trege disse tollfolkene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Ang Play.com så sender dem hvertfall ikke kamera til andre steder enn UK, vet ikke om det gjelder alt av elektronikk.

 

Quote play.com:

Shipping outside the UK

Non-UK countries eligible for dispatch of DVDs, CDs, Games & Books

 

Desverre kan vi desverre ikke bestille elektronikk fra play.com. Free shipping av større gjenstander worldwide hadde nok kostet rimelig mye for play.com... og medført høyere priser.

 

 

Ved noen sendinger kan man jo spore posten ved sporings nummer, kan hende det er mulig å ringe til posten og høre også.

 

Play.com sender sine pakker uten sporingsmuligheter.

Endret av JosteinS
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Poste restante er en fin ting for å unngå at den kommer innom norske Posten siden den ofte ender på tollageret noen uker, men pengebesparelsen er minimal med mindre man uansett skal til Sverige...

Hvis man bestiller til en svensk adresse betaler man svensk moms... hvis man bestiller den til Norge blir denne trukket fra og norsk moms legges til... Så ikke mye å tjene her, og er nå bedre at momsen går til Norge enn Sverige.

Det man tjener er tollklareringsgebyret på 100 eller 200kr og litt billigere frakt.

Lenke til kommentar

..forts

Og hvis pakken sendes fra et annet land til Sverige så har alle land i EU regler for dette også.

Fra EU land til EU land trekkes ikke VATen/momsen fra i landet den sendes fra, mens fra utenfor EU legges destinasjonlandets moms til...

Så man kan evt tjene 10% hvis den sendes fra UK siden de har bare 15% VAT for øyeblikket.

Lenke til kommentar
det lønner seg bare å bestille til Sverige om du handler fra et annet EU land. Da slipper du moms(25%)

Du slipper norsk moms, men hvis du bestiller til Sverige blir ikke avsender landets moms trukket fra slik som den blir hvis man bestiller til Norge. Så om man tjener noe på dette kommer ann på hvor stor momsen (VAT) er i avsender landet... (VAT EU)

Lenke til kommentar

Du sparer på det uansett. Posten skal også ha betalt for fortollinga som er 207kr. For varer mellom 200 og 1000kr kan du ordner fortollingen selv og da er det 103kr.

Kjøper jeg en vare i UK og sender den til sverige slipper jeg 25% moms og gebyret posten tar for fortollinga.

 

Si du handler en vare til 6.000kr i UK og så er frakt 200kr:

Uk -> Sverige: Koster deg 6.000kr + 200kr frakt = 6200kr+henting

 

Uk -> Norge: 6.200kr x 1,25= 7750 + 207 = 7957kr og får du trekket av UK moms, noe som jeg tror ikke alltid er så lett blir det: 6.200kr x 1,13= 7006 + 207 = 7213kr

 

Så du sparer nok på det uansett. Eneste land som har lik moms som norge er vel sverige og danmark.

Endret av everlong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...