Gå til innhold

Ny c2d - med kobberkjøler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kobber delen er standard på alle Intel stock kjølerne, finnene er dog aluminium skal jeg mene.

Dette er samme kjøleren som du får med alle Core 2 CPUene skal jeg mene, til og med QX9770.

Er den bra? Funker men etter min mening er den helt og holdent skrot, festene er ett helvete å rigge til, kjøleeffekten er ikke noe å skrive hjem om heller, stillhet? Vell jeg kan ikke kommentere såpass mye enn at min 3 parts kjøler synes jeg er stille nok og jeg er vant med kjølere med vifter som snurrer på 5600 RPM.

Lenke til kommentar
Min E8500 kom med aluminiumskjøler, mens en kompis med en Q6600 har kobberkjøler med finner av aluminium, så min konklusjon er kobbber til Quad og aluminium til Duo.

 

Ikke 100% sikker da :)

 

Byttet forøvrig raskt ut den medfølgende kjøleren med en 3. parts kjøler ;)

 

Jeg har kobber varianten til E6750 som er dual core, dog er den aldri brukt og ikke tror jeg den blir brukt heller, ligger for tiden i skapet mitt.

Det er kobber kjerne med alu finner, har de begynt med ren alu til 45nm CPUer eller? Jeg har kjøpt noen 45nm CPUer men jeg kjøper OEM siden jeg ikke har bruk for kjøleren og en såpass stor innpakning så jeg har ikke sett kjøleren som leveres med de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...